• Kerbaros

Vad ska er blivande make ha på sig?

Jag och min m2b sitter i livade diskussioner kring vad han ska ha på sig. 

Vi har redan bestämt att han ska ha en kostym på sig men när det gäller detaljer så blir det  svårare. När det gäller exempelvis väst så ser han det som snobbigt att ha en väst i ljusare och mönstrat material (vet itne var han fått det ifrån) men han tycker det är fint så han är kluven. Jag tycker å andra sidan att det är jättefint och inte alls snobbigt eller stroppigt.
    Vad tycker ni? vad ska era m2b ha på sig??

När det gäller de andra detaljerna typ slips,fluga, plastrong och liknande. Vad ska era karlar ha på sig då?¨

Många svar efterfrågas!!! =)

• Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?
  • Janqvist

mattiasfästmö, tyvärr, borde kanske fixa en sån, så ja kunde få lite tips!

vi ha leter efter ett par gråa skor, men endast hittat sådana i gubbmodeller, inget för en 30åring att ha på fötterna! :)

• mattiasFästmö

Janqvist skrev 2010-07-27 18:21:12 följande:
    mattiasfästmö, tyvärr, borde kanske fixa en sån, så ja kunde få lite tips!vi ha leter efter ett par gråa skor, men endast hittat sådana i gubbmodeller, inget för en 30åring att ha på fötterna! :)

Okej, ja det är ju lättare att se vilken färg som skulle passa om man ser den rätta nyansen. Men sandfärgat kanske? Eller någon brun/grå nyans.

• ClaraH

Vi ska ha Kavaj som klädkod, så det blir kostym för honom. Han har inte bestämt om han ska ha väst i avvikande färg ännu. Han kommer att köpa en ny kostym och ny slips givetvis.

• CeciliaJarl

Min ska ha frack, hade inget att säga till om där. Hans val, det blir nog bra! :)

• Klockarbol

Den ännu så länge oäkta mannen kommer nog att ha smoking om han inte bestämmer sig för att det känns för uppklätt, isf blir det mörk kostym.

Jag kommer ha hellång balklänning så vilket som funkar och inget av det är korrekt för en liten eftermiddagsvigsel men det struntar vi i

Till våra gäster har vi sagt att vi uppskattar att dom har kläder på sig

• Niini

Men vad tycker han om svart väst då? Kanske det skulle vara en bra kompromiss?

Min blivande kommer ha svart med antingen vit eller färgad skjorta. Sen är vi inte helt på det klara med slips/plastrong..

• Janqvist

clara: e de så viktigt att mannens kostym är ny? vi ska på ett bröllop nu i augusti och min blivande man ska ha sin kostym då, som han även ska ha nästa sommar när vi gifter oss!

känns ju onödigt att köpa nytt bara för att, när han ju har redan!

• Kerbaros

Niini skrev 2010-07-27 19:43:47 följande:
    Men vad tycker han om svart väst då? Kanske det skulle vara en bra kompromiss? Min blivande kommer ha svart med antingen vit eller färgad skjorta. Sen är vi inte helt på det klara med slips/plastrong..

Svart väst verkar han mer lockad av helt klart :) Var kan man hitta sjyssta svarta västar? tycker inte jag har sett några när vi har letat efter kostym, det kan juh iofs bero på att jag inte letat efter svarta västar :)

Ni vars m2b ska ha kostym, vilken typ av skjorta ska han ha samt vilka detaljer? Slips, fluga, plastrong eller någonting helt annat?

• Niini
    Kerbaros skrev 2010-07-27 20:41:07 följande:
        Svart väst verkar han mer lockad av helt klart :) Var kan man hitta sjyssta svarta västar? tycker inte jag har sett några när vi har letat efter kostym, det kan juh iofs bero på att jag inte letat efter svarta västar :)Ni vars m2b ska ha kostym, vilken typ av skjorta ska han ha samt vilka detaljer? Slips, fluga, plastrong eller någonting helt annat?
    Tyckte det fanns på de flesta ställen där de hade kostymer, iaf här på andra sidan "potten" :) Fråga i affären är väl mitt bästa tips :P
  • Carin o  Mikael

Min kommer att ha en en mörk kostym med ljusväst i ivory som passar klänningen och till det en ljusrosa fluga... finns bild i galleriet.

/C&M

Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?