• Maxiander

Man är ju två som gifter sig...

Är det bara jag/vi som upplever att bröllop handlar så mycket om bruden hela tiden?! Man är ju två som gifter sig ju. Varför är det så mycket om bruden och så lite om hennes blivande man hela tiden?

Skrav ett inlägg om det och la ut lite bilder på inspiration för just killen :)

www.maxiander.se/brudgum/

Vissa killar tycker kanske att det är tråkigt man samtidigt måste det bli svårt att tycka det är kul om det inte riktar sig till dem?

• Svar på tråden Man är ju två som gifter sig...
  • Werty
    pyrro skrev 2010-05-28 18:50:23 följande:
    Hm...måste man verkligen vara lika delaktiga i planeringen? VI vill tex att det ska vara hemligt för honom vilken klänning, bukett och hår jag ska ha....föjldaktligen så blir mina frågor här hur ska JAG göra med klänningen tex....gör det oss till ett sämre par?
    Det är precis likadant för oss och Vi är ett skitbra par :D så då borde ni också va det! En del saker rör bara mig för att vi har bestämt det (exempelvis klänningens utseende, däremot är han ändå engagerad i när den ska in för ändring osv men inga detaljer). Vi planerar tillsammans men vi har olika ansvarsområden. Och som sagt, man har också olika mycket tid att lägga på det och olika mycket intresse för detaljer. 
  • Werty

Men, ska tilläggas. Jag tycker det är väldigt tråkigt när det är som exempelvis Jenny Malmö beskrev. Och ja, många brudar här på BT känns väldigt fokuserade på sig själva och sitt.

• Pyttsan
    Maxiander skrev 2010-05-28 15:33:33 följande:
    Vissa killar tycker kanske att det är tråkigt man samtidigt måste det bli svårt att tycka det är kul om det inte riktar sig till dem?
    Otroligt bra poäng! Alla tidningar, hemsidor mm riktar sig till bruden, klart att killarna inte får lika mycket inspiration.

• Burre Präst
    GnuNea skrev 2010-05-28 19:03:01 följande:
    Jag har nog aldrig sett en kille skriva i forumen på bröllopstorget.
    Ahem!
  • Dolly84

Ja, stackars killarna... stackars dem att de inte förstår hur roligt det är att planera bröllop. ;)  Om de är intresserade, så visar de väl det? Om de vill hänga på BT så gör väl de det också? Undrar om de sitter på tex motorforumen (där det antagligen är övervägande med killar?) och tycker synd om oss för att vi inte är där.

Min BM är med och planerar det han är intresserad av (mat, musik, lokal, bordsplacering, sina kläder mm), allt annat håller jag i. Men han skulle aldriiig i livet sätta sig här på BT och diskutera färg på servetthållarna...

• Rosvägen

Håller med om att de flesta informationskällor och bröllopsbutiker känns väldigt riktade mot just bruden, var faktiskt riktigt besvikna när vi började leta efter brudgumsklädsel.

Dessutom var det ett ganska tråkigt utbud på färger och mönster när vi letade väst och plastrong.
    Kanske var det även irritationen av att inte kunna se mer priser via nätet för att slipa åka långt och leta i butiker.

Min blivande är inte så intresserad av alla små detaljer och hade tyckt att en vit duk är tillräckligt på borden och att vi inte behöver bjuda på någon fika eller mat, men han vet hur mycket jag älskar att pyssla så han har släppt mig lös på dekorationerna och han förstod att det skulle kännas tråkigt att inte få tiden med familj och vänner över en matbit/fika. Som han sa vi gifter oss bara en gång!:)
    Han har nog valt att släppa det mesta på mig och lyssnar och finns där när det är något jag funderar på och behöver hjälp med..

Jag "boar" i våran lägenhet och det är högt uppskattat men min blivande är måttligt intresserad.
    Vi har våra olika intressen:)
    Jag är inte den som stör mig så mycket på jag:andet..
    Men självklart är man två som gifter sig!
    Tycker inte att man kan dömma utifrån BT, vi ser trots allt inte vad som händer på andra sidan om skärmen där hemma hos alla.

• Maxiander

Här är en brudgum och bröllop att inspireras av :) I like :) www.maxiander.se/coola-brudgummar-och-snygga-detaljer-det-ar-grejer-det/

Känns som han har varit med och valt lite, får inte känslan av att bruden bestämt hans kläder eller färgtemat själv precis.

Det är skönt att vi alla är så olika. jag är sjukt glad att vi, hemma hos oss, planerar tillsammans. hade aldrig velat stå själv med alla beslut! För oss är det kul just därför att vi skapar det ihop, det är det som är hela grejen. Som ett gemensamt projekt :)

ha en underbar kväll!!

www.maxiander.se/

• Mikina

vad bra att ni tar upp det här!
    Jag och min blivande har diskuterat det, varför är det tjejen allt kretsar kring? och varför verkar så många av männen vara oengagerade? Min blivande hade aldrig låtit mig göra allt själv, det är ju lika mycket hans bröllops som mitt.
    Och det här att tjejen verkar välja klädertill mannen ganska ofta? Vill inte männen välja kläderna?  
    Jag har valt min klänning och min blivande har helt och hållet valt sina kläder själv, han ska ju känna sig som finast precis som jag vill känna mig som allra finast.

Ja i vilket all som helst, kanon att ni tog upp ämnet! 

• sabz

För oss är det mest jag som planerar, men det är för att min blivande vet att jag har bättre smak än vad han har och det jag gör brukar bli fantastiskt. Han har varit med på de större besluten såsom kyrkval (här var det iofs inte så mkt att diskutera då vi båda tycker om Tullinge kyrka), festlokal, vad vi ska ha för mat, fotograf.
    Mest är det jag som letar och lägger fram förslagen för honom. Hade han velat vara med mer så hade han självklart fått vara det, men han har inget intresse i att välja blommor eller färgtema vilket jag tycker är bra, hähä ;D

• millemill
    Maxiander skrev 2010-06-02 16:36:38 följande:

Här är en brudgum och bröllop att inspireras av :) I like :) www.maxiander.se/coola-brudgummar-och-snygga-...

Känns som han har varit med och valt lite, får inte känslan av att bruden bestämt hans kläder eller färgtemat själv precis.

Det är skönt att vi alla är så olika. jag är sjukt glad att vi, hemma hos oss, planerar tillsammans. hade aldrig velat stå själv med alla beslut! För oss är det kul just därför att vi skapar det ihop, det är det som är hela grejen. Som ett gemensamt projekt :)

ha en underbar kväll!!

www.maxiander.se/

Måste bara säga gu vad snyggt, tack för inspirationen!
Svar på tråden Man är ju två som gifter sig...