• Mirris73

Visa klänningen för blivande maken före bröllopet?

Jag håller på och tittar på brudklänning och det är ju såklart svårt att bestämma sig. Jag skulle vilja bolla lite med min blivande man, men ska man visa klänningen för honom före bröllopet? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Visa klänningen för blivande maken före bröllopet?
  • Fialotta 78

Min blivande har sett min klänning. Var tvungen att ha hjälp när jag provade den. Vet att det ska betyda otur. Är i vanliga fall lite skrockfull men inte i detta fallet. Har ingen traditionell brudklänning utan en lila tärnklänning ifrån halens. Hoppas på att det kanske är ett undantag ifrån skrocket

• Mirris73

Jag visade faktiskt kort på mig med de olika klänningarna nu också. Det är så svårt, för jag har så svårt att bestämma mig och har inte så många som kan komma med som smakråd när jag provar. Jag är egentligen inte heller så skrockfull, men här blev jag lite osäker faktiskt :) Tack för alla era svar, fortsätt gärna svara, det är intressant att läsa hur ni andra tänker kring detta!

• MissKitten

Min blivande har sett mig i min klänning. För mig var hans åsikt av stor betydelse vid val av klänning. 

• lunagarden

Jag tror inte på skrock  - rädslor överhuvudtaget är hinder i livet. 

Men man ska följa sitt hjärta!

• Semlorna

Eftersom jag ska ha svärmors gamla brudklänning har han sett den, dock inte på mig utan på foton från hans föräldrars bröllop som vi tittade på efter att jag provat klänningen.

• Mirris73

Ja, det låter som en bra filosofi, lunagarden! :)

• ClaraH

Jag ska förmodligen sy min klänning och då är det ju lite svårt att undvika att han ser den. Hade jag köpt en skulle jag gärna velat att han följde med. Som någon här sa, så vill jag ju att han också ska tycka om den.

• TalisQualis

Från början skulle han inte få se klänningen, och han har inte heller sett hela, han vill inte se. Men för en tid sedan så hade vi bytt mobil och en dag fick jag ett sms där det stod "men älskling, du kan ju inte ha bild på klänningen i mobilen! Men den var jätte fin i alla fall, jag längtar :D"(jag hade en bild på överdelen av klänningen). Men han har ingen aning om hur helheten ser ut eftersom han inte sett kjolen för på min klänning så är det kjolen som "är mest" (kika i mitt bildgalleri så förstår ni).

Jag tycker man får göra precis som man vill. Är man skrockfull så är man, men annars kvittar det väl? Gör på de vis som känns bäst för er!

• lunagarden

TalisQualis - jättetjusig klänning

• JT2010

Min man såg min klänning första gången på bröllopsdagen och ögonblicket när han såg mig var en av de finaste studerna på hela dagen. Han var nervös inför vigseln men när vi träffades för att bli fotade innan och han såg mig började han gråta för han tyckte jag var så vacker. Han var glad att han inte fått se klänningen i förväg, det blev så speciellt. Han blev lugn när han såg mig :)

• TalisQualis
    lunagarden skrev 2010-08-14 11:04:51 följande:
    TalisQualis - jättetjusig klänning
    Tack!
  • mikmon

min blivande man är mycket bestämd att han inte vill se mig med klänningen förräns vi viger oss:) Så nu hänger allting hemma hos min brudtärna!

• mamablues

Min blivande vill absolut inte se den innan så jag har inte så mkt att välja på, hihi! Men sen syr jag ju min här hemma så det är svårt att inte vilja visa, men han går inte in i rummet där jag håller till

Han har sett underkjolen å då sa han åhh....va stor den är, hahaha! Så han kommer få en smärre chock när han ser mig på bröllopet eftersom underkjolen bara en en bråkdel av klänningen, hehe! Vet inte hur jag ska få plats att sitta vid bordet, men jag får väl stå hela kvällen annars

• prinsessanogrodan

Min m2b har sett en bild med en liknande klänning, dock inte min klänning.

• Zia 20090618

Min blivande var med när jag provade klänningar under en Sthlmweekend.. Och då var det även planerat sedan innan att prova The Dress, så ja, han har sett den :) Han kommer förmodligen få se även när jah får hem min klänning och provar om den är som den ska. Jag kommer aldrig kunna hålla mig ;)

Svar på tråden Visa klänningen för blivande maken före bröllopet?