• Millanita

Musik Bröllopsvals/dans???

Jag har funderat och funderat på någon bra låt att dansa "valsen" elr bröllopsdansen till, men jag är helt lost och kommer inte på ngn bra.
    Vi kommer låta vårat liveband att spela låten
    några tips?
    Vi tycker om allt från romantic fantastic till rock m.m

Varning för bandet TVÄRDRAG!!
  • Svar på tråden Musik Bröllopsvals/dans???
  • Millanita

Syrinx skrev 2010-06-09 15:38:58 följande:
    Det verkar som att det är ganska många som väljer att inte dansa vals, utan någon slags variant av foxtrot? Många fina låtar, men de flesta går ju inte i tretakt och då blir det väldigt svårt att valsa till Jag måste få tipsa om en fantastiskt vacker låt som är perfekt att dansa vals till: Åsa Jinders "Av längtan till dig". Sååå fin!

Ja precis, vi kommer inte att träna elr vara superseriösa med våran dans och framför allt inte dansa vals - inte riktigt våran grej he he. Vi kommer nog typ vilja dansa tryckare och bara försvinna i varandras blickar för några minuter

• Syrinx
    Millanita skrev 2010-06-10 10:51:47 följande:
      Ja precis, vi kommer inte att träna elr vara superseriösa med våran dans och framför allt inte dansa vals - inte riktigt våran grej he he. Vi kommer nog typ vilja dansa tryckare och bara försvinna i varandras blickar för några minuter
    Hihi, nä det är ju en del att träna på och man vill ju att det ska se bra ut när man dansar för alla gästerna! Jag tycker det låter väldigt mysigt att, som du skriver, försvinna i varandras blickar för några minuter. Så romantiskt! Då gäller ju inte mitt tips längre, eftersom det är en vals, men du har ju fått många andra fina tips här. Har ni bestämt er för nån låt?
  • Millanita

Syrinx skrev 2010-06-10 11:06:23 följande:
    Hihi, nä det är ju en del att träna på och man vill ju att det ska se bra ut när man dansar för alla gästerna! Jag tycker det låter väldigt mysigt att, som du skriver, försvinna i varandras blickar för några minuter. Så romantiskt! Då gäller ju inte mitt tips längre, eftersom det är en vals, men du har ju fått många andra fina tips här. Har ni bestämt er för nån låt?

He he jo men ditt tips kan man nog dansa tryckare till
    Hmm njaee vi är lite klvuna ännu på vilken låt vi vill ha. Måste ju diskutera med min m2b och sen måste jag också kolla med bandet så dom kan spela bröllopsdansen också. MM nu börjar det pirra och dra ihop sig...can´t belive it he he!

• Syrinx
    Millanita skrev 2010-06-10 11:37:37 följande:
      He he jo men ditt tips kan man nog dansa tryckare till Hmm njaee vi är lite klvuna ännu på vilken låt vi vill ha. Måste ju diskutera med min m2b och sen måste jag också kolla med bandet så dom kan spela bröllopsdansen också. MM nu börjar det pirra och dra ihop sig...can´t belive it he he!
    Åh det låter spännande! Ni hittar säkert en jättebra låt När är den stora dagen?
  • Bummarn

Flightless bird, american mouth. Det är låten Edward o Bella dansar till i slutet av Twilight.

• gumpan

Tokisen skrev 2010-06-09 15:44:24 följande:
      Vi tänkte dansa vals till barfotavalssök på spotify barfotavals med lotta engberg

Den är så vacker. Umgicks ett tag med han som skrev den och har haft den i tankarna ända sen den dag jag första gången hörde den.  

• Millanita

Syrinx skrev 2010-06-10 11:48:13 följande:
    Åh det låter spännande! Ni hittar säkert en jättebra låt När är den stora dagen?

Åhh ja dte blir nog super - måste få klart med bandet först om dom kan spela ngn fin låt för b - dansen! Vi gifter oss 10 juli så det är mindre än 4 v kvar nu Själva då, hur går planeringen?

• Millanita

Bummarn skrev 2010-06-10 12:54:33 följande:
    Flightless bird, american mouth. Det är låten Edward o Bella dansar till i slutet av Twilight.

Åh den som är sååå vacker - tack för tipset...ska lyssna ordentligt och sen blir det att övertala mannen  

• Syrinx
    Millanita skrev 2010-06-14 19:25:31 följande:
    Åhh ja dte blir nog super - måste få klart med bandet först om dom kan spela ngn fin låt för b - dansen! Vi gifter oss 10 juli så det är mindre än 4 v kvar nu Själva då, hur går planeringen?
    Åh, så snart! Vad roligt det måste kännas! Hihi, vi ska till guldsmeden imorgon för att lägga en beställning på våra förlovningsringar - känns jättebra och jättepirrigt! Bröllopet får nog vänta till våren 2012 pga examen för mig nästa år och det ekonomiska förstås. Men jag drömmer och funderar och njuter här på Bröllopstorget tills det blir dags att dra igång planeringen på riktigt!
  • Jolle76

Jag vill gärna också ha tips. Gärna på "traditionella" valser som man kan dansa till :)

• AnnelieM

Jag ska övertala min m2b att vi ska ha Drömmen om elin med Olle Jönsson super bra.

• Millanita

Syrinx skrev 2010-06-16 23:23:25 följande:
    Åh, så snart! Vad roligt det måste kännas! Hihi, vi ska till guldsmeden imorgon för att lägga en beställning på våra förlovningsringar - känns jättebra och jättepirrigt! Bröllopet får nog vänta till våren 2012 pga examen för mig nästa år och det ekonomiska förstås. Men jag drömmer och funderar och njuter här på Bröllopstorget tills det blir dags att dra igång planeringen på riktigt!

Oj oj 2012 då kommer ni ha lång tid för planerandet Det viktigaste är ju att man får det bröllopet man vill ha och har råd med, tycker jag iaf. Jag skulle också hellre vänta och få det som jag ville än att slänga ihop nåt lite snabbt...Har du mycket klart för dig/er? Lycka till med planeringen

• Jolle76

Jag tar gärna också lite förslag på "traditionella" valser. Vi skall gifta oss 24/7 så det närmar sig, och jag har inte den blekaste vad vi skall dansa till... :)

• soryd

vi hade våran vals låt klar sen gick vi o skulle ta en privatlektion o då  insåg vi att vi inte kunde dansa till den om det sskulle bli snyggt alldeles för snabb för oss så nu står vi helt utan.

så jag behöver också tipps på en bra stilla vals låt för vi måste ha en stilla vals.

• marnys

När gullvivan blommar - Grymlings

• 20110820
    lisamalmqvist skrev 2011-05-30 22:44:31 följande:
    Hej! :)

Har några underbart duktiga kompisar på vals och på lära ut vals!
    Läs mer om deras Bröllopsvals Stockholm Framedans.se

Dem har även gratis Spotifylistor på förslag till bröllopsvalser som ni kan kika in :)
    Bröllopsvals musik 
    !

Lycka till i sökandet! 
    Gick in i tron om att de fanns i Sthlm men ack vad glad jag blev när de finns här i Eskilstuna. Här ska dansas vals!
Svar på tråden Musik Bröllopsvals/dans???