zunzilk skrev 2010-08-11 08:58:10 följande:
Jag vill oxå att vår bröllopsfest ska vara barnfri.Barnen får vara med under vigseln men under festen ska det vara barnfritt med några få undantag, angående barnvakt så kommer nog svärisarna gå hem tidigare och tar då med våra
barn.Vi vill ha ett ordentligt partaj och jag anser inte att barn har något där att gö
ra.vi har två barn, 1 resp 6 år. Jag vill kunna slappna av på min dag utan störningsmoment såsom barn som gnäller, är uttråkade, busar. Det finns naturligtvis undantag såsom vissa nära släktingar som har jättesmå barn och inte har möjlighet till barnvakt. Men jag vill itne ha 3-7 åringar som är allmänt uttråkade där.
TACK för svar.
Mmm, jag känner likadant. I vårt fall vill nog mina svärisar vara kvar länge, i alla fall hans mamma. (mina föräldrar är avlidna) Tänker också att om barnet är för litet för att sova borta hos nån så får man ta med det barnet. Men kan man inte fixa barnvakt, fast barnet är så stort att det kan sova borta, så får helt enkelt den ena stanna hemma (i stort sett alla av våra inbjudna är par, av de som har barn). Tråkigt förstås... Men t ex var det nära att jag och min blivande fick göra så alldeles nyss, men nu kunde vi få barnvakt så båda kunde gå.
Mindre barn pallar ju inte en sån här stor fest överlag. De blir ju helt enkelt uttråkade och kan ju inte hantera det helt enkelt och det innebär ju att de måste tas om hand så klart. Ja, när jag tänker mer och mer på det, så känner jag mig säker i mitt beslut. Min blivande är nog inne på samma linje också, misstänker jag.