En förlovning bryts väldigt lätt, ett skiljsmässa kostar 500 kr och tar en vecka och du måste tänka både en eller tre gånger om du vill göra det.
Man ska kunna vara seriös i ett förhållande med eller utan ring på fingret och 40 mil är inte långt, herre gud det är vad vi brukade göra över helgen för att oss till mina föräldrar och ibland har vi kört över dan, jag och mitt ex detvill säga.
Finns det andra orsaker ni inte träffas så ofta?
Jag träffade min nuvarande make för 4 år sen över nätet, vi var vänner , som blev något mer och sedan pga vi båda hade någon så ignorerade vi detta men förra året efter 1.5 års tystand bestämde vi oss att göra något åt det. Innan vi gifte oss hade vi träffat varandra i 5 veckor , vi förlovade oss inom 10 dagar efter att ha träffat varandra igen i hans hemland. Vi har varit ihop i 7 månader nu och gifta i 1.
Nej , detta ska man inte göra när man är 20 år och oskuld, då är tyvärr fortfarande hormonerna som styr och att bara svara på frågor gör inte att man känner någon, utan att diskutera och lösa problem gör det.
Vi löste ett stort problem innan vi gifte oss, vilket land ska vi bo i och hur tar vi oss dit, enkelt, vi bestämde oss att bo i sverige och han fick packa och ta sig hit.
Vi är 34 och 41 och helt medvetna att detta kan gå åt helvete MEN vi tänker försöka att få det att funka eftersom vi har en bra grund att stå på, en gemsam syn på livet och vi vet hur den andre blir när den bli arg och vi vet hur man tröstar varandra.
Och du tjatar om kristen grundsyn och sedan hävdar att giftermål efter 1 år är förlegat, att inte ha sex innan bröllopet är lika för legat. Om du ska ha kristengrundsyn då ska du vänta med sex tills ni har gift er och inte innan.