• Cherrygirl

Axelbandslös bh stor storlek

Finns det någon där ute som vet vart man kan köpa en axelbandslös bh i storlek 90H? Vill ha en vit eller naturfärgad.
    Jag bor varken i Sthlm eller Gbg men kan ta mig ner till gbg om det skulle vara så.

Går bra med sidor på nätet också, bara de är svenska!
    Jag orkar inte hålla på och krångla med utländska sidor om man måste skicka tillbaka dem.

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Axelbandslös bh stor storlek
  • empa83

Jamen då har du Maxmode i Skövde, men går ner mitt emot JC ungefär, och Strumpan i Lidköping, ligger mitt på togrget. Jag är från skaraborg och hade F kupa som 17åring så jag har fått leta för att hitta butiker;) tog bort dem när jag var 20 och hade 75H;)

• fromheretoeternity
    Cherrygirl skrev 2010-06-22 11:31:31 följande:
    jag bor i karlsborg, så skövde är närmsta största stad
    Men då ska du ju absolut gå till Max Mode eller vad de nu heter. De har ju ett enormt utbud till storbystade tjejer och är väldigt duktiga så lyssna på deras tips! Om du står på hertig johans torg ska du gå mot vasaporten och svänga ner vänster i gränden efter "spirit of st louis". De har både underkläder och badkläder! Absolut bästa stället att köpa underkläder i skövde!
  • Cherrygirl
    fromheretoeternity skrev 2010-06-22 11:35:47 följande:
    Men då ska du ju absolut gå till Max Mode eller vad de nu heter. De har ju ett enormt utbud till storbystade tjejer och är väldigt duktiga så lyssna på deras tips! Om du står på hertig johans torg ska du gå mot vasaporten och svänga ner vänster i gränden efter "spirit of st louis". De har både underkläder och badkläder! Absolut bästa stället att köpa underkläder i skövde!
    Ja jag har varit hos dem och de hade inga bhar till mig och kunde inte ta in heller!?
    Hon sa till mig att antingen får du få mindre kupor eller bli bredare runt, det är mycket lättare då..

(Konstig tant)

Var även inne på max mode i Skara där jag fick jätte bra hjälp! Dock fanns det inga axelbandslösa bhar i min storlek där heller.. :-/

kanske får kolla butiken i lidköping då, men känns så trist att behöva åka dit för att få tag i en bh.. suck..
    Ska leta lite nu när jag ska ner till Gbg i Juli..

• empa83

Stumpan i Lidköping och Korsetten i GBG var de butiker jag handlade i det sista, om du ändå åker till GBG kolla change också, de kan ha din storlek, inte lika bra kvallitet som du kanske får på Kortsetten, men har mycket i stora storlekar;)

• Cherrygirl
    empa83 skrev 2010-06-22 12:43:45 följande:
    Stumpan i Lidköping och Korsetten i GBG var de butiker jag handlade i det sista, om du ändå åker till GBG kolla change också, de kan ha din storlek, inte lika bra kvallitet som du kanske får på Kortsetten, men har mycket i stora storlekar;)
    Ja change tänkte jag faktiskt att jag skulle kolla, har kikat på deras hemsida men ser inte ut som att de har axelbandslösa bhar i min storel, ser ut att sluta på E..

Men tror att det får bli korsetten, var inne där i våras och de är trevliga där också!

• sparroweye78

Jag kan tipsa om www.pxc.se , kolla in Ulla-serien de finns i större kupor

• Trollmor 86

Innan du åker till Strumpan i Lidköping så ring till dem innan och kolla om de har några BHar inne som just är axelbandslösa i din storlek.

Jag var där inne i våras och då hade de inga axelbandslösa i 80 H i alla fall. Däremot är de väldigt hjälpsamma och har inga problem med att ta hem BHar.

Jag valde dock en BH med axelband då jag planerade att sy dit axelband på min klänning (nu har jag dock köpt en annan klänning med sneda axelband). Men den fanns hemma i en storlek som passade precis nu men jag fick barn i mars och planerar att gå ner graviditetskilona till bröllopet och då skulle omkretsen bli för stor, men de tog hem en mindre storlek och så fick jag prova och välja vilken jag ville ha. Passar den sedan inte på dagen D så var det bara att komma och byta den. KANONSERVICE tycker jag att de har!

• ollasulrika

Jag är stor och har egentligen ingen riktig koll på vad jag bör ha för strl på bh, så jag va in till korsetten (GBG) idag och fick provat en bh med avtagbara axelband... expediten mätte och sa att jag antingen skulle ha 85 D eller 90 C ... jag som trodde att jag hade 95 C... hon skratta bara åt mej :) ... köpte dock ingen där för jag kände att min ekonomi inte passade in i den prisklassen just precis nu.

Jag trippade dock in på Cubus i nordstan och kikade på rean... å hittar en nästan identisk bh...om inte lite snyggare till och med för ynka 84 kr.... ibland kan man ha tur :) Kändes bra att jag inte förhastade mej.

Men jag kan varmt rekomendera korsetten iaf, mycket utbud av storlekar...men som hon sa till mej... man får vara ute i god tid för dom tar tyvärr inte in nya leveranser under sommaren ...

• anniebananie

Jag såg faktiskt på lindex häromdagen axelbandslösa som var upp till E eller D, de var lite beige-vita. Var dessutom på rea :)

Svar på tråden Axelbandslös bh stor storlek