• Millanita

Musik Bröllopsvals/dans???

Jag har funderat och funderat på någon bra låt att dansa "valsen" elr bröllopsdansen till, men jag är helt lost och kommer inte på ngn bra.
    Vi kommer låta vårat liveband att spela låten
    några tips?
    Vi tycker om allt från romantic fantastic till rock m.m

Varning för bandet TVÄRDRAG!!
  • Svar på tråden Musik Bröllopsvals/dans???
  • MagicBride

Har ni ingen egen låt? Vi tänkte låta en väninna till mig sjunga Elton John's Your song som vår första dans då det är vår låt :)

• one

Vi ska troligen ha "Fly me to the moon" med Frank Sinatra. Det är ju ingen vals, men vi tar den ändå som "de nygiftas första dans"!

• Cylt

Vi har valt "Wonderful tonight" - vi jobbar på att få till en modifierad vals till den, då takten inte är helt valsig; men fint blir det:)

• Millanita

Jo vi har en låt men den ska vi ha på vigseln som solosång...kanske man kan ha den engång till? Vad tror ni? Det är med Michael J - I just can´t stop loving you! 

• Eriane

Icecream - Sarah McLachlan

It's your love - Tim McGraw

Get sick soon - Hello Saferide

• pussflufftess

Vi kommer att ha

"Dance with me" med TJ Carter

Han gör speciella bröllopslåtar och vi har valt tre av hans till vårt bröllop. Två till själva cermonin och sen denna till bröllopsvalsen/bröllopsdansen...(är ju inte direkt någon vals, men jag älskar hans texter och "soundet"...

• junibrud2010

Hero med Enrique Iglesias ska vi dansa till

• Syrinx

Det verkar som att det är ganska många som väljer att inte dansa vals, utan någon slags variant av foxtrot? Många fina låtar, men de flesta går ju inte i tretakt och då blir det väldigt svårt att valsa till Jag måste få tipsa om en fantastiskt vacker låt som är perfekt att dansa vals till: Åsa Jinders "Av längtan till dig". Sååå fin!

• Tokisen

Millanita skrev 2010-06-04 07:24:17 följande:
    Jag har funderat och funderat på någon bra låt att dansa "valsen" elr bröllopsdansen till, men jag är helt lost och kommer inte på ngn bra.Vi kommer låta vårat liveband att spela låten några tips?Vi tycker om allt från romantic fantastic till rock m.m

Vi tänkte dansa vals till barfotavals
    sök på spotify barfotavals med lotta engberg

Svar på tråden Musik Bröllopsvals/dans???