Hur många gäster räknar ni med?
Tänkte höra lite hur många gäster ni kommer ha på erat bröllop.
Vi planerar omkring 50 gäster allt som allt.
Min kära m2b tyckte det verkade vara lite mycket .. hehe
Jag har stor släkt.. vad kan jag säga
Tänkte höra lite hur många gäster ni kommer ha på erat bröllop.
Vi planerar omkring 50 gäster allt som allt.
Min kära m2b tyckte det verkade vara lite mycket .. hehe
Jag har stor släkt.. vad kan jag säga
Vi bjöd 140 och 120 kom.
Vi bjöd 58 och 54 kommer.. plus att jag inväntar svar från några till som ev ville komma och då blir det 4 till..
Vi hade nog räknat med mer bortfall, haha
Fast jag är superglad! Dyrt säger min sambo..hehe
HAHA.. ja det är precis den reaktionen jag oxå fått från min kära
Men jag har ju bara planerat dom som jag först kommer att tänka på i min släkt.
Dom som verkligen har betytt något för mig under min uppväxt.
Det går ju inte att skära ner mer då.
Kan inte hjälpa att jag kommer från en stor familj som faktiskt bryr sig o visar det
Man känner ju att man vill knyta samman nu och då, då gjorde mig till den jag är nu och den jag är nu är ju den han har valt att leva med ..så han får nog stå ut :-P
Vi bjöd ca 50, men enbart 35 har tackat ja....
Så stort bortfall men de beror mest på att vi valt att inte ha barn och då finns de vissa som inte vill komma och andra som bara ena föräldern kommer.
Katarina Michael :
Exakt det scenariot är jag oxå rädd för..hade tänkt skriva att vi önskar att de ordnar barnvakt. De flesta av dom vi bjuder har barn. Hur skrev ni???
Vi blir 116 om alla kommer. Vi kommer att bjuda mindre mängd släkt och massor med kompisar. I stort sett alla har barn, så den största procenten består av "småfolk" =0)
Vi blir 65 om alla kommer, hittills har bara 1 tackat nej och jag tror resten kommer tacka ja! Känns lagom, närmaste familjen, lite släktingar och massa vänner!!
40-45 st tror jag vi blir
Vi har bjudit 84, 3 har tackat nej och fyra har tillkommit
Vi träffar jättegärna era barn, men en annan dag.
Vänligt men bestämt. Tyvärr så togs de emot med blandade känslor. Visa tycker de va självklart att barnen inte skulle med, medans andra tycket precis tvärtom.
Men vi ska har fin middag med servringspersonal så barn passar liksom inte riktigt med i bilden. Dock har vi sagt till ett av paren som 1 månad tidgare ska föda, att dem får tar med sig sitt, men de beror ju på att ett litet spädbarn kan man inte lämna bort pga amningen. Dessutom så behöver man som föräldrar inte springa efter barnen och späddbarn skriver inte högt (som äldre barn kan göra) utan sover för de mesta speciellt då de bara är 1 månad gammalt då.