Morgongåva till mannen?!
Vet inte vad jag ska ge min m2b i morgongåva? Hur gör alla ni andra? Ska ni ge någon morgongåva och isåfall har ni några bra förslag?
Vet inte vad jag ska ge min m2b i morgongåva? Hur gör alla ni andra? Ska ni ge någon morgongåva och isåfall har ni några bra förslag?
Jag har lite funderingar på att ge honom två silverstavar med våra barns namn på att hänga i ett halsband. Vad tror ni om det?
Han har aldrig använt halsband förrän efter jul nu när vi gav honom ett halsband med en älgberlock på. Det har han alltid på sig nu. Så jag tänkte att han kunde hänga dit dessa 2 oxå på samma.
Min m2b ska få en secretbox.
Vad man gör med bilderna sedan? Tja... Tar fram och kollar när man står där i all sin alldaglighet och nyper sig i fettet! Det ska jag i alla fall göra om 30 år och tänka "fan, va snygg jag är..." Kan ju vara en bra påminnelse för m2b också när det börjar hänga här och där... :D
Jag hhade också velat göra en secret box, men är alldeles för missnöjd med min kropp. Skulle inte bli nåt "åå kolla vad snygg jag var", snarare ville jag bränna dem! :P Min karl älskar den säger han, men, ja ni vet hur det är!
Jag har tänkt att göra en tatuering med hans namn som morgongåva... Att man märker sig själv liksom Men det där med vinerna tyckte jag var en superbra idé och kommer genast att sno den!
Har funderat på secret box också men det kanske blir på första bröllopsdagen eller nåt istället...
Min M2B får dels ett set med parfym och dusch från ferrari och dels ett par manshettknappar med den finska flaggan.
Han kommer att ta mitt namn och ha sitt finska efternamn som mellannamn så han kommer verkligen att tycka om att ha något som har med finland att göra.
Jag ville i alla fall ge honom något som han kunde använda på den stora dagen och att han får en parfym som blir hans bröllopsparfym (som han bara använder vid speciella tillfällen för att påminnas om bröllopet) Jag har redan min klar, fick den av en av mina tärnor.
Vet inte om det var så mycket till hjälp för någon men det är vad jag har gjort.
Han ska få en vinrad som jag hyr i Frankrike...snodde tipset härifrån! Superbra eftersom han e intresserad av mat & vin.
Jag har funderat jättemycket på hans morgongåva. Han vill verkligen inte ha smycken eller klocka. Secret box fick han nyss i 25 års present (innan vi bestämde att gifta oss, annars hade han fått den då). Men han säger att han tar gärna nått han behöver och kommer använda än nått romantisk bara för sakens skull. så han kommer få...fotbollsskor. De vet jag att han verkligen vill ha.
jag ändrade mig lite och det blev secretbox också, var iväg och fotades idag och det var så kul! fotografen var superduktig och instruerade mig hela tiden.
Jag hade en korsett i vitt med stayups , och så en del bilder med svarta trosor och svart nattlinne i spets som var lite klockad och riktigt söt i modellen.
Jag sa till henne att jag har lite komplex för midjan som inte är riktigt så smal som jag kanske helst skulle vilja, och hon var jättebra med att instruera hur jag skulle stå och vara för att se snygg ut.
Jag läste för ett tag sedan Bröllopsringens blogg där dom skrev om det och gav lite tips. Kanske kan vara något . Här är länken:
http://brollopsringen.wordpress.com/2010/05/13/dagens-tips-amne-vad-kan-jag-ge-som-morgongava-till-min-man/
måste bara fråga, det låter som om många tänker ge sin morgongåva samma morgon som bröllopet. Brukar man inte ge den dagen efter bröllopet?
Morgongåva är en gåva som mannen ger sin hustru på morgonen efter bröllopsnatten. Enligt wiki så var det usprungligen (innan kvinnan hade arvsrätt) för att säkra kvinnans försörjning om mannen avled.
Jag har nu iaf köpt tre flaskor vin som vi ska öppna på 1, 3 och 5 årsdagen;) blev en flaska champange till 1 årsdagen, annars rött vin. gick loss på 1300:- men tänk vad gott när vi öppnar dem å äter en god blodig stek till...;) till ett året blir det nog hummer som han sa på systemet;)
Jag kommer att ge min m2b ett halsband med läderrem och en bricka med våra barns namn på ena sidan.
Alltså, jag har en liten fråga... En kanske korkad sådan, men ändå.
Ska man ge morgongåvan på morgonen innan bröllopet?
Jag har gjort en secret box. Har dock inte sett resultatet än. Jätte nervös.
Var inte helt nöjd n vi tog med kroppen den dagen vi tog kort.
Fundera på att köpa en resa till London och se en fotbollsmatch, men jag vet inte än
Någon som har tips var man kan köpa den ifrån. Är ju en djungel på nätet
Min man fick manchettknappar från Skultuna. De från kronprinsessbröllopet. Det är kul för att det står 2010 på dem, vårt år ju =) Sen fick han en sån liten fyll-i-bok som heter "En kärleksförklaring" Han blev väldigt glad för båda! =)
Jag har köpt två par manchettknappar som han ville ha, som runda knopar. De var billiga så jag har även köpt en upplevelsebox på en bokhandel med utvalda restauranger. I den får han välja en restaurang där vi kan äta en trerättarsmiddag tillsammans. I och med att han gillar god mat så tror jag att det blir perfekt.