• Gorgeousnes

Homovänligare??????

Nu får ju vi homosar gifta oss i kyrkan. Och det ska min prinsessa och jag göra. Och jag gillar denna sida och forumet. Men idag skulle jag börja använda planeringsverktyget. Och tyckte att allt plötsligt kändes lite tråkigt. Det man ska fylla i där är brud och brudgum. Jag förstår att säkert 99,9% av dom som använder detta forum är strejta människor. Ja ni fattar galoppen!!

Så min fråga är ju såklart, kommer detta att homoanpassas inom en snar framtid? Eller hur ser ni på denna sak?

Vet att Familjeliv som står bakom denna sida är ju lite konservativa i vissa frågor tyvärr. Men hoppas att så inte är fallet här när det är lagligt med samkönade äktenskap.

• Svar på tråden Homovänligare??????
  • passionsblomman

Vadfalls!?! Har de inte hängt med alls BT-folket? Klart det ska ändras och uppdateras så det passar alla brudpar, oavsett sammmansättning könsmässigt!

Att de redan befintliga psalmerna och texterna beskriver kvinna och man tycker jag däremot inte alls är konstigt. Det är ju väldigt gamla texter och skrvs i ett samhälle där den normen var det självklara. Men, ny musik och nya dikter skapas väl hela tiden? Så det kommer säkert en tid då det finns mer att välja på.

Hursomhelst, hoppas du TS ska känna att det finns massor med folk på BT som gläder sig minst lika mycket över ditt och din prinsessas bröllop som över alla andras!
    Det var verkligen glädjerop här när det äntligen gick igenom att samkönade får gifta sig!

• JustMeAndMyLove
    passionsblomman skrev 2010-06-16 20:14:24 följande:
    Vadfalls!?! Har de inte hängt med alls BT-folket? Klart det ska ändras och uppdateras så det passar alla brudpar, oavsett sammmansättning könsmässigt!Att de redan befintliga psalmerna och texterna beskriver kvinna och man tycker jag däremot inte alls är konstigt. Det är ju väldigt gamla texter och skrvs i ett samhälle där den normen var det självklara. Men, ny musik och nya dikter skapas väl hela tiden? Så det kommer säkert en tid då det finns mer att välja på.Hursomhelst, hoppas du TS ska känna att det finns massor med folk på BT som gläder sig minst lika mycket över ditt och din prinsessas bröllop som över alla andras!Det var verkligen glädjerop här när det äntligen gick igenom att samkönade får gifta sig!
    Tror inte någon tycker det är konstigt att psalmer och texter riktar sig till hetropar :)

Men som sagt är det nya tider, kanske ändras det med! 

• Gorgeousnes

Vad roligt att läsa allas positiva inställningar.

Tidigare i veckan så var vi på lunch konsert i kyrkan. Temat var bröllop. På det tryckta programmet så var det caketoppers. Det fanns såklart på strejta men även två tjejer och två killar. Denna kyrka är openminden :)! Me lajk.

Jag är övertygad om att vi hittar några psalmer och nu tittar vi på texten som prästen ska läsa. Finns några att välja på :)!

• Redaktionen Emilia

Hej och grattis! klart ska vi bli kika på det! Vi jobbar nu för fullt med nya forumfunktionaliteter!

Sol

/E

• Gorgeousnes

Tack :)! Vad kul för dom som ska gifta sig i framtiden! Bara märkligt att Svenska Kyrkan är så homovänlig och ligger före än BT.

• Semlorna

Jag tycker absolut det ska gå att välja andra alternativ än brud-brudgum via budget-verktyget men vill bara säga att det går bra att ändra rubriker själv tills det är fixat.

• Gorgeousnes

Hur ändrar jag det, hittar inte.

Nu har vi köpt vår egen domän och gjort egen blogg. Skönt att få vara sig själv när man inte känner att man inte riktigt passar in.

• Redaktionen Emilia

Hej igen - det kommer att bli flera positiva förändringar på sajten inom en snar framtid, så håll ut

Kram!

• Gorgeousnes

Håll ut? Gifter mig 11:e september hur tänkte du nu?

Oh ja jag vet att jag låter smågrinig men blir bara så grymt förvänad när jag för första gången i mitt liv som homo stöter på en så seg ställe när det gäller att tänka nytt.

Skolan, vården, svenska kyrkan, banken alla ligger före er hihi. Ni får växla lite snabbare nu va?

• Semlorna

Gorgeousnes skrev 2010-08-19 12:08:27 följande:
    Hur ändrar jag det, hittar inte. Nu har vi köpt vår egen domän och gjort egen blogg. Skönt att få vara sig själv när man inte känner att man inte riktigt passar in.

Inte använt alla planeringsverktygen så kan bara tala för budget-verktyget nu. Där går det att klicka på rubriken och ändra gruppnamnet för den punkten. Det går också att lägga till grupper.

Tycker det är tråkigt att samhället är så köns- och genusinriktat men som tur är går det framåt (om än sakta på vissa punkter).

• Gorgeousnes

Aha ekonomingrejen har inte haft någon användning utav den :(!

Nu ska jag vara tyst en stund så att jag inte blir som en sur och grining flata och bara förväntar mig att allt ska vara homovänligt haha. Rom byggdes inte på en dag.

• Semlorna

Gorgeousnes skrev 2010-08-20 11:42:22 följande:
    Aha ekonomingrejen har inte haft någon användning utav den :(! Nu ska jag vara tyst en stund så att jag inte blir som en sur och grining flata och bara förväntar mig att allt ska vara homovänligt haha. Rom byggdes inte på en dag.  

Fast varför ska du inte förvänta dig det? Samkönade äktenskap är inget nytt längre

• Gorgeousnes

Det tar tid! Och man ska inte ta något för givet. Jag har tyvärr fortfarande vänner som blir nerslagna. Och själv har man aldrig stött på något oknytt och jag vet jag har tur :)!

Om alla homosar skulle förvänta sig detta så skulle vi nog inte bli så poppis tror jag haha.

Jag är uppfostrad till att man inte ska förvänta sig saker. Respekt och säga tack och sånt, inte ta saker för givna.

• Semlorna

Gorgeousnes skrev 2010-08-20 12:03:25 följande:
    Det tar tid! Och man ska inte ta något för givet. Jag har tyvärr fortfarande vänner som blir nerslagna. Och själv har man aldrig stött på något oknytt och jag vet jag har tur :)! Om alla homosar skulle förvänta sig detta så skulle vi nog inte bli så poppis tror jag haha. Jag är uppfostrad till att man inte ska förvänta sig saker. Respekt och säga tack och sånt, inte ta saker för givna.

Självklart är respekt och hyfs viktigt, det är ju allmänt folkvett :) Jag menar bara att jag tycker det är helt i sin ordning att du blir besviken över att samhället inte är anpassat efter lagarna. Om ingen klagar eller framför sin mening händer inget så självklart ska man framföra sina åsikter och tankar på ett bra sätt. Om BT nu utvecklar sina verktyg så de anpassas är det ju ett bra steg, det kanske inte hjälper dig men det är ändå en utveckling i rätt riktning.

• Gorgeousnes

Alldeles korrekt :)! Var bara så fövånad över att Svenska Kyrkan var först med något hihi!

• Redaktionen Emilia

Jag förstår dig och jag är ledsen för det, men jag vet ni kommer få ett fab bröllop ädå! Å hoppas du funnit andra bra grejor här inne, även om dammråttorna morrat - De ska städas upp!

Varmt lycka till

• Brudarna Lago

Menar ni att det går att lägga till en budget-grupp?? Hur då?
    Jag lyckas bara ha 5 st. totalt & kan bara byta namn på dem.. Däremot kan jag ha så många budgetposter som möjligt..

TACK!

Svar på tråden Homovänligare??????