• Villabona Djuric

TRESemme, Frank Provost eller SYOSS?

Hej!

Jag tänkte börja använda ett sk frisörschampo och undrar om någon vet vilket som är bäst?

TRESemme, Frank Provost och SYOSS är dom jag sett mest reklam om, någon som har erfarenhet av dessa? eller kanske nåt annat som är bättre?

/Lisa

• Svar på tråden TRESemme, Frank Provost eller SYOSS?
  • Skumboll

Jag använder KMS, är jättenöjd!

Men det är inte billigt, 180 ml (schampo) för 210 kr. 

• Zia 20090618

Hmm.. SYOSS är ju värdelöst enligt mig.. Använde inte ens upp det. TRESemme och Frank P är väl ungefär lika.. Några superprodukter är de ju faktiskt inte.. Inte är de ju dåliga men man ska nog inte förvänta sig alltför mycket, tycker jag.

• Joseful

jag har bara provat TRESemme men den fick jag klåda av i hårbotten...

• Nudabaga

Jag brukar använda JOICO. Jag köper den hos frissan och den är dyrare men även SÅ mycket drygare och ack så bra!! Bästa shampo/balsam som jag provat. Har använt det i nåt år nu och har ej tröttnat:) 

Passar på att höja ett varnade finger för ett bland de sämsta schampon/balsam jag provat... Fick slut på shampo en kväll förra veckan och sa åt min sambo att handla nåt på affären så länge. Med sig hem fick han Bobby`s och mitt hår blev till svinto. Tog två hårinpackningar innan det blev sig likt;) 

• katten89

Hej! Har testat både frank provost och syoss, har mycket långt, ganska tjockt hår med lite självfall. Är inte jätteimponerad av något - det bästa schampot enligt mig är Gliss! Mitt hår blir lite torrt och burrigt av de båda andra.

• mri

TREsemme är värdelöst..gött att höra att de andra två är likvärdiga så slipper man kasta mer pengar i sjön...nu återgår jag till riktigt frisörshampo.

• neamano

Har inte provat någon av dem som TS nämner men jag använder Tigi Bed Head Dumb blond (fastän jag inte är blond!). Finns några andra sorter också. 400ml för runt 200 kr tror jag. Väldigt drygt! En flaska för mig räcker nästan 9 månader! Håret har blivit mycket mer lättskött och frisyren håller faktiskt bättre också. Tidigare hade jag bara använt vanliga schampon man köper i affären typ Elvital. 

Fråga din frisör så kan han/hon hjälpa dig att hitta ett schampo som passar din hårtyp

• Optimia

"Riktiga" frisörschampon är det enda rätta

Jag använder själv Redken och är väldigt nöjd med det. Det är drygt (1 flaska räcker minst ett halvår och då har jag halvlångt, väldigt tjockt hår). Köpte första flaskan hos frisören och sedan dess handlar jag på nätet.

Använde tidigare Kérastase och det var också helt okej.

"Affärschampon" är inte alls lika dryga (de innehåller betydligt mer vatten än frisörsschampo) och jag tycker de är sämre + att de ofta innehåller silikon och liknande skräp som inte är direkt bra för håret.

• Petrah

Frank Provost är ingen favorit. Däremot gillar jag Tresemmé som ett bra budgetschampo! Gör sitt jobb och håret blir vardags-bra!

• mc86

Frisörshampoo som man kan köpa i affären är inte frisörshampoo tyvärr :(

Jag ÄLSKAR alla produkter från Goldwell och Paul Mitchell, men om man vill ha ett billigare men bra alternativ så rekommenderar jag Crush (från Grazette)! Deras schampoo luktar så underbart melon. Och så har de en inpackning som slår allt! 

(Uppfödd i frisörfamilj, mamma och syster äger egen salong så har fått testa det mesta:))

Svar på tråden TRESemme, Frank Provost eller SYOSS?