• Äldre 15 Aug 08:01
    4286 visningar
    24 svar
    24
    4286

    verktyg för bröllopssida

    Jag skulle vilja skapa en hemsida för bröllopet där gästrena kan gå in och få lite information. Har någon tips på verktyg? Vilken är bäst?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:07
    Jag startade en sida på wedding announser och det funkar väl bra. Nu tänkte jag verkligen sätta mig och fylla på med information men känner att jag skulle behöva tips om vad man ska skriva. Så om ni skulle vilja länka ut era sidor skulle det vara jättekul.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-26 17:04
    Jag var i stort sett klar med min bröllopshemsida på weddingannouncer när jag upptäckte att det tydligen inte går att ladda upp bilder på deras sida. Deras administratör har tydligen slutat och gjort sig oanträffbar. Så nu tänker jag göra om allt från början igen. Får gå in och prova några stycken. Det är lite bråttom också eftersom inbjudningskorten ska skickas ut NU eller igår rättare sagt, dvs. vi är redan försenade...
  • Svar på tråden verktyg för bröllopssida
  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 22 Aug 10:13
    #11
    ClaraH skrev 2010-08-22 09:19:53 följande:
    OK, jag fastnade för weddingannouncer, men undrar om någon kan hjälpa mig att få till den på svenska?
    i början av sidan så kommer det upp en lista på alla sidor du har. Längst upp står det då YOUR PAGES stort, bredvid den så står det page names. Där går du in och ändrar namnen till svenska. sen är det bara när du går in och skriver i dom olika grupperna att du skriver på svenska .
  • Äldre 22 Aug 10:31
    #12

     


    mattiasFästmö skrev 2010-08-22 10:13:20 följande:
    i början av sidan så kommer det upp en lista på alla sidor du har. Längst upp står det då YOUR PAGES stort, bredvid den så står det page names. Där går du in och ändrar namnen till svenska. sen är det bara när du går in och skriver i dom olika grupperna att du skriver på svenska .

    Ja förstås! Smart, jag höll på och letade efter en funktion, men man kan ju ändra själv. Tack så mycket för hjälpen.

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 22 Aug 12:20
    #13
    ClaraH skrev 2010-08-22 10:31:55 följande:
      Ja förstås! Smart, jag höll på och letade efter en funktion, men man kan ju ändra själv. Tack så mycket för hjälpen.
    Inga problem säg till om det är något mer du funderar på.
  • Moemoe
    Äldre 30 Aug 19:47
    #14

    Måste också tacka för tipset om weddingannouncer, jätte bra sida! :)

  • CStar1­1
    Äldre 10 Sep 15:25
    #15

    Hej!

    För er som använder weddingannouncer. Hur tar man bort vissa av sidorna?? Jag fattar inte hur man gör...*kliar mig i huvudet*

  • CStar1­1
    Äldre 10 Sep 15:48
    #16

    Jag tror jag kom på det, är inte så bra på datorer!

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 10 Sep 17:54
    #17

     


    CStar11 skrev 2010-09-10 15:25:35 följande:
    Hej!För er som använder weddingannouncer. Hur tar man bort vissa av sidorna?? Jag fattar inte hur man gör...*kliar mig i huvudet*

    Om du inte kom på det så är det iallafall så att du på första sidan trycker på den gröna bocken, och så ändras den till en röd ring med ett streck i och håller du över den så står det 'not published'


  • CStar1­1
    Äldre 10 Sep 21:31
    #18

    hehe tack! kom på det till slut Dock går det inte så bra i övrigt...men det kanske ger sig!

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 11 Sep 09:32
    #19
    CStar11 skrev 2010-09-10 21:31:33 följande:
    hehe tack! kom på det till slut Dock går det inte så bra i övrigt...men det kanske ger sig!
    Det jag gjorde när jag började pilla med vår sida var att jag hade en flik uppe med själva inloggade sidan där man ändrar allt, och sen hade jag den 'officiella' sidan, alltså den som alla ser uppe i en annan flik, för då kunde jag såfort jag gjorde något klicka över och uppdatera den andra fliken för att se hur det blev, om jag skulle ändra texten i något eller så. Och så höll jag på så fram och tillbaka
  • CStar1­1
    Äldre 11 Sep 10:15
    #20

    Tack för tipset! Detta var lite krångligare än jag trodde...

  • theman­dys
    Äldre 1 Oct 15:52
    #21

    Vi gjorde vår hemsida själva, så jag kan tyvärr inte ge tips om bra verktyg. Men du får gärna kika in om du vill ha inspiration eller ideér ;) www.themandys.com/

  • Äldre 7 Jan 11:25
    #22

    Puffar för min tilläggskommentar.

  • du och jag 2011
    Äldre 7 Jan 11:32
    #23

    Vi ska nog använda oss av www.projectwedding.com/ourwedding, verkar vara en snygg och enkel sida. Hoppas det kan vara till hjälp :).

  • jessic­alarss­on
    Äldre 15 Jan 15:12
    #24

    Vi använder www.varbrollopslista.se

    Enkel, snygg, gratis och med massa bra funktioner!!

    Lycka till :)

Svar på tråden verktyg för bröllopssida