• Maxiander

    Man är ju två som gifter sig...

    Är det bara jag/vi som upplever att bröllop handlar så mycket om bruden hela tiden?! Man är ju två som gifter sig ju. Varför är det så mycket om bruden och så lite om hennes blivande man hela tiden?


     


    Skrav ett inlägg om det och la ut lite bilder på inspiration för just killen :)


    www.maxiander.se/brudgum/


     


    Vissa killar tycker kanske att det är tråkigt man samtidigt måste det bli svårt att tycka det är kul om det inte riktar sig till dem?


  • Svar på tråden Man är ju två som gifter sig...
  • Aniara4

    Hm, här var en gammal tråd... som mest verkar syfta till att göra reklam för TS blogg?

  • Mallis12

    Det var min blivande som valde att vi ska gifta oss i smyg, sen bestämde vi oss gemensamt utomlands, sen blev det Mallorca för man kan gifta sig i Svenska kyrkan där. Men färg, som vi inte drar i överdrivet, det bryr han sig inte om så mycket och eftersom jag bara har pojkar i huset = blått blått, grönt, lite rött osv.. Så valde jag min favoritfärg = Rosa! ;)

  • Celnns

    Jag anser faktiskt att bröllopet handlar om bruden. för det är bruden som fantiserat om det sedan barnsben, det är bruden som har lekt bröllop, det är bruden som har allt uppmålat framför sig.


    Även om det finns undantag så är det väl oftast så? Vet att när syrran gifte sina mjukisdjur med varandra så slogs jag och kusinerna med pinnar i skogen och täljde pilar och pilbågar. Medans syrran ritade bröllopsbilder ritade jag ninjas...
    När jag gifter mig vill jag göra den dagen perfekt för min brud, för det är mitt drömbröllop.

  • Augustiblomma

    Jag har bestämt klänning, blommor och det mesta av dekorationen för att min m2b tyckt det är bra så. Han har tillsammans med mig bestämt och gjort inbjudningskort och placeringskort. Sen har han tagit hand om att ringa runt och bokat allt, fixa musikanläggning samt handla hans och sina bestmans slipsar osv. Tycker det har funkat bra och han verkar också nöjd med fördelningen. Färgvalet kom vi till oss mer än att vi bestämde det. Mina tärnor fick välja sina klännigar och hittade jättwfina ljusrosa klännigar och då kom färgvalet till oss, ljusrosa. Min blivande har inte klagar öer färgen en enda gång. Jag och min blivande lever oå 2010-talet och anser att både killar och tjejer kan ha rosa. Sen har vi inte bara rosa utan det vägs upp lite med turkos också. Funkar bra. Kanske det låter väldigt "jag jag jag" när man pratar om brudklänningar osv, men ärligt talar är det väll ändå bruden som ska ha det på sig så låt henne ha något hon trivs i!

  • gbg2012

    Det va ok för min man att jag va lite mer i centrum på själva dagen för jag fantiserat om detta så länge och han fick inte se klänningen så jag bestämde tärnklänningar och han lyssnade på mig om sin klädsel, men när det kom till ALLT annat va han med och bestämde och gjorde saker. Han kom på färgtemat, hittad fotograf, gjorde hemsidan och vi satt tillsammans åtaliga kvällar och helger och gjorde festprogram(innehållet tog en bra tid), vigselprogram och bordsplaceringskort.

    Vi bestämde kyrka och festlokal tillsammans och jag bestämde solosånger och han in och utgång i kyrkan. Psalmerna båda. Så allt var han med och bestämde och planerade. Jag är så lycklig att jag hade en så engagerad man!! =)

  • CoG

    Vi är också två som gifter oss, liksom alla andra här inne.

    Självklart är min sambo intresserad av bröllopet till viss del.
    För honom är vigseln viktig, som symbol för vår kärlek,
    han vill att jag ska vara hans fru och att vi ska ha en trevlig middag med våra närmaste för att fira det hela.

    Men ungefär där slutar det hela.

    Jag är mycket intresserad av pysslandet och pyntandet omkring allting.
    Han är nöjd om jag är nöjd och tycker att de förslag jag kommer med är helt i sin ordning.

    Han är inte så väldigt brydd med hur han ska se ut.
    Vit skjorta, mörka byxor, en kavaj eller så...

    Jag vill verkligen känna att jag är mitt finaste jag för honom,
    jag vill att klänningen ska kännas helt rätt...för hur ofta har man chansen att bära en lång vit klänning av den typen?

    Om intresset för allt runtomkring allt och intresset för att planera, dagdrömma, fundera tillstörsta delen är brudens.
    Då kanske det inte är så konstigt att bruden hamnar i centrum?

    Jag tror inte att det är avsiktigt att sätta killen i skuggan, i många fall tror jag att killen i fråga är nöjd med att inte ha allt fokus på sig och se sin blivandes glittrande ögon då alla berömmer hennes håruppsättning och klänning.
    För alla vet ju att tjejen- det är hans fru.

    Vill killen få mer plats är det väl bara att engagera sig mer och då finns förmodligen mer plats för honom.

  • Milano

    Jag håller med, fast jag har dock en blivande som vill att JAG ska bli nöjd med allt och pussar mig på pannan och säger "det du vill ha blir bra". Himla frustrerande när jag vill veta vad HAN tycker Mitt lilla i-landsproblem kan man väl kalla det

  • Lillis82

    Jag tror att det blir mycket JAG här pga av att det är ett forum som lockar mer tjejer än killar och det är oftast tjejen som sitter och skriver här själv, kolla bara på hur sidan är upplagd, mycket rosa och hjärtan etc.. lite mer inriktat mot tjejer än killar.
    Sen blir det nog oftast så att när man skriver om något man vill ha en åsikt om så blir det i JAG form även om det är VI form som menas.. hmm vet inte om ni förstod något av det här.. ha ha.. 

    Vi skall gifta oss tillsammans med det finns vissa saker som jag lägger ner mer energi på än honom och tvärtom. Festhäftet är en sån sak.. jag vill ha ett festhäfte, men min kille skulle klarat sig utan men tyckte det va en kul ide när jag berättade hur jag hade tänkt mig det.. automatiskt blir det mitt projekt. Men sen så får han självklart vara med och se så han blir nöjd med det.

    Min blivande har tex. ett hemligt projekt på gång som han vägrar berätta om inför bröllopet, jag har inte fått se hans eller marsalkarnas kläder och det gör inte att han ser det som sitt bröllop. Han har inte heller fått se min klänning då vi valt att inte ses förrän i kyrkan och det här är något som vi vill skall vara en överraskning för oss båda..

    Det är vårat bröllop, men vi vill ha vissa moment där vi överraskar varandra för det är våran gemensamma dag och vi skall båda ha det trevligt och bli uppvaktade av varandra..  Då innebär det att man måste göra vissa saker i JAG form.. 

     

  • erik2710
    Milano skrev 2012-07-21 21:03:56 följande:
    Jag håller med, fast jag har dock en blivande som vill att JAG ska bli nöjd med allt och pussar mig på pannan och säger "det du vill ha blir bra". Himla frustrerande när jag vill veta vad HAN tycker Mitt lilla i-landsproblem kan man väl kalla det

    Han kanske tycker att det du vill är det viktiga!


     


    Jag sa redan när vi började planera vårat bröllop att en bra ring till henne och en bra bröllopsresa är det viktiga för mig. Allt annat är upp till henne eftersom jag inte tycker att det är viktigt. För mig är det bara viktigt att hon får den dagen hon vill ha! Om jag får köpa en fin ring till henne och vi direkt efter bröllopet åker på en bra resa så är jag nöjd.

  • caruba

    Vi försöker att få det till att bli vårt bröllop, har nog inte haft större probelm utifrån. Alla frågar nog när ni ska gifta er etc. Men förstås där har varit fler frågot om brudklänningen än hans frack. Tråkigt egentligen när man tänker på vilken kläddsnobb m2b är.

    Där har egentligen bara varit en gång var vi stört oss på "omgivningen" och det var när vi var inne och pratade om ringar hos hellbergs. Dom tittade inte på min blivande, dom pratade knappt med honom även om det var hans ring som det gällde om. Är det svårt att gissa att vi inte väljer att köpa ringarna därifrån?

  • Milano

    Sant! Men när man vill ha en åsikt ur honom kan det vara lite frustrerande


    erik2710 skrev 2012-08-08 10:06:41 följande:

    Han kanske tycker att det du vill är det viktiga!


     


    Jag sa redan när vi började planera vårat bröllop att en bra ring till henne och en bra bröllopsresa är det viktiga för mig. Allt annat är upp till henne eftersom jag inte tycker att det är viktigt. För mig är det bara viktigt att hon får den dagen hon vill ha! Om jag får köpa en fin ring till henne och vi direkt efter bröllopet åker på en bra resa så är jag nöjd.


  • caruba
    Milano skrev 2012-08-08 12:49:38 följande:
    Sant! Men när man vill ha en åsikt ur honom kan det vara lite frustrerande
    hehe känner igen det. =0)
  • Sofiiiz

    Tror min blivande tänker/funderar mer på det än man kanske tror.
    Sen att jag är mer framåt att visa vad jag vill/tycker/tänker tar över lite mer.

    Så när jag märker att han vill nått, eller kommer på något så är jag bra på att
    backa och låta han ta all plats han behöver.
    Bollar alla mina tankar och ideér och får klartecken/tankar från honom innan nått
    blir "spikat".

    Har inte drömt om bröllop sen jag var liten, och hade väl för allt i världen aldrig trott
    att vårt bröllop kunde uppsluka mig så mycket som de gör. Märks att det är en
    industri som tjänar pengar på folk! Och tanken har slagit mig, kanske man glömmer bort sig
    själv på vägen?

    Man får inte glömma bort att man ska njuta av dagen också! :) Och inte bara planera och hålla på!

Svar på tråden Man är ju två som gifter sig...