• Cherrygirl

Axelbandslös bh stor storlek

Finns det någon där ute som vet vart man kan köpa en axelbandslös bh i storlek 90H? Vill ha en vit eller naturfärgad.
    Jag bor varken i Sthlm eller Gbg men kan ta mig ner till gbg om det skulle vara så.

Går bra med sidor på nätet också, bara de är svenska!
    Jag orkar inte hålla på och krångla med utländska sidor om man måste skicka tillbaka dem.

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Axelbandslös bh stor storlek
  • anniebananie

sorry läste inte så noga om din storlek

• Cherrygirl
    sparroweye78 skrev 2010-06-23 12:27:46 följande:
    Jag kan tipsa om www.pxc.se , kolla in Ulla-serien de finns i större kupor
    Tyvärr hade de inga axelbandslösa i min storlek..

tack för alla hjälpsamma svar, letander går vidare..

Skumt dock att korsetten inte tar hem bhar under sommaren, då borde det ju gå flest axelbandslösa tycker man ju.. Haha

• Katarina Michael

Om du inte hittar någon annanstans ring till www.kvinnligtunder.se och kolla om dem har, kanske kan dem skicka eller liknade till dig.

De är ju en specialbutik med bh upp till h kupa, de är inriktade speciallt åt cancersjuka och är den enda affären i skåne som har så passa stora storlekar. Själv har jag f och hittade en som satt bra trots att brösten  är tunga. Dem berättade att de är väldigt få märke som har axelbandslösa bh i så pass stora storlekar för de krävs väldigt mycket av bh att klara hålla allt på plats.

Alternativ är att du fixar band som smälter in hos en sömerska till klänningen.

• Miss Giggle

NU bor jag iofs vid Malmö, men jag hr köpt en korsett som har strlk 75 G på La Leia i Malmö. Hon har upp till I så där bör man ju hitta ngt.

Kollade på Kvinnligt Under och jag tyckte inte att de hade ngt som satt bra. Det blir ju lite tungt också så du tänker på det. Axelbandslös BH är , i mitt tycke, inte det skönaste att ha på sig under så många timmar. Jag tycker att den tenderar att kasa- trots att jag har en som är bra/dyr och som sitter jättebra ett tag.
    Men eftersom den ska sitta åt så hårt så tycker jag att det börjar göra lite ont efter ett par timmar.
    Alla är vi olika, men om du inte tänkt på det så kan det vara läge att fundera på det nu! 

• empa83

i värsta fall få du göra en fuling, om din klänning sitter hysta tajt kan du ta en bh som sitter bra runt om och vik ner eller klipp av axelbanden. I din storlek kan det vara svårt att hitta tror jag, men jag tycker ändå du ska titta in på Kortsetten;)

• Meya78

www.sallyochsara.com finns i Halmstad och de har upp till K eller L i axelbandslöst. Jag har själv M men har ändå lyckats hitta så att det funkar där. Görgo personal!

• karlstadtjejen83

Gå in på change finns i de flesta städerna och i Gbg finns det minst 4st butiker. De har storlekar från A-J.Lycka till

• Cherrygirl
    empa83 skrev 2010-06-25 12:40:35 följande:
    i värsta fall få du göra en fuling, om din klänning sitter hysta tajt kan du ta en bh som sitter bra runt om och vik ner eller klipp av axelbanden. I din storlek kan det vara svårt att hitta tror jag, men jag tycker ändå du ska titta in på Kortsetten;)
    Naktdelen är att om jag har en klänning som sitter tajt så går det nog tyvärr inte bara vika ner axelbanden utan att det ser knöligt och konstigt ut.. och jag vill inte köpa någon för typ 500kr och klippa sönder heller.. haha
    Är ju svårt när det är en rak axelbands lös klänning, då måste man ju ha en typ rak axelnandslös bh..

Korsetten vet jag har, de sa hon när jag var inne och talade med dem.

• Cherrygirl
    Meya78 skrev 2010-06-25 22:22:31 följande:
    www.sallyochsara.com finns i Halmstad och de har upp till K eller L i axelbandslöst. Jag har själv M men har ändå lyckats hitta så att det funkar där. Görgo personal!
    tyvärr har det inga bhar i min storlek som är axelbandslösa..
  • Cherrygirl
    fru AM skrev 2010-06-26 12:10:19 följande:
    Hej! Denna butik i Stockholm (i Gamla Stan, Västerlånggatan) har bh:ar i "alla" storlekar + kunnig och vänlig personal. De har även en webshop - hoppas du hittar något som passar: www.gustafmellbin.se/produkter/axelbandslös/4...
    Vart har de webshoppen, hittar den inte..
  • moonlightgirl

Hej Cherrygirl

Det tips jag kan ge dig är att gå in på denna sidan jag ska skriva med här och se vart de har butiker så kan du besöka dem eller kontakta dem via nätet. De har fina bh:ar även för oss med stor byst. Jag har själv stor byst och jag förstår ditt dilemma.  Men kolla in

www.change.com/se/club_change/

Hoppas att det går bra.

• Cherrygirl
    moonlightgirl skrev 2010-06-26 22:57:25 följande:
    Hej Cherrygirl Det tips jag kan ge dig är att gå in på denna sidan jag ska skriva med här och se vart de har butiker så kan du besöka dem eller kontakta dem via nätet. De har fina bh:ar även för oss med stor byst. Jag har själv stor byst och jag förstår ditt dilemma.  Men kolla in www.change.com/se/club_change/   Hoppas att det går bra.
    Ja jag har kollat upp dem, de har några butiker i Gbg så de ska jag besöka!
  • tågjäntan

Jag hade svårt att hitta en som passade min storlek (75 E/F). Men min klänning var så stabil och stödjande/"upplyftande", att jag tog en bh jag hade och klippte av axelbandenbanden.

• Kerbaros

Jag såg en axelbandslös bh i cremevitt på Lindex eller Kappahl för några veckor sedan. Det var på deras underklädesavdelning-generous/xlnt vilken det nu än var. Deras bhar i dd brukar i vissa fall sitta bra på mig som annars är en klar h på change och twilfit. Kan vara värt ett försök kanske =)

• Meya78

Cherrygirl skrev 2010-06-26 15:38:51 följande:
    tyvärr har det inga bhar i min storlek som är axelbandslösa..

Ring dem istället, de kan ordna mer än vad de har i webbshoppen! :)

Svar på tråden Axelbandslös bh stor storlek