• Mirris73

Visa klänningen för blivande maken före bröllopet?

Jag håller på och tittar på brudklänning och det är ju såklart svårt att bestämma sig. Jag skulle vilja bolla lite med min blivande man, men ska man visa klänningen för honom före bröllopet? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Visa klänningen för blivande maken före bröllopet?
  • MBLL

Det är svårt d där... Vad jag förstår så har det väl tidigare varit så att den blivande mannen inte ska ha sett klänningen innan medan många numer inte är så noga med det. Min blivande man kommer inte att se klänningen innan just för att han själv inte vill det, mig spelar det egentligen ingen roll eller rättare sagt det hade varit skönt att få lite smakråd från honom fast ändå e d lite kul att han inte kommer att ha sett den förän just den dagen=) Mitt råd är att ni gör det som känns bäst för er!

• brajt

min blivande man har sett min klänning flera gånger, vi var ju tvugna att se att våra kläder passade ihop :) plus att han var med när jag köpte den...jag ville att han skulle tycka om den oxå

• Oktoberbrud2010

Min blivande har sett klänningen, han var med när jag provade och köpte den. Men han kommer inte få se den på igen förrän bröllopsdagen, och då kommer den, till skillnad från när han såg den, att sitta perfekt. Han får inte följa med till sömmerskan... 

• Willowfield

Min blivande har en aning om vad jag vill ha, just för att vi skall passa ihop klädmässigt men han får inte se klänningen föräns i kyrkan.

Har en gammaldags ide, om att vi inte ens skall ses från och med dagen innan bröllopet.. :) 

• Sebastiána

Min blivande är mitt bästa smakråd. Det allra viktigaste är att HAN tycker att jag är fin alltså får han vara med och ge mig råd. Kan säga att det var vid klänningsprovningen han verkligen började fatta att vi faktiskt ska gifta oss.

• Sebastiána
    MBLL skrev 2010-08-13 23:26:48 följande:
    Det är svårt d där... Vad jag förstår så har det väl tidigare varit så att den blivande mannen inte ska ha sett klänningen innan
    Ja, så har det i alla fall varit enligt anglosaxisk tradition. Här i Sverige har det vad jag vet inte ansetts ge otur eller så.
  • BlackWIngedAngel
    Sebastiána skrev 2010-08-14 01:05:40 följande:
    Ja, så har det i alla fall varit enligt anglosaxisk tradition. Här i Sverige har det vad jag vet inte ansetts ge otur eller så.
    Jo, fast det skrocket har jag hört från gamla tanter här också, så det finns nog på sina håll i Sverige med.

Fast om man nu ska dra det hårfint då TS, så är det ju inte meningen att din blivande ska se din klänning, men om du visar honom bilder i tidningar så är det ju inte DIN klänning, utan bara en likadan. ;)

• uppochhoppa

Min klänning är hemlig och vi vill båda ha det så. Jag är larvig och tänker att "jo men du kan ju se en bild på den bakifrån..." för att det är så jobbigt med hemlisen, men han är duktig och säger att han ska vänta. Jag hade varit grymt nyfiken. Tror vi väljer hans kläder tillsammans.

• lunagarden

För mig var det självklart att min blivande man skulle vara med när jag provade klänningar. Fyra ögon ser mer än två, och han är väldigt klädintresserad

Dessutom ska ju hans kläder matcha mina!

Så nu finns jag på foto i hans mobil i min fina klänning, som han tittar på många gånger varje dag och tillsammans drömmer vi varje dag elva månader framåt!

• S2011

nej, han kommer inte få se klänningen innan. jag vill gärna överraska honom och han vill heller inte se den innan bröllopet - det förtar hela grejen, säger han :)

jag tänker inte lägga mig i vad han väljer för kläder heller, jag vet hur han är med kläder och litar fullständigt på att han kommer hitta något bra.

Svar på tråden Visa klänningen för blivande maken före bröllopet?