Sebastiána skrev 2010-08-04 10:57:05 följande:
Kan hon inte ha sin festklänning även under vigseln? Ser den så omöjlig ut? Att bli sur för att hon inte fixade möhippan fattar jag inte. Den kan ju vem som heslt ordna. En kompis till mig fick två hippor. En ordnad gemensamt av kompisar och en som hennes arbetskamrater fixade.
Fast den är ju köpt så att det ska vara ett färgtema genom hela bröllopet. Jag ville ha en vinröd klänning då vårt bröllop går i det. Angående möhippan så är min toastmadame inte jätteglad för hon har lagt ner massor och åter massor med tid att fixa både upplägget för hela festen plus att hon fick ordna hela möhippan. Jag tycker att det är lite tärnans uppgift.
Moirie skrev 2010-08-04 12:29:02 följande:
En av mina tärnor bytte om efter vigseln. Hon föredrog att få vara fin i två olika klänningar, vilket jag tycker är ett ganska rimligt sätt att resonera på om man som hon är åtta år gammal . Jag skulle nog inte brytt mig särskilt mycket om den andra vuxna tärnan velat byta klänning också, om hon pratat med mig om det först. Jag skulle tycka att det vore jättetrist att ha betalat för en klänning som tärnan inte kunde stå ut med att bära mer än 50 minuter. Då har ju kommunikationen brustit nånstans. Personligen skulle jag bära en tärnklänning hela bröllopet om den inte var extrem på något sätt som gjorde det besvärligt (typ ärvd folkdräkt man inte vill råka spilla på). Det tristaste är ju att din tärna inte har pratat med dig ordentligt innan klänningen köptes eller innan hon bestämt sig för att byta om. Hon låter som en ganska självisk person.Att hon vill byta... vad handlar det om? Är det inte roligt att det syns att man hör till brudföljet? Var hon någonsin särskilt entusiastisk inför bröllopet? Hon kanske ser det som att hon gör dig en jättetjänst genom att vara tärna och helst vill att det ska vara över.
När vi provade klänningen så ville hon egentligen ha en långklänning men dte ville jag inte. å vid den tidpunkten så hade jag letat efter tärnklänning väldigt länge eftersom hon inte kunde. Sen hittade jag denna och tycke den var jättefin. Hon var lite sur för att hon inte fick en långklänning men hon sa att hon tyckte denna var fin och att hon bara ville ändra den lite så hon bestämmde att den skulle sys upp så att den gick precis över knäna. För mig var det inga som helst problem. De andra som var med sa oxå att hon verkade jättenöjd.
För mig känns det bara som att jag likaväl kunde hyrt nån klänning eller köpt nån billig sak. Jag räknade med att hon skulle ha den hela kvällen, det är viktigt för mig. jag vill ha ett färgtema. Bestman tex går ju inte och byter kläder.
Känner bara att man går och köper en för mig rätt dyr klänning för att hon ska ha den i 50 minuter.