• Kerbaros

Vad ska er blivande make ha på sig?

Jag och min m2b sitter i livade diskussioner kring vad han ska ha på sig. 

Vi har redan bestämt att han ska ha en kostym på sig men när det gäller detaljer så blir det  svårare. När det gäller exempelvis väst så ser han det som snobbigt att ha en väst i ljusare och mönstrat material (vet itne var han fått det ifrån) men han tycker det är fint så han är kluven. Jag tycker å andra sidan att det är jättefint och inte alls snobbigt eller stroppigt.
    Vad tycker ni? vad ska era m2b ha på sig??

När det gäller de andra detaljerna typ slips,fluga, plastrong och liknande. Vad ska era karlar ha på sig då?¨

Många svar efterfrågas!!! =)

• Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?
  • Plutten2010

Nu är jag redan gift men jag hoppas jag får skriva här ändå.. ; )
    Min man hade en svart kostym med en ljust ljusgrå mönstrad väst, vit skjorta och cerise slips. Han hade en näsduk i samma färg som slipsen och en corsage-blomma och jag tycker att det blev väldigt fint! (är iofs jävig.. ; ) )

Ett tips är att stärka skjortan innan, den blir både snyggare och jag upplevde att den inte blev lika skrynklig som den normalt brukar bli.

• Kerbaros

Plutten2010 skrev 2010-07-29 11:34:00 följande:
    Nu är jag redan gift men jag hoppas jag får skriva här ändå.. ; )Min man hade en svart kostym med en ljust ljusgrå mönstrad väst, vit skjorta och cerise slips. Han hade en näsduk i samma färg som slipsen och en corsage-blomma och jag tycker att det blev väldigt fint! (är iofs jävig.. ; ) )Ett tips är att stärka skjortan innan, den blir både snyggare och jag upplevde att den inte blev lika skrynklig som den normalt brukar bli.

Haha, klart du får skriva här :D vem vet bättre än den som redan gift sig?!
    Låter rikgti fint, du tycker inte det blev för mycket med båda blomma och näsduk? Det är så svårt att se framför sig hur det kommer bli när det klart.

• Plutten2010

Nej, det tycker jag faktiskt inte att det blir. Är rätt "kritisk" när det gäller sådant men det blev superfint! Har några bilder i min profil men tyvärr ingen där man ser rakt framifrån.

• malmötjej76

Min blivande ska ha frack .-)

• PannePann

Min blivande man ska också ha frack, och en liten blomma som matchar min bukett.

• Fågelfröken

Min blivande skall ha jaquette (svart kavaj och randiga byxor) med en ivoryfärgad mönstrad väst från Cavaliere och mörkröd plastrong till. Sen blir det en mörkröd ros med pärlor på till corsage.

• bobods

Jag tycker inte det blir för mycket med både näsduk och corsage. Däremot valde vi en vit näsduk istället för röd.

• BlackWIngedAngel

Min sambo ska ha en ljus frockcoat, skjorta, vit väst och kravatt. Marskalkerna kommer ha kostym istället, men samma färgssättning.

• LångaLinda

Svart Tigerkostym, ljus mönstrad väst, blekgrön plastrong. Han kommer att vara jättesnygg!

• linvand

Min man hade en kritstrecksrandig svart kostym, smokingskjorta med krage med snibbar, silverfärgad lite mönstrad väst, ljuslila plastrong och en corsage samt silverfärgad näsduk. Tyckte absolut inte att det blev för mycket med blomma och näsduk och hela kittet med väst och plastrong samt smokingskjorta kändes som ett bra sätt att få kostymen att bli mer uppklädd utan att snobba till det med frack eller smoking eller frockcoat som jag personligen tycker ser ut som pyjamaser åtminstone de som är mönstrade men det är alla som jag har sett. Men alla har vi vår smak.

Att inte "snobba" till det som jag uttrycker det är ju för att vi inte ville ha en mer avancerad klädkod för gästerna än kavaj och då känns det ju dumt att mannen ska ha frack eller smoking när klädkoden för övriga gäster inte är det. Plus att kostym mer är hans grej och man har användning för den senare också.

• spångsson

Vi har klädsel kavaj så vi tyckte båda att då bör ju brudgummen "sticka ut" och vara lite finare än gästerna. Han ska ha en mörkgrå froakcoat med mörkgrå möstrad väst och ljusgrå mönstrad plastrong. Jag var också med när han provade och han var ursnygg i det.

• Wunderlich
    Min blivande ska ha en ljusgrå (sitter som ett smäck!) kostym, vit skjorta, ljusrosa slips och en vit/rosa/ljusgrön-randig näsduk, det blir en vit corsage av ngn typ... Bruna skor och skärp och ett par assnygga manchetknappar med rosa mitt och strass runtom! Han är urläcker! MUMS! Skulle kunna göra reklam för Tiger, så snygg e han (jag skryter lite nu, men va tusan jag ska ju gifta mig med hunken!)
  • CarroJA

Min kille beställde en slimfit från www.tailorcenter.se i tyget Rocco. Det är lite rutigt mönster i grått men han ville verkligen göra något "lite eget" och inte stå i en "vanlig" kostym. No offence :)Kostymen satt också som ett smäck, och till den hade han en lite ljusare slips.

Alla andra skriver ju hur snygga deras män är så det ville jag också! :) Han var riktigt, riktigt stilig!!!

• S0phan

Min ska ha smoking, det är verkligen snyggt! Till det blir det väst, ingen gördel. Vi bestämde också att han ska grå fluga och coursagen blir grön. Snart dags :)

• Jessicaspersika2

Min kille köpte också skräddarsydd på www.tailorcenter.se. Kostym, väst och skjorta.
    Vi fick hem dem i förra veckan och är otroligt nöjda.

Kostym + Väst: Superiore, Mörkbrun. Med vinrött foder (syns ju bara när man har öppet kavajen. Riktigt stiligt och lite annorlunda).

Skjorta: Raul, Brun.

• Uttan

Min blivande ska ha en ljusgrå/beige kostym i siden/silke med svart skjorta och vinröd väst. Sen har han en crosage som är röd och matchar min brudbukett.

Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?