• kikel

Gravid eller inte och möhippa

Jag vet inte om jag kanske är gravid har ont i brösten och molnande värk som mensvärk det är tredje dagen idag. Och det är förtidigt att ta ett test. Kan jag vara gravid eller är det för tidigt att känna av det? skumt är det i alla fall. Och till helgen är det möhippa för mig jag vill inte säga till mina vänner att jag inte dricker på min egen möhippa för att jag kanske är gravid det låter ju hel puckat men om jag är gravid kommer jag ha dåligtsamvete.. ja ni fattar.. vad ska jag göra nu då? Min m2b säger bara att jag ska göra vad jag känner för, vilken hjälp han är då..haha.. Vad tycker ni jag ska göra?

• Svar på tråden Gravid eller inte och möhippa
  • Moi mokulat

Prata med din tärna eller närmaste vän som du vet kan ta tag i saker.
    Så hon kan fixa så allt som du dricker ser ut som alkohol drinkar men är alkofritt.

• Yarrow

Även om du är gravid så är det ändå för tidigt för att fostret ska ta upp näring från dig.

Om den sedan är någon risk för skada säger alla olika om så det är ett beslut du får ta själv.

• kikel

passionsblomman skrev 2010-05-24 10:34:05 följande:
    Vilken dag i cykeln är du på?

Borde få mens den 2 maj.. så det är för tidigt att veta något eller?

• kikel

Moi mokulat skrev 2010-05-24 10:27:20 följande:
    Prata med din tärna eller närmaste vän som du vet kan ta tag i saker. Så hon kan fixa så allt som du dricker ser ut som alkohol drinkar men är alkofritt.

Problemet är att hon tycker då att jag är larvig sådan är hon jag vet hur det blir...

• passionsblomman

kikel skrev 2010-05-24 10:41:32 följande:
      Borde få mens den 2 maj.. så det är för tidigt att veta något eller?

Du menar Juni va? För annars är det ju hög tid att testa!

Om din cykel är 28 dagar så är du ju bara på dag 19 då? det är ju lite tidigt. Men är du mer oregelbunden så du egentligen räknar med mens dag 32 eller så, ja då är det ju skillnad. Det är därför jag undrar vilken dgag du är på.

• kikel

jo jag är på dag 19.. fattar inte riktigt allt sånt här...

passionsblomman skrev 2010-05-24 10:44:53 följande:
      Du menar Juni va? För annars är det ju hög tid att testa!Om din cykel är 28 dagar så är du ju bara på dag 19 då? det är ju lite tidigt. Men är du mer oregelbunden så du egentligen räknar med mens dag 32 eller så, ja då är det ju skillnad. Det är därför jag undrar vilken dgag du är på.

• passionsblomman

OK, dag 19. Jag skulle helt klart testa innan helgen iallafall. Du är ju på dag 23 på fredag och då är det ju inte omöjligt iaf. Det KAN ju också vra sen ägglossning du har haft nu så det är därför det molar. Det är kanske egentligen ännu mer troligt när jag tänker efter.

Men när det gäller möhippa och dricka, tja, är det så himla nytt så är det knappast en katastrof att smutta, men samtidigt är det väl inget konstigt ifal man säger som det är? Det hade jag gjort, men jag är å andra sidan inge så hemlig av mig.

• kikel

passionsblomman skrev 2010-05-24 10:54:50 följande:
    OK, dag 19. Jag skulle helt klart testa innan helgen iallafall. Du är ju på dag 23 på fredag och då är det ju inte omöjligt iaf. Det KAN ju också vra sen ägglossning du har haft nu så det är därför det molar. Det är kanske egentligen ännu mer troligt när jag tänker efter.Men när det gäller möhippa och dricka, tja, är det så himla nytt så är det knappast en katastrof att smutta, men samtidigt är det väl inget konstigt ifal man säger som det är? Det hade jag gjort, men jag är å andra sidan inge så hemlig av mig.

Jag kommer nog göra så att jag testar på lördag morgon och sen talar om för mina närmaste vänner.. Min m2b är nästan säker på att jag är. Men jag vet inte det känns inte som om det kan gå så fort mina bröst får inte plats i Bh:arna längra ont som f..n och så blir jag inte innan mens i vanliga fall.. Det är nog bara vi som hoppas lite för mycket...ååå.... jag blir galen på det här

Svar på tråden Gravid eller inte och möhippa