• Malin och Joel

Vad ger ni till dem som hjälpt till?

Som rubriken lyder, vad ger ni till dem som hjälper till med bröllopet. Ger ni ngt alls?

• Svar på tråden Vad ger ni till dem som hjälpt till?
  • Janqvist

håller lite med "påfågeln". tycker att bröllop har kommit att handla alldeles för mycket om att ge och ge. det ska va presenter till alla gäster och presenter till dom som hjälpt till.

har verkligen alla en budget som klarar det?

vi har många som ska hjälpa oss, alla gör det för att dom verkligen vill. vi ger dom vår tacksamhet, och givetvis hjälper vi tillbaka den dagen soim behöver :)

• Lyckomia

Jag hjälpte en bekant på ett bröllop och fick presentkort på massage som tack. Jättekul eftersom jag inte hade räknat med något alls utan bara tyckte det var självklart att hjälpa till.

• Kattpoet

Kram och äran att få hjälpa till, är så synd att idag är det enda sättet att visa tacksamhet genom att  ge en pryl.

• Villemoa

Kattpoet skrev 2010-07-02 23:13:26 följande:
    Kram och äran att få hjälpa till, är så synd att idag är det enda sättet att visa tacksamhet genom att  ge en pryl.  

Vem säger att det är enda sättet? Klart att man ger kramar och uttrycker sin tacksamhet men det är ju inte hela världen om man också vill ge en liten present. Behöver ju inte alls kosta mycket.

• Bride in the city

Ekonomi är intressant för hur vi än säger oss att det är tanken som räknas är vi så fruktansvärt medvetna om vad saker är värda, eller vad de kostar. Man vill inte verka snål, men samtidigt så har man oftast en budget att hålla sig till.  Självklart ska vi göra saker för varandra vid sådana tillfällen som bröllop utan att räkna med att få ut något ekonomiskt av det.

Jag är övertygad om att ens vänner inte förväntar sig något av stort ekonomiskt värde, men att de gärna vill ha ett tack och kanske en liten gåva. I mitt fall hade jag en bukett som kostade bara runt 100 kr, så de 900-1200  som "blev över" gick till presenter. det var en prioritering som kändes rätt för mig.

• Casmel

Tärnorna får sminkning eller hårstyling beroende på vad dom vill ha på bröllopsdagen då vi har tillgång till en stylist.
    Marskalk kommer få en finare whiskey. Toastmadam kommer få ett presentkort på helkroppsmassage och ett litet hemmaspakit. Kusinen som gör brudbuketten och tärnornas buketter kommer få en flaska champagne eller nå finare flaska vin, har inte riktigt bestämt oss än

• 28augusti10

Vi ville köpa någonting symboliskt bara. så slog till på lite välgörenhet och köpte träd i afrika. kostar 20 kr och man får ett kort med ett litet trädskott på. tyckte det var en fin present.

Träden skapar helt nya förutsättningar för det som människor här saknar mest; mat, ved medicin, skugga, foder, vitaminer - och i bästa fall en ekonomisk buffert som tryggar skolgång och läkarbesök. Träden hjälper familjerna att bli självförsörjande.

• Irish

Av oss får våra föräldrar och brudföljet en varsin ask med chokladpraliner som tack för all hjälp!

• Bridezilla11

Vi kommer inte att ge någonting. Jag fick inget av min moster när jag hjälpte henne med bröllopet heller, vilket jag inte tyckte var något konstigt alls. Är man vänner så ställer man upp gratis vid sådana här tillfällen, en vacker dag så behöver den personen hjälp av dig. Mina vänner vet att jag uppskattar deras hjälp som F*N, utan att jag ger någonting :)

• Ingvarsson

Jag kommer bjuda dom som har hjälpt till & varit med i brudföljet på middag...

Svar på tråden Vad ger ni till dem som hjälpt till?