• kikel

Gravid eller inte och möhippa

Jag vet inte om jag kanske är gravid har ont i brösten och molnande värk som mensvärk det är tredje dagen idag. Och det är förtidigt att ta ett test. Kan jag vara gravid eller är det för tidigt att känna av det? skumt är det i alla fall. Och till helgen är det möhippa för mig jag vill inte säga till mina vänner att jag inte dricker på min egen möhippa för att jag kanske är gravid det låter ju hel puckat men om jag är gravid kommer jag ha dåligtsamvete.. ja ni fattar.. vad ska jag göra nu då? Min m2b säger bara att jag ska göra vad jag känner för, vilken hjälp han är då..haha.. Vad tycker ni jag ska göra?

• Svar på tråden Gravid eller inte och möhippa
  • passionsblomman

Om det är så att ni vill ha barn så hoppas jag innerligt att detta är grav symptom! Det kan det mycket väl vara, även om lågt ifrån alla ens känner av något alls innan. Du känner ju din kropp bäst och vet att något är annorlunda. Lycka till!

• kikel

Jo men jag vet inte hur kroppen reagerar vid graviditet och jag är bara lite rädd att jag hoppar för mycket och därför är skengravid eller något dumt

• passionsblomman

kikel skrev 2010-05-24 11:07:43 följande:
    Jo men jag vet inte hur kroppen reagerar vid graviditet och jag är bara lite rädd att jag hoppar för mycket och därför är skengravid eller något dumt

Välkommen i klubben...kroppen och de spratt de spelar oss kvinnor är allt annat än roligt ibland. Och vänta och räkna vänta och räkna och hoppas, förtvivla och så hoppas igen...det kanvar alldeles outhärdligt. Försök ta det lugnt med dig själv och inte nojja för mycket. Det visar sig om bara några dagar hur det ligger till...

• Moi mokulat

kikel skrev 2010-05-24 10:44:11 följande:
      Problemet är att hon tycker då att jag är larvig sådan är hon jag vet hur det blir...

Esschh vad är det för kompis. Välj en annan!
    Min skulle tycka det var en ära att få veta hemligheten först.

Det låter som du är grav, men jag har också haft världens grav sym, men inte varit garvid.
    Kroppen kan lura en

• kikel

Moi mokulat skrev 2010-05-24 11:14:46 följande:
      Esschh vad är det för kompis. Välj en annan! Min skulle tycka det var en ära att få veta hemligheten först.Det låter som du är grav, men jag har också haft världens grav sym, men inte varit garvid.Kroppen kan lura en

Det är apsolut inget fel på henne.. det är min bästa vän men hon säger ibland saker som hon inte tänkt ut ibland som hon sen ångrar och faktiskt inte menar men jag årkar bara inte riktigt med det just nu..

Vi får väl se om jag är grav eller inte, nu ska jag i alla fall dra mig och gå och hälsa på mitt kusin barn.. kommer bara hoppas mer då lol men vad gör man.. haha

• nennesjuttioåtta

jag tycker du ska testa på söndag istället och skippa det dåliga samvetet ifall det är ett plus. Det är som sagt i så fal vääääldigt tidigt och inget går över till bebisen än. Den tar vad den behöver från gulsäcken och har ingen koppling till ditt blodomlopp. 

• Moi mokulat

kikel skrev 2010-05-24 11:17:36 följande:
      Det är apsolut inget fel på henne.. det är min bästa vän men hon säger ibland saker som hon inte tänkt ut ibland som hon sen ångrar och faktiskt inte menar men jag årkar bara inte riktigt med det just nu..Vi får väl se om jag är grav eller inte, nu ska jag i alla fall dra mig och gå och hälsa på mitt kusin barn.. kommer bara hoppas mer då lol men vad gör man.. haha

Hon låter som mig. jag kan säga saker och sen tänka.

Det löser sig.
    jag tror inte det är fel om du tar några klunkar iaf.

• Iselle

Frågar du en barnmorska så skulle hon säga att man inte vet om fostret kan skadas de två första veckorna av graviditeten och därför bör man inte dricka, MEN det ska tilläggas att det inte finns ett enda dokumenterat fall där någon som druckit de två första veckorna fått ett alkolholskadat barn.

• Moi mokulat

Min BM sa att de inte tog skada. kanske för att lugna mig lite. Jag drack när jag inte visste. Men jag drack inte mängder.

• kikel

hhmmm nu vet jag inte vad jag ska göra.. jag gör nog ett test på lördag fast det är för tidigt och sen bestämmer jag mig vad jag gör...

• Moi mokulat

Köp ett av de bästa testerna är mitt tips

• PannePann

Hur gick det med testet och hippan?

Svar på tråden Gravid eller inte och möhippa