Hur många gäster räknar ni med?
Tänkte höra lite hur många gäster ni kommer ha på erat bröllop.
Vi planerar omkring 50 gäster allt som allt.
Min kära m2b tyckte det verkade vara lite mycket .. hehe
Jag har stor släkt.. vad kan jag säga
Tänkte höra lite hur många gäster ni kommer ha på erat bröllop.
Vi planerar omkring 50 gäster allt som allt.
Min kära m2b tyckte det verkade vara lite mycket .. hehe
Jag har stor släkt.. vad kan jag säga
Vi har bjudit 93 men 80 kommer. Bortfallet är mor och farföräldrar som är för gamla och 2 par som är utomlands då. sen ett par som inte svarat trots påminnelse på facebook:( men det är bar skönt med lite bortfall, blir så många ändå;)
Det är bara vänner förutom den närmaste familjen. Jag har 16 kusiner, alla med respektive, så plus fastrar och mostrar harjag landat på den summan själv. min man har bara 2 kusiner...;)
Men hur 1000 ska vi formulare oss? Vi vill ju helst att de vuxna lämnar barnen hemma med barnvakt men ändå bättre att de kommer o tar med sig barnen än att de tackar nej pga. det...Hur skriver man det på ett bra sätt?
Vi kommer bjuda runt 150 pers :)
Än så har 113 tackat ja så vi kommer landa på 115-120 personer =) och då är det inga barn med.
Hade vi bjudit alla så hade vi hamnat runt 100- 150 pers, men vi valde att ha ett litet romantiskt familjebröllop med våra barn och vår närmsta krets.
Så vi landade på 30 pers!!!
Vi ville inte bjuda folk bara för att vi skulle bjuda utan vi ville bjuda in speciella personer som vi har kontakt med och som betyder mycket för oss. Så tänkte vi.
Vi bokade lokal för 70 gäster och nu med en vecka kvar så är det 74 som kommer!
Som tur är går det att klämma in men det kommer att bli trångt!!
Ändå är det några som vi hade velat bjuda så här i efterhand - mitt råd snåla inte med gästantalet! respektive kommer till och det är tråkigt att säga nej till någons käresta då det är en kärleksfest!
Vi bjöd 91 gäster och verkar bli ca 76 st.
Vi har bjudit 81 gäster.
Hittils ser det ut som att nästan alla kommer.
vi bjöd från början 89 personer, 76 vet vi kommer, några är fortfarande oklara
vi kommer bjuda ca 50 gäster vi med, vi kommer försöka ha så barnfritt det går så att alla kan släppa loss och ha en rolig fest med oss. helst skulle vi vilja bjuda typ 100 men ekonomin och lokalen sätter käppar i hjulen, så vi kommer ha en fest för de kära vänner vi inte kunde bjuda när vi kommer hem från skåne!
vi har bjudit 44st, då är det närmsta familjen och mest vänner.
vi bjöd 79st och 74st kom!
En av dom härliga saker med att planera gästlistan är att man helt plötsligt ser hur många personer man verkligen har runt sig som man verkligen bryr sig om och vill ska närvara vid en sån här tillställning =)
Det va faktiskt en riktigt glad överaskning för mig. Man tänker inte på det så där till vardags.
Vi har bjudit 34 vuxna + 4 barn. Hittills är det bara 1 som tackat nej, väntar ännu på svar från några.