Vad ger ni till dem som hjälpt till?
Som rubriken lyder, vad ger ni till dem som hjälper till med bröllopet. Ger ni ngt alls?
Som rubriken lyder, vad ger ni till dem som hjälper till med bröllopet. Ger ni ngt alls?
mina och min mans föräldrar får en varsin blomma som tack. de har hjälpt till med barnen och lite allt möjligt.
tärnorna får en varsin klocka och ett fågelbad. superfina och jag tror verkligen att de kommer att gilla dem. marskalken får en flaska whiskey. Sen kommer vi även ge nåt till fotografen och dj:n som var vänner till oss och gjorde sina insatser helt kostnadsfritt.
Vilken bra idé, den snor jag!
Annars hade vi nog inte tänkt ge något alls, men vi har ett ganska enkelt bröllop. Min tärna skulle för övrigt bli ganska förolämpad om hon inte fick vara med och planera och hjälpa till med allting, men vi är åas planeringsfreak båda två...
Verkligen en jättebra ide! Går det att hitta info. om detta på nätet? Du kanske har en hemsida att länka till?
//A
Vi har köpt ett träd till alla gäster som kommer som favour. Vi köpte genom Vi-skogen (http://www.vi-skogen.se/ gå in på produkter).
Vi kommer inte kopa nat till dom som hjalpt till, det hade jag inte ens funderat over. Vi bjuder ju pa ett helt brollop, och sen ska man ge presenter ocksa?? Dom som har hjalpt till ar ju for att dom vill det. Om jag skulle hjalpa min syster eller nara van pa hennes brollop sa skulle jag definitivt inte forvanta mig en present, jag gor ju det for att jag vill vara med.
Aven om det inte behover kost mycket sa tycker jag det blir fel med alla dessa presenter. Vi kommer inte ha nagra favours eller sa, daremot sa far gasterna garna ta av dekorationerna som bli kvar, typ ljusstaker och allt sant, aven blommor, eftersom annars maste de slangas. Vi har aven ifran sagt oss presenter till oss, da vi inte far plats med dom i resvaskan hem (gifter oss utomlands).
Jag håller helt med dig. Det måste vara en ny grej, det här med presenter till GÄSTERNA. Som sagt, folk hjälper till för att dom vill, inte för att dom måste. Så tråkigt att allt bara ska handla om att ge materiella saker hela tiden.
Vi gav bort presentkort på en trevlig indisk resturang till två par. En av toastmastrarna fick ett spel som vi vet att han skulle gilla (och som han kan få bjuda hem oss på spelkväll till). Kompisen som fotograferade fick ett presentkort på Scandinavian photo.
En flaska whiskey är ju trevligt om man tycker om det, eller vin som blivit över från festen till föräldrar och andra som "bara hjälpt till lite"?
Vi köpte från Vi skogen. där kan du köpa för 20:- och uppåt
Alltså, vi ger inte saker till gästerna. Däremot kommer vi att ge mindre gåvor till serveringspersonalen som inte är bjudna som gäster utan ställer upp helt gratis en hel dag.
Vi tänkte köpa en "give-hope-box" från barncancerfonden ( www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/Give-Hope/Give-Hope-A5/ ) och sen abra fylla med nåt godis eller liknande.
tycker att det är en sätt att tacka för att de har ställt upp o hjälp till sa att våran bröllop blev som vi ville, det var ingen måste för de att hjälpa till, de hjälpte frivillig o vi gav en present som uppskattning
till en nära vän som hjälpte mig att fixa bröllopet gav vi 2 kristal ljustaken
o till toastmaster gav vi en fickklocka som passade honom perfekt
sen alla gäster fick en liten brosh som satt fast i en liten påse med godis som minne inget märkvärdig
det är inte heller en ny grej som har kommit där jag kommer ifrån så ger man en liten present för att tacka om någon ställer upp för dig.o det behövs inte vara en en bröllop
det är inte alls tråkig att det ska handla om materiella grejer det handlar om tacksamhet.....man gör sin bröllop som man vill, några köper tårta en klänning kläder till kille tårta kafe o så är de nöjda
andra har sparat för att ha det o 3 rätters middag
andra lägger till en bröllop resa o fixa detaljer från festen ännu mer extra blommor snygg bil etc....för det har de sparat pengar i flera månader ...
i våra planer ingick maten lokalen tortan o andra små detaljer som kan göra festes ännu mera personligt o i våra planer så var det inräknad att vi skulle tacka de som ställde upp för oss....
under den tiden bodde vi i Cypern o jag byggde bröllopet via nätet eftessom vi ville gifta oss i Swe o min kompis kolade att allt gick bra i sw...
så det är olika vi hade pengarna för att ge presenterna så varför inte....hade jag lånat pengar för det så var det nåt het annat
skrev så jäkla fel stavning ordning i meningar etc...sorry hoppas ni förstår
bra tråd!
Jag har en nära vän till mig som kommer sy min klänning och göra tårtan, så till henne vill jag ju ge något riktigt FINT! Men vad ????? Någon parfym eller smycke? Vet att hon gillar Efva Attling. Tips och råd emottages tacksamt.