• Tjorven81

Vem är det som fixar riset?

Vad man nu än ska ha såpbubblor etc (när brudparet kommer ut ur kyrkan), vem är det som ska köpa det? Köper brudparet de själva eller? 

• Svar på tråden Vem är det som fixar riset?
  • CeKe

För vår del får gästerna fixa det själva, om de nu vill kasta ris... Inget vi ordnar och något vi hoppas alla glömmer, men utsikten till det är väl minimal antar jag Har en känsla av att både mamma, svärmor och mormor kommer ha varsin full liten plastpåse så att alla som vill kan ta sig en näva. Huva!

• Bruden100710

Vi har gjort egna rispåsar som ligger i en fin korg. Dessa kommer sedan delas ut i kyrkan tillsammans med vigselprogrammet.

• pluggisen

För att förtydliga mitt inlägg: Vi gjorde så att Vårt toastmasterspar var kyrkvärdar i kyrkan. Vi hade ingen annan. De delade ut vigselprogram  och visade vilken sida dom skulle sitta på och när vi kom ut så hade dom gett ris till alla gästerna som lyckönskade oss med det. fick ris överallt både på in och utsidan.........hihi

Alltså vi fixade inget utan det var vår toastmaster/madame.

• kenttjej

Ingen av våra gäster hade med sig ris, o lika glada var väl vi för det! Vi hade ordnat med såpbubblor och det var helt underbart. Min mamma blev dock lite ledsen eftersom det blev fläckar på hennes kläder trots att bubblorna inte skulle ge fläckar... Jag hade inte velat ha ris i hår, ögon, innanför kläder mm, blä! Men om man förväntar sig att gästerna ska ordna med sånt så bör man tala om det, annars är risken stor att de glömmer.

Har fått för mig att seden sägar att brudens mor ordnar med riset men jag kan ha fel.

• LGT

När jag var brudtärna förra året fixade jag små konfettipåsar och nu när det är min tur att gifta mig har jag tillsammans med min brudtärna ordnat små konfettipåsar och såpbubblor. De flesta bröllop jag varit på har någon fixat ris och sedan delat ut.

• MiaCia2010

Vi tänker själva göra i ordning en korg, blandat med rispåsar och såpbubblor.
    Så blir det för vår del.

• KatjaB

vi har såpbubblor o har fixat det själva.
    Alla bröllop jag varit på så hart någon gäst, ofta toastmastern eller någon av brudparets föräldrar haft med sig ris

• han och jag

Vilken typ av ris är det som kastas egentligen?

• pluggisen

vanligt ris eller grötris,

ps!det sväller inte i fåglars magar.

• Mrs Siverts
    MiaCia2010 skrev 2010-06-06 00:16:59 följande:
    Vi tänker själva göra i ordning en korg, blandat med rispåsar och såpbubblor.Så blir det för vår del.
    Bland tror jag inte är en bra idé, kommer inte riset panga bubblorna innan dom hinner fram? 

Vi hade bubblor och fördelen med dom är att det blev mkt fina kort med bubblor i förgrunden och bakgrunden och oss i fokus när vi pussades och så

• Andreas flicka

Jag har aldrig i mitt liv tagit med mig ris till bröllop och alltid fått det utdelat där.

Vi ska göra små rispåsar och så ska vår näbb dela ut det. Vi VILL ha riskastning!

• Ingvarsson

det kommer vårat värdpar att göra. det kommer finnas en liten organzapåse på varje plats i kyrkan som gästerna tar med ut

Svar på tråden Vem är det som fixar riset?