• Korallbruden

    Det var så underbart roligt att gifta sig

    Vaknade tidigt med vetskapen om att "rätt"  dag hade infunnits sig ÄNTLIGEN..


    Pussade stora kärleken godmorgon. Han mysa lite grann innan det var dags att börja fixa med sista slutdetaljerna... Kl 8:50 stod jag utanför Rinkebytorgs dam och herrfrisering med jätteslöjan och väntade. Hade ju bokat tid till 9:00... dom öppnade kl 9 men min frisör Fadi fanns inte på plats! Han hade försovet sig och dök upp en halvtimme senare. Hann bli en riktigt sarkastisk bridezilla under den halvtimmen . Tycker det är roligt att ge kunniga krativa personer fria händer så Fadi fick designa upp en frisyr efter min hårblomma och det gjorde han mycket bra. Tärnorna började dyka upp och vi avlöste varandra med hår och smink. Hemma hade vardagsrummet förvandlas till en sminkstudio och underbara Thomas från Lancomê var inhyrd till min stora lycka.... Thomas tog fram trollspöt och förvandlade oss till ett gäng snyggingar. Detta på sitt vanliga glada possetiva sätt. Tack snälla Thomas! Jag lagde lunch till gänget och champange buffén var redan framställd. Efter vi ätit så var det dags för att sätta på fina klänningarna. Mina tärnor såg tjusiga ut och jag fick gott om hjälp att ta mig i min Garamaj Gloria. 


    En av mina tärnor var urgullig och körde oss. Vi vinkade av Thomas vid tunnelbanan och sedan var det raka vägen till kyrkan. När vi tog sista svängarna in  mot den så började det kännas i magen....


    Vid Låssa kyrka fick vi gömma oss i ett litet rött hus och där började preppningen av  vatten och druvsocker. Det var ca 30 grader ute och känslan av att det började bli varmt i klänningen började göra sig påmind...


    Träffade min finaste utanför kyrkan och han var så snygg i sin frack... det blev många ååååå, pussande och gullande...behöver jag säga att det fortsatte att pirra i magen med fanns också vår fotograf Linda från Lindisima.


    Vår coola präst Annette tittade ut och undrarde om vi skulle starta och vi började höra tonerna av Me and you





    Vilken otrolig känsla att gå in i kyrkan med min älskling och se alla fina vänner. Erkänner gladeligen en och annan tår i ögonvrån


    Underbara Elin från vår Stockholmstråd var urgullig och sjöng "Sång till friheten" otroligt fint och då var det nya tårar i ögonvrån.


    Både min make och jag är två peroner med väldigt mycket skratt, energi och fart på och vi ville inte ha en så tung och traditionel vigsel. vi hade bett om att få psalm 235 och prästen berättade att vi hade en massa roliga minnen av sången och att den gick att tolka som en glad kärlekslåt, om man vill.  Ni skulle hört skratten i kyrkan när alla i sann Christer Sjögren anda rockade loss med kantorn i "Pärleporten" Underbart! Har aldrig hört en församling sjunga så mycket .


    Löftena gick bra och vi tackade jag till varandra. Jag lyckades till och säga " Ja tack! hemst gärna! AGR i hela kyrkan!


    Tärnan Anneli, bestman Magnus läste dikter och prästen höll ett kalsbra vigseltal. Kram och tack till er alla!


    Sedan var det dags för utgångsmusik men först foto vid altaret! Tina Turners:   




    gick igång och i tågade ut lyckligare än någonsin! 


    Vill ni se en smakbit av bilderna från vår vigsel så har vår härliga fotoraf lagt ut bilder på sin blogg


     


     


     


     


     


     


     


    Vår stora dag =3 juli 2010http://www.lindisima.se/
  • Svar på tråden Det var så underbart roligt att gifta sig
  • Bride in leather
    Gorgeousnes skrev 2010-07-07 09:47:11 följande:
    Har ingen festlokal än. Sa till min sambo igår att i allra värsta fall får vi ha en vigsel som sänds på nätet och festen sedan.
    Är alla lokaler upptagna??
  • Gorgeousnes

    Antingen det eller så är dom för små eller så får vi inte vara där till klockan 3. Eller så har jag inte hittat dom än :)!

  • Bride in leather
    Gorgeousnes skrev 2010-07-07 11:55:11 följande:
    Antingen det eller så är dom för små eller så får vi inte vara där till klockan 3. Eller så har jag inte hittat dom än :)!
    Aldrig hört om tidsbegränsning...vad har de för tid då?
  • Gorgeousnes

    Tolv, ett är vanligaste, halv två kvart i två.


    Vi vill vara till minst tre :)!

  • Gorgeousnes

    Nej det har vi ju inte. Kyrkan blev klar för en månad sedan, det är den vi har väntat på i över ett halvår :(. Kyrkan har inte många vigslar så därför har det varit klurigt.


     


    100 personer max 30 minuter från Stockholm, vi kan ta med allt. Åsså att vi får festa till 3.

  • Gorgeousnes

    Svårt att prelboka en massa datum.


    Har startat en tråd för en månad sedan.


    Har pratat med fotografer och cateringfirmor om vad dom känner till. Haft två lokaler bokade å sedan har dom ändrat sina regler. Så då har det inte blivit något.

  • Gorgeousnes

    Det kan man lungt säga. Så lite stress just nu.


    Eriksbergs catering skulle ha ringt idag har inte ringt heller.....irriterande och stressande.

  • Per och Rebecka

    Åh, vad glad man blir att läsa om er dag!
    Kram på dig!

  • Snigel Bee

    Kul att det blev bra! =) Lycka till me allt!
    Undrar bara vem som spelade intågsmusiken i kyrkan? Använde ni cd? Om ni använde cd blev d bra? Våran präst menar att de blir inte så bra me cd blandad musik sen me psalmer och annat levande musik som man måste ha.

  • Korallbruden

    Per och Rebecka Kram och tack bruden


    Snigel Bee: Tack snälla! Vi körde på med cd och vi testade i kyrkan innan för att inte få ett konstigt eko annars var det absolut inga problem och vi blandade hej vildt mellan cd, solosång och spalmer...


    För er som vill se bilder så hittar ni länken på sid 1.


  • Snigel Bee

    Kul att det blev bra! =) Jag ville ha cd som intågsmusik men prästen tyckte inte att de skulle bli så fint o blanda! Men de funkade för er! =)

    Korallförlovad! Underbar historia! <3 Önskar er verkligen det bästa!

  • Korallbruden

    Kör cd. Det fungerar utmärkt God idé är dock att reka kyrkan så ni inte får ett eko som kan bli i vissa kyrkor. Lycka till och det är riktigt kul att gifta sig


  • Loveyoutoo

    Ååååhh, ångrar att inte vi la pengar på en duktig fotograf! Såååå fina bilder!

    Kram

  • Snigel Bee

    Får man fråga vad ni gav för fotografen och hur länge ni hade henne? =)

  • CeKe

    Åh ryser   MMmm, det där med att gifta sig är det bästa och roligaste jag gjort i hela mitt liv! Vilken känsla, vilken kärlek, vilken glädje och vilken fest!

    Grattis Korall, nu är vi fruar

  • CeKe

    Brallis: Allt fungerade bättre än vi alls vågat hoppats på! Och tidsplaneringen höll definitivt då vi inte hade mer än fyra tider att hålla: vakna vid 8-9, kl ca 10.30 för att börja fixa stylingen av mig, tärnan och frisörskan (min kusin och gäst), kl 15.00 i kyrkan och kl 17.00 i festlokalen. Då hann vi även med fotografering mellan kyrka och festlokal, åkte en fin gammal bil som åkte hälften så snabbt som en av dagens bilar (2 mil att åka). Den enda tid vi inte lyckades med var att stänga festen kl 01.00, det blev till 04.00

  • Korallbruden
    CeKe skrev 2010-07-11 20:41:32 följande:
    Åh ryser   MMmm, det där med att gifta sig är det bästa och roligaste jag gjort i hela mitt liv! Vilken känsla, vilken kärlek, vilken glädje och vilken fest!Grattis Korall, nu är vi fruar
    Visst var det läckert! Såg era bilder på facebook och och det såg ut som en underbar dag, fantastisk solnedgång och grym fest bridzillan i mig blev ochså kär i sjömansklänningarna. Så urgulligt Keke hade ju gjort ett toppen val av kläder fast han hotade med den korta vita spetsklänningen ha, ha! och du såg urvacker ut!!! Grattis

     


    Brallis: Vi fick jättebra hjälp och även om jag inte är proffs på att delligera ut saker och ting så gick det kanonbra. Solklart händer det saker under en dag som inte går att säkerhetsställa men det är ju bara att hänga med i svängarna och "bara" bli en bridezilla åt tex frisören ( och inte en brudjävul!!! - dom är ännu värre när denne inte kliver upp ur sängen i tid... Hade inte räknat med vinden när det kom till chokladfontänerna ....osv...


    Hälsningar Korallis.


Svar på tråden Det var så underbart roligt att gifta sig