• Mia 77

Mulliga, vad för sorts klänning och underkläder har ni valt?

Då jag själv är mullig och har valt en axelbandslös klänning med snörning  är jag lite nyfiken på vad ni andra mullig valt? Gärna bilder...

Underkläder började jag kolla idag, men det var ett kapitel för sig som troligen får vänta tills klänningen kommer hem till mig

• Svar på tråden Mulliga, vad för sorts klänning och underkläder har ni valt?
  • Jvö

Jag har valt samma. En axelbandslös klänning med snörning baktill :D
    Har dock inte bild på den.

• Tokisen

jag e mullig och har en axelbandlös klänning med snörning bak.
    Jag har valt en korsett under och spets trosor. Sen e jag lite kluven om jag ska ha stayups eller ej, tror jag får handla ett par och bestämma mig den dagen.

• Fialotta 78

Är också mullig men inte valt klänning än, har faktiskt fungerat på axelbandslöst. Ska nog sikta in mig på det. Underkläder får också vänta tills jag har hittat klänningen.

Tokisen: Jag hade satsat på stay ups om jag var du, det är mycket lättare att gå på toa i dem än i ett par strumpebyxor.

• Cherrygirl

Jag har också en axelbandslös klänning, dock inte snörning bak men jag var helt inställd på att ha det från början, men jag ändrade mig när jag prövade min klänning.

Den är draperad i midjan iaf och det ger ju ett bra intryck så att man ser smalare ut..

Underkläder har jag jätte stort problem med, hittar inte någon bh :-/
    Har stor byst 85/90H och det verkar som att jag typ får gå utan bh på bröllopsdagen..

Någon som har några bra förslag på vart jag kan hitta passande bh?

• Cherrygirl

Glömde säga att jag har en forever yours 38103. finns bild i mitt galleri, fast min är inte med röda detaljer utan svarta.

• moonlightgirl
    Cherrygirl skrev 2010-06-13 17:37:59 följande:
    Jag har också en axelbandslös klänning, dock inte snörning bak men jag var helt inställd på att ha det från början, men jag ändrade mig när jag prövade min klänning. Den är draperad i midjan iaf och det ger ju ett bra intryck så att man ser smalare ut.. Underkläder har jag jätte stort problem med, hittar inte någon bh :-/Har stor byst 85/90H och det verkar som att jag typ får gå utan bh på bröllopsdagen.. Någon som har några bra förslag på vart jag kan hitta passande bh?    
    Jag förstår dig fullt o fast, har samma bh storlek som du. De klänningar jag fastnat för är också axelbandslösa men jag känner mig lite orolig för hur jag ska få tag på en bh till som sitter bra och som gör att jag ser bra ut och hur klänningen ska kunna sitta uppe. Sen känner jag mig lite osäker till att ha axelbandslös på grund av "gäddhänget" på mina armar som man som rund ofta får.

• 100703 M och B

Jag har en v-ringad klänning med drapering över midjan och smala axelband. Det är snörning i ryggen, finns en bild i mitt galleri.

Blir nog bara axelbandslös bh och vanliga sköna trosor samt strumpbyxor för min del. Wonderbra har en axelbandslös bh för oss med stora bröst också, jag tror jag har 80 G och den fanns i större. Vet inte riktigt var du bor Cherrygirl men finns det någon underklädesbutik som har Wonderbra i sortimentet så kanske de kan ta hem alla storlekar? Eller om du har möjlighet att åka till Göteborg eller Stockholm. 

http://wonderbra.timarco.se/Producte89e5b63-84f1-4759-aa10-de7f98416581.aspx

Hittade en länk med just den bh'n. Den finns i "hudfärgat", svart och nu senast såg jag den faktiskt i hudfärgat och benvitt, de hade lagt en tunn benvit spets över själva kupan och sen "bandet" under och runt var benvitt. Funderar på att köpa en till i det nya tyget för att det såg lite finare ut än bara hudfärgat. För första gången har jag hittat en axelbandslös bh som faktiskt håller upp och ger klyfta trots stora och tunga bröst! (låter som en reklamfilm, men det är sant!) Lycka till!

• Bride in leather

Jag har en tubtopsklänning med drapering över magen.

Ska handla underkläder på Change,det blir nog en korsett:)

• Lara C
    Cherrygirl skrev 2010-06-13 17:37:59 följande:
    Underkläder har jag jätte stort problem med, hittar inte någon bh :-/Har stor byst 85/90H och det verkar som att jag typ får gå utan bh på bröllopsdagen.. Någon som har några bra förslag på vart jag kan hitta passande bh?    
    Kolla Details (om du bor i Sthlm iallafall, kankse finns på nätet?), annars bravissimo.com (snabb leverans, många storlekar, som är min favorit"affär") eller figleaves.com ? som är jag hört är bra.

Stay ups är förvisso bra, men har man lösa lår som jag så blir det en osexig valk ovanför om man vill ha den en bit upp på låret. Bättre då med strumpebandshållare som man hittar hos ovan nämnda eftersom de sitter mndre tight runt låret. (Även om valkar inte syns under en lång klänning så känns det inte så sexigt...)

Har hört att Change också har bra storlekar, och om du skulle bo i Stockholm så rekommenderar jag Gustav Mellbins i Gamla Stan - kolla om de har något på nätet också. Jag är visserligen väldigt smal med stor kupa, men antar att det är lika om man har en udda storlek. GM i Gamla Stan fixar det!)

Svar på tråden Mulliga, vad för sorts klänning och underkläder har ni valt?