• Mia 77

Mulliga, vad för sorts klänning och underkläder har ni valt?

Då jag själv är mullig och har valt en axelbandslös klänning med snörning  är jag lite nyfiken på vad ni andra mullig valt? Gärna bilder...

Underkläder började jag kolla idag, men det var ett kapitel för sig som troligen får vänta tills klänningen kommer hem till mig

• Svar på tråden Mulliga, vad för sorts klänning och underkläder har ni valt?
  • Lara C

Dessutom tror jag att rätt axelbandslös blir jättebra. Ska man ha axelband eller ärmar så så blir det mer knepigt med modeller och ärmar om man nu skulle tycka att man ser för stor ut. Jag menar, hellre axelbandslös än en modell med axelband/mer täckt, som accentuerar fel del. T.ex. långa ärmar lägger mer fokus på armarna...

• Cherrygirl
    100703 M och B skrev 2010-06-16 20:46:50 följande:
    Oh, jag hittade en länk till den nya med lite benvit spets på! www.uppercut.se/default.asp   Tycker den är jättefin. Just den där sidan hade man visst 50kr rabatt på valfri wonderbra också.. hehe undra om jag snart kan ta betalt för all reklam jag gör!! ;)
    Tyvärr fanns det bara till 85E som störst.. :-/
  • Cherrygirl
    moonlightgirl skrev 2010-06-16 20:23:44 följande:
    Jag förstår dig fullt o fast, har samma bh storlek som du. De klänningar jag fastnat för är också axelbandslösa men jag känner mig lite orolig för hur jag ska få tag på en bh till som sitter bra och som gör att jag ser bra ut och hur klänningen ska kunna sitta uppe. Sen känner jag mig lite osäker till att ha axelbandslös på grund av "gäddhänget" på mina armar som man som rund ofta får.  
    ja det där med något som sitter bra till så stor byst tycker jag e skit svårt... suck!

Men ajg lovar att hojta till om jag hittar några axelbandslösa bhar som e i våran storlek!

• Grodfrun

Bravissimo, som nagon skrivit ocksa, ar bra.
    Nu vet jag inte hur mulligt som ar 'mulligt' i den har traden, jag ar kurvig (typ 92-70-100 i matt) och kommer att ha en axelbandslos klanning med markerad midja och smalt A-linjeformad kjol.

• Eriane

Har bild i mitt galleri. Klänning har snörning bak sen har vi sytt på axelband på (gick inte att hitta axelbandslösa underkläder i min BH storlek) nu fick jag dock inbygt kupa så funderar på att skippa dom. Klänningen sitter superfint och den visar inte ett dyft av magen, kan till och med stå och puta. Sen är det hemskt sjönt att slippa ha korsett under.

• moonlightgirl
    Eriane skrev 2010-06-19 08:01:55 följande:
    Har bild i mitt galleri. Klänning har snörning bak sen har vi sytt på axelband på (gick inte att hitta axelbandslösa underkläder i min BH storlek) nu fick jag dock inbygt kupa så funderar på att skippa dom. Klänningen sitter superfint och den visar inte ett dyft av magen, kan till och med stå och puta. Sen är det hemskt sjönt att slippa ha korsett under.
    Vart har du hittat den klänningen? Jag tycker att den är jätte vacker.
  • Gorgeousnes

Vilken bra tråd :)!

Underbart ni som har skrivit ut vilken modell och märke elelr ni som har bild på era klänningar. Jag letar fortfarande :(.

• Miss Giggle

denna har jag valt http://www.foreverbridals.com/gownpix.asp?Style=38103, samma som Cherrygirl alltså.

Jag bor i malmö och har köpt en korsett som är såååå jäkla bra! Är toknöjd. Känns inte som att allt kommer att trilla ut för att jag råkar böja mig frammåt.  Har provat klänningen i förra veckan och den satt som en smäck. Har också lite gäddhäng men det tänkte man inte på för det var så fina detaljer på klänningen!

jag har köpt denna korsetten,www.masquerade-lingerie.com/ProductDetails.aspx&productID=129&colourID=16  och jag har i vanliga fall 75 g/h Det, ska ni tro, är en koko storlek att hitta! Men skam den som ger sig!

• Cherrygirl

Åhh vad härligt!

Vilka färger har du valt på klänningen, har du den emd röda detaljer?

Min är med svarta!

Ska kolla in din länk med korsetten!

• Miss Giggle

@cherrygirl: jag har valt samma som är på bilden. Jag ville eg ha lila men m2b ville att jag skulle ha rött fast han har inte sett klänningen!
    Jg gillar korsetten massor, man fick med jättefina axelband med och så är det samma på banden som på själva kupan upptill. Jag känner mig iaf jättefin i den och det är det viktigaste tycker jag, ja och så att den sitter bra då alltså

• moonlightgirl

Efter mycke bra tips och förslag från alla här jag jag nog bestämt mig för en Alfred Angelo klänning, ser ut så här.    www.alfredangelounitedkingdom.com/Collections/ProductDisplay.aspx&categoryID=f3a59cdb-14e4-44ee-a2b8-41fa7816af9c&pg=1&colorId1=

Hoppas att det visas rätt klänning, men jag vill ha med röda detaljer, vet att det finns men dom visar den inte här. Den tycker jag är så vacker och den fins med halterneck och då kan jag prova och välja vilket som känns bäst och kanske även hitta bh med halterneck.

• Cherrygirl
    moonlightgirl skrev 2010-06-30 21:34:31 följande:
    Efter mycke bra tips och förslag från alla här jag jag nog bestämt mig för en Alfred Angelo klänning, ser ut så här.    www.alfredangelounitedkingdom.com/Collections... Hoppas att det visas rätt klänning, men jag vill ha med röda detaljer, vet att det finns men dom visar den inte här. Den tycker jag är så vacker och den fins med halterneck och då kan jag prova och välja vilket som känns bäst och kanske även hitta bh med halterneck.
    Den var mycket fin!!
  • Lindahl

Gå in  och kolla på www.matildasfest.dinstudio.se
    Kanonfina klänningar i alla modeller...har själv valt därifrån och är både mullig, lång och strobystad....
    Modellen jag har valt heter Tretang och ligger under brudklänningar, kollektion wedding, klänningen till vänster på andra raden som där e i vitt och virött men jag kommer att ha den i vitt och svart eller vitt och silver....kommer även att plocka bort blommorna på den...

• Tausen

Nu har jag inte läst i tråden ska jag ärligt erkänna..men jag tänkte bara säga att jag tycker att det är himla snyggt med korsett, hipstertrosor och stay ups

Svar på tråden Mulliga, vad för sorts klänning och underkläder har ni valt?