• E090422

Nu ska det gå ner!

Datumet är satt! Den 13/8-11 smäller det och då ska alla extrakilon bort!

Någon mer här som vill samlas och peppa varandra för den stora dagen?

Jag ska börja med nutrilett och köra igång med träningen och gå ner minst 15 kg! Börjar imorgon....

13/8-11 smäller det =)
  • Svar på tråden Nu ska det gå ner!
  • Pettetrera

Tjoooo !!!

Nu har det börjat hända grejjer här :)

har cyklat till jobbet varge dag då det inte regnar vilket bara har varit 1 dag denna veckan :)

Och var ute och sprang i förra veckan och skall ut en sväng ikväll me :)

Sen blir det Tacos för hela slanten fast utan allt fett och onyttigt :P

Hur går det för er då ???

Ha det bäst..

• summer2011

jag e på! 11 juni 2011 gäller det!
    2 september börjar jag dans igen (efter ett uppehåll på två år) Är såååå taggad! :)

• AnnC81

Känner mig också duktig här! Har tränat 4 ggr sen i söndags.. bodypump och lätt löpning. Ska ut o springa imorrn med. Och så har jag räknat mina kalorier som jag ska och det känns riktigt bra i kroppen. Älskar denna känslan! :)

• AnnC81

summer2011 skrev 2010-08-20 10:22:24 följande:
    jag e på! 11 juni 2011 gäller det! 2 september börjar jag dans igen (efter ett uppehåll på två år) Är såååå taggad! :)

Vad blir det för dans? Är också sugen på dans igen!! :)

• mc86

På söndag gör jag comeback i gruppträningssalen igen efter graviditeten (jobbar som gruppträningsinstruktör när jag inte är mammaledig)! Nu kommer jag köra aerobic i två veckor sen blir det Shape en gång i veckan hela hösten (funktionell styrketräningspass)! Kommer bli grymt kul! :)

• summer2011

AnnC81 skrev 2010-08-20 10:47:00 följande:
      Vad blir det för dans? Är också sugen på dans igen!! :)

jag ska dansa samba!! Det är verkligen skit kul! Jag var tvugen att sluta eftersom att jag flyttade till jönköping:(

• Flodis Hjärtat

Har som sagt dragit igån lite grann här i veckan och styrt upp kosten, promenerat lite och joggat 2 ggr. Nästa vecka ska jag börja med min kära styrketräning igen och då blir det fart. Har under denna vecka gått ner ca 800 gr. Men nu kommer helgen och då får jag äta lite mindre strikt. Kan rekomendera träningsdagbok samt kostdagbok. Gör under när man följer upp och justerar i kost om inget händer. det svåra för mig är att hålla ut och fortsätta hela vägen liksom.

• Moemoe

Halloj alla duktiga!

Jag har en liten fråga som jag tänkte att någon av alla träniga här vet svaret på.:)

Har kört igång och tränar efter sommar uppbehåll (och några cm runt magen som ska bort innan b-day!). Tidigare har jag alltid druckit en gainomax recovery efter träning för att få i mig kolhydrater och protein kroppen behöver och det står fint "för att maximera träningen". Men om man nu vill gå ner lite och kanske inte ska få i sig mycket kolhydrater, är det så himlans bra med sån dryck efter träning? Eller ska man kanske försöka hitta någon liknande dryck eller "shake" man gör själv där det är mer protein?

Åsikter?

• Nova81

E090422

För nåt år sen gick jag ner 24kg med hjälp av pulverdiet (från 96-72kg)
    Idag väger jag 63kg.
    Jag har alltså GÅTT NER 9kg sen jag slutade med pulver!!

Så lyssna INTE på dom som påstår att du kommer gå upp alla kilo igen + lägga på dig extra efteråt!!
    Det är helt upp till dig själv vad du äter sen! (och hur du motionerar).
    Jag ska dra igång snart igen för att ta dom sista kilona, för att jag vet att det fungerar!!

Önskar dig all lycka och stort grattis till er stora dag

• Hoffsennanen Tottoplex

Någon som provat aftonbladets reklam grej...viktklubben? är ju inte så dyrt!

• E090422

Nova81 skrev 2010-09-08 17:55:05 följande:
    E090422För nåt år sen gick jag ner 24kg med hjälp av pulverdiet (från 96-72kg)Idag väger jag 63kg. Jag har alltså GÅTT NER 9kg sen jag slutade med pulver!!Så lyssna INTE på dom som påstår att du kommer gå upp alla kilo igen + lägga på dig extra efteråt!!Det är helt upp till dig själv vad du äter sen! (och hur du motionerar). Jag ska dra igång snart igen för att ta dom sista kilona, för att jag vet att det fungerar!! Önskar dig all lycka och stort grattis till er stora dag

Jo jag vet :) tack äntligen någon som förstår!
    Har hållt på 3 v nu och gått ner 5 kg :)

• jazzie78

Ska gifta mig den 27/8 2011 och jag går minst 30 min/dag och cyklar till och från stationen ( pendlar ) och det är 20 min bara där... en dag "fri" i veckan. Maten har jag inte ändrat så mycket på då jag äter bra - det onyttiga har jag däremot skippat - dock inte helt.... :o)
    Så vi får se om detta tids nog ger resultat... jag MÅSTE ha tålamod!!! Inga mirakel sker på några veckor....

• Oniq

Yo! Slänger mig in här jag med. 30/7 2011 vill jag vara så fin i kropp och själ som jag bara kan. Helst hade jag velat vara någorlunda okej i kroppen så snart som möjligt så att man kunde ta mått och beställa klänning så snart som möjligt ... ...men det ser inte ut att vara läge för det än på ett tag.

Hur tänker ni när det kommer till dom 'detaljerna'? När ska man måtta in klänningen?

F.n. står det helstill eller går åt fel håll på vågen då hormoner skenat hejvilt (reagerar inte så bra på vissa preventivmedel har det visat sig). Ska träffa en barnmorska nästa vecka och förhoppningsvis få lite lättare med viktnedgång, humör, acne m.m. efter det ;)

Pepp!   ...?

• fru2011kanske

Hej Onic! Låter som vi har lite samma problem, jag fick barn för ett år sedan (mitt tredje), gick ner bra till jag slutade amma. Äter minipiller då jag hade problem av vanliga p-piller, men de verkar inte heller fungera (eller jo, jag är ju inte gravid ) Men jag började cykla till jobbet minst tre dagar i veckan (1 mil enkel väg), styrketräna lite och äta nyttigare, men på min höjd har jag lyckats stå still i vikt och jag väger nu 4 kilo mer än vid tredje månaden in i graviditeten

Jag kommer vänta lite med klänning (gifter mig 20/8-11), kanske prova liiite i typ nov..

Ska boka tid med barnmorska och höra vad hon säger..              

• Nova81

E090422:

Behöver du mer pepp om just pulverdiet än vad som finns i den här tråden så är du varmt välkommen till tråden Cambridgekuren!!
    Vilken pulverdiet du använder dig av spelar ingen roll! Vi stöttar varann oavsett

Och 5kg är verkligen kanon!! Tycker du är super duktig som hållt på i tre veckor!!

Det är karaktär!!!!

• Oniq

Fru2011kanske & Nova81: Jag testade Camebridge - tyvärr startade jag samtidigt som jag fixade hormonspiral vilket innebar 2v svält utan vare sig ketos eller större viktnedgång på 2kg (totalt).

Försöker med lite LCLF (low på båda ja ;) ) och rör på mig i den mån humöret och sonen (snart 2år) tillåter.

Jag är riktigt avundsjuk på de som camebridge fungerar på!

• Nova81

Oniq:

vad tråkigt att du inte mådde bra på ck!
    Såg du va med i tråden men du försvann ungefär när jag gick med.
    Just nu kurar jag inte,
    Har varit sjuk väldigt mycket sista veckorna och är fortfarande kass.
    Jag har tyvärr fått avbryta ren kur, får inte "anstränga" kroppen just nu sa läkaren.
    Ska ta det lugnt resten av veckan och i helgen, bara en soppa om dagen resten mat.
    Hoppas såklart att jag ska kunna gå på rent ett par veckor när jag blivit frisk.
    Sen blir det kombinerad sista kilona, skulle behöva gå ner mellan 7-10kg.
    Hur gör du med kosten nu? nån speciell "metod"? har du många kg kvar? hur lång e du o vad väger du idag?

E090422:

Hur mycket har du tänkt gå ner? Bara soppor tills du nåt målvikten? eller du ska börja kombinera på nåt vis?
    Hur lång e du och vad väger du nu?

• E090422

Nova81 skrev 2010-09-08 22:32:12 följande:
    E090422:Hur mycket har du tänkt gå ner? Bara soppor tills du nåt målvikten? eller du ska börja kombinera på nåt vis?Hur lång e du och vad väger du nu?

I början va det tänkt att jag skulle äta bara pulver, men sen bestämde både sambon och jag att en gång i veckan ska vi äta middag och ha myskväll med något nyttigt men gott, Sen har jag skippat vissa mål pulver någon dag ibland och ätit lunch med kompisar.

Jag vill gå ner till ca 70 kg med hjälp av pulver, ändrad kost(självklarhet!) och motion och just nu ligger jag på 91 kg och är 171 cm. Har sammanlagt gått ner 5,5 kg sen jag började för 3 ½ vecka sen.

Körde nutrilett för 1 år sen och gick ner 8 kg, men då motionerade jag inte, men nu ska jag börja smått och se hur mycket jag orkar :)

• Oniq

Just nu idag så väger jag ca 62,6kg med mina 164,5cm. Började på 72kg (ck). Det är inte mycket kvar nu, men dom sista kilona är svårast.   ..kanske mest med tanke på att jag inte vägt under 60kg sedan femteklass.. Skulle så gärna toucha 58kg om så bara för en dag. Efter graviditeten ser kroppen helt knasig ut - hängpattar och en skrynklig pösmage.

Som jag skrev tidigare så är det en rejäl kapning av kolhydrater som gäller här. Jag är en smörgåsmänniska utan dess like (drömde t.o.m. om att min säng var en baguette när jag körde ck ;) ) Så - inga mackor, inget godis och ingen läsk. Lite mer grönsaker och funderingar på att kanske någon gång att jag faktiskt borde kanske litegrann kanske möjligen börja röra på mig också ;)  ..jag är svårflörtad när det gäller träning.

Svar på tråden Nu ska det gå ner!