• Gorgeo­usnes
    Äldre 13 Jul 14:52
    4577 visningar
    37 svar
    37
    4577

    Vi som gifter oss 11/9 2010

    Hittade ingen tråd för detta datum.


    Hur många är vi?


     

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 11/9 2010
  • Gorgeo­usnes
    Äldre 18 Aug 19:55
    #21

    Vi har ingen fotograf eller filmare. Eller transport till gästerna.


    Men har idag träffat prästen.

  • Wivvi
    Äldre 18 Aug 21:20
    #22

    En till brud som gifter sig 11/9. Lite småstressad börjar jag vara.... Idag fick vi klart med musik/sång i kyrka och under fördrinken och vi fick en slutoffert från cateringen nu ikväll. Bordsplaceringen blev klar igår, ett pussel som tagit några veckor att få grepp om och komma till skott. Vår fotograf ska vi träffa för provfotografering imorgon och jag ska på inprovning av klänningen på förmiddagen. Men det känns som det mesta är under kontroll. vi har varit lite lata under våren/sommaren så det är mycket nu...

    Jag börjar oroa mig lite för möhippa. Vet att min blivande man ska ha svensexa den 4/9 och jag tror att det är min tur på lördag. Har nio haft möhippa?

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 18 Aug 22:35
    #23

    Nej ingen hippa. Gruvar mig för den. Ser att min syster helt plötsligt har blivit kompis med en del av mina vänner. Vet inte om jag vågar gå på möhippan.

  • Wivvi
    Äldre 23 Aug 15:37
    #24

    Jag har haft min möhippa nu i lördags!!! Underbart kul!!!! Det blev poledancing, fotografering på the Studio där de sminkar och fixar till en så man ser ut som en modell, kräftskiva på m/s Gerda och sedan dans natten lång! Och det bästa var att hela 14 st av mina bästa vänner hade organiserat sig och var med. Vi börjar alla närma oss medelåldern och har barn, så det är inte ofta bara vi tjejer träffas. Jag är så nöjd och glad och lite lättad....

    Jag fick förresten höra att de flesta lärt känna min syster under planerandet, men inte vågat adda henna på FB för att jag skulle ana något.

    Nu är det min blivande man som våndas här hemma. Han har sitt kvar och hans kompisar är inte lika snälla

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 23 Aug 15:46
    #25

    Vart sover ni på bröllopsnatten ni som gifter er i Stockholm. Vilka kyrkor gifter ni er i?


    Vad roligt med möhippa. Mina vänner är inte så diskreta alla har blivit vän med min syster på FB.

  • Wivvi
    Äldre 25 Aug 20:50
    #26

    Vi har bokat ett hotell på Kungsholmen. Vi kommer att gifta oss i St Jacobs kyrka.

  • Wivvi
    Äldre 26 Aug 23:46
    #27

    Jag var hos frisören idag. Jag kommer att gå till en ny frisör, min gamla har tyvärr flyttat. Men det känns så bra! Vi träffades i våras en gång och pratade lite och bokade in tider. Idag var jag där för klippning och då berättade hon kort vad hon hade tänkt på som förslag. Och det var klockrent, precis vad jag var ute efter. Har en provuppsättning inbokad och jag tror att det kommer bli jättebra den 11:e. Dessutom har salongen underbara lokaler, så jag ser fram emot att få tillbringa förmiddagen där!

  • moving
    Äldre 31 Aug 13:44
    #28

    Idag ska jag äntligen hämta hem min klänning...!! Känns lite overkligt att det är så nära nu, även om det geografiskt är långt bort...men på fredag sitter vi på färjan över till England och sen blir det en galen vecka för att fixa det sista innan bröllopet...hur mycket har ni andra kvar att fixa??

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 31 Aug 13:54
    #29

    Prata med bandet och fotografen.


    Fixa transport.


    Vigselprogram


    Festprogram


    Väska


    Toalettkorg


    Provsmink


    Provuppsättning hår


    Boka hotell natt


    Klacka om skor


    Hitta brudkrona


    osv

  • Auberg­ine
    Äldre 1 Sep 15:40
    #30

    10 dagar kvar tjejer, nervösa?

  • Snigel Bee
    Äldre 1 Sep 18:11
    #31

    Snarare S T R E S S A D E!!! :s


    Aubergine skrev 2010-09-01 15:40:06 följande:
    10 dagar kvar tjejer, nervösa?

     

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 1 Sep 20:54
    #32

    Nej inte alls. MEn har på tok för mycket att göra. Vem ska öva i kyrkan med prästen?

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 1 Sep 20:55
    #33

    Vilka psalmer och musik har ni i kyrkan?

  • Auberg­ine
    Äldre 2 Sep 08:12
    #34

    Vi ska ha en borgerlig ceremoni så inga psalmer och ingen övning innan med förrättaren. Vi har fått skriva hela ceremonin och han ska följa manus :) Musik blir lite blandning av låtar som betyder mycket för oss, "Have I told you lately", "Come what may" "Sång till friheten", "Love is like a butterfly", "A true loves kiss" och "Everything I do".

    Jag är nervös för vädret, det enda man inte kan påverka :). För ceremoni och fest är det inga problem men jag vill så gärna ha lite fina "utebilder".  Behöver ju inte vara varmt men lite sol ger härlig lyster i fotona, eller hur?

    Nio dagar kvar... :D

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 12 Oct 14:43
    #35

    Hur gick det för er?

  • Snigel Bee
    Äldre 13 Oct 09:19
    #36

    Så nu är ja tillbaka iallafall efter en månad i thailand! Åkte redan på måndagen! =) För oss gick de bra, me de festa iallafall! Spelar nog ingen roll hur mkt man planerar d e ändå massa saker som inte går som d ska! :P
    Hur gick d för dig?


    Gorgeousnes skrev 2010-10-12 14:43:18 följande:


    Hur gick det för er?

     

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 13 Oct 20:15
    #37

    Det gick så grymt bra och smidigt. Alla var så fantastiskt glada över prästen, vigseln, bandet. maten ja allt. Sedan på tisdagnatt beställde vi resa till USA och åkte sju timmar senare. Reste runt där i tre veckor.

Svar på tråden Vi som gifter oss 11/9 2010