• Xrissy
    Äldre 19 Jun 15:25
    131430 visningar
    34 svar
    34
    131430

    Cerazette, blödningar?

    Hej!


    Jag började med minipillret Cerazette för snart 2 månader sedan. Har surfat runt lite på nätet och förstått att det tar ca 3 månader innan kroppen "ställer om sig" och under den här tiden kan man ha oregelbundna blödningar. Först verkade det som om jag inte skulle få någon mens (hurra tänkte jag) men efter ca 5 veckor dvs en bit in på den andra kartan så kom mensen ändå. Den har varat i 11 dagar nu och jag har som sagt förstått att det inte är ovanligt att den varar längre än en vanlig mensperiod men min fråga är: 


    Hur länge hade/har ni som äter cerazette blödningar?

  • Svar på tråden Cerazette, blödningar?
  • MiaMin­iMe
    Äldre 29 Jan 21:19
    #21

    Jag har ätit Cerazette i över ett år nu, första halvåret hade jag typ konstant mens, sen hade jag ingen. Nu har jag små blödningar lite hit och dit hela tiden, har dessutom grymma humör svängningar. Avskyr dessa piller, men kan inte få något annat just nu :(

  • MiaMin­iMe
    Äldre 29 Jan 21:39
    #22

    Blev lite nervös nu. Är det många som gått upp i vikt när dom sluat med cerazette? Jag vill sluta men håller på för fullt att försöka gå ner så mycket som möjligt innan bröllopet.

  • Amandi­zzen
    Äldre 29 Jan 22:27
    #23

    Jag har samma vikt

  • Annamo­lly
    Äldre 30 Jan 00:29
    #24
    MiaMiniMe skrev 2013-01-29 21:39:43 följande:
    Blev lite nervös nu. Är det många som gått upp i vikt när dom sluat med cerazette? Jag vill sluta men håller på för fullt att försöka gå ner så mycket som möjligt innan bröllopet.
    Nej inte ett dugg.
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Jessa
    Äldre 30 Jan 09:25
    #25

    Jag använde cerazette för runt sju år sedan - fungerade hur bra som helst: ingen mens! Men jag valde att sluta med dem för att sexlusten försvann med åren.

    När det senare var dags att skaffa preventivmedel igen försökte jag börja med cerazette men den här gången blev det en katastrof. Jag blödde nästintill konstant i över ett halvår. Jag valde att sluta och satte istället in en p-stav. Jag blöder fortfarande men inte lika ofta - blir mer som mens.

    Strax efter bröllopet kommer staven åka ur, blir spännande att se hur det går... 

  • Äldre 30 Jan 09:36
    #26

    Nu har inte jag läst vad alla ovanstående har skrivit.. men jag blödde till och från i ETT ÅR. Min barnmorska sa hela tiden att det kunde ta tid innan kroppen vande sig.
    Efter ett år gav jag upp!
    Nu har jag inte ätit piller på 3 månader för att kroppen ska komma igång på egen hand. Sen får vi sa vad jag vågar mig på för piller igen.

  • Äldre 22 Feb 15:33
    #27

    Slutade med mina i förrgår. Har gått på dessa i lite drygt 3månader. Hade ingen mens på ca 2månader och hade sedan mens konstant i drygt 1 månad. Tyckte inte alls om dessa tabletter. Nedstämd, lätt till gråt och humörsvängningar vilket inte är likt mig. Får inga andra p-piller pga att jag har migrän aura som gör att man får lättare propp i hjärnan om man använder vanliga p-piller :( Hormonspiral och kopparspiral fungerade inte heller för mig. Så hej kondom. men bättre det än att vara nedstämd iallafall.

  • Äldre 22 Feb 15:44
    #28

    Jag åt cerazette i ca 2 år, hade mellanblödningar ofta & oregelbundet vilket ledde till att man aldrig visste när de skulle komma. Vid menstation kunde den vara kraftigt i upp till 2 veckor, slutade därför med dom. Har dock många nära som inte får några blödningar alls så ge de en chans & se hur din kropp reagerar på dom.

  • Äldre 2 Mar 00:01
    #29

    När jag började med Cerazette (9 år sedan) så hade jag konstanta småblödningar de första 4-5 månaderna.... Jag vet att jag var väldigt tveksam att fortsätta efter den första provperioden (3 månader) men BM sa att det "skulle bli bättre" så jag köpte en kartong till (3 mån) för att ge det en chans... 
    Blödningarna gav med sig som sagt och efter det stannade min mencykel av, vilket var väldigt skönt för mig som hade otroliga besvär med svåra menssmärtor innan. Så under mina 9 år har det varit ganska mensfritt förutom senaste året kanske då det allt oftare kom mindre blödningar då och då som satt i några dagar.

    Nu har jag valt att sluta äta dem, så har varit p-pillerfri i en månad Tungan ute 

    Jag hade hört mycket (!) skräck-historier om att tjejer fått cystor på äggstockarna och att det tagit över ett år innan mensen kom igång efter att de slutat med pillren.
    Meeeen... det tog mig 3 veckor efter sista pillret innan mensen kom. Mycket skönt! :) Så nu ska jag börja använda p-datorn LadyComp istället för att få preventivmedel utan hormoner! :)

    Jag hoppas att du kommer vara nöjd med dina piller! Annars finns det SÅ mycket annat! 

  • Äldre 25 Jun 09:49
    #30

    Har precis börjat med minipiller cerazette. Blir dock lite orolig när jag läser om biverkningar som kan förekomma. Men får ge det en chans.

  • Äldre 6 Jul 11:08
    #31

    Är inne på min 4:e månad med Cerazette och började som vanligt med mens när den skulle komma och då blödde jag ganska mycket i exakt 3 veckor, sen slutade det. Hade uppehåll tills jag skulle få mensen igen vid utsatt tid och då fick jag den men då bara i 4 dagar och lite blödning och så har det hållit på fram till nu exakt likadant tills idag då jag fick ytterligare blödning som jag inte fått tidigare. Vet inte vad länge man ska stå ut för får också höra att man ska hålla ut för det kommer bli bättre.

  • Äldre 6 Jul 16:23
    #32

    Jag har slutat med Cerazette för två månader sen... Det är det bästa beslutet jag tagit! Det här är första gången på 12 år som jag är hormonfri. Vilken skillnad!! Jämnare humör, gladare överlag... Det känns mer när vi har sex. Visst, mensen är tillbaka, men kroppen känns lugnare på nåt sätt. 

    Det finns hormonfria preventivmedel som är värda att testa om man vill undvika biverkningar. Tex så finns det nya pessar som är smidiga. Skummet är surt, pH 4,5, så spermierna inte funkar. Inga hormoner alltså. 

  • Äldre 16 May 22:11
    #33

    Hej, jag har en fråga, har använt cerazette i lite mera än ett år nu, har haft lite oregelbunden mens men inge märkvärdigt direkt, men nu har jag fått mensen och har haft de i lite mera än en vecka, ee de nå fel med det?? Behöver jag oroa mig?? Tacksam för svar :)

  • Tue 3 Jan 2023 10:40
    #34
    +1
    Köp Cerazette - https://onlinecheappills.com/cerazettese.html dom fungerade väldigt bra måste jag säga! hade bara lite mens 1gång per 6 månader (åt dom i 4 år). Hade inga biverkningar, blev aldrig gravid, gick ej upp i vikt, inga finnar....dom va underbara
Svar på tråden Cerazette, blödningar?