skriv-övar du på ditt nya namn?
jag får inte till det...blir inte snyggt.
Hur går det för dig?
jag får inte till det...blir inte snyggt.
Hur går det för dig?
Å nu blev jag ju tvungen att sätta igång och öva för fullt! :P Har väl testat några gånger, men inte så "seriöst" (haha!). O det är ju bara drygt två veckor kvar så jag borde kanske sätta igång och öva varje dag!
jag har lite svårt att komma ihåg att jag bytt efternamn :)....skulle framkalla foton igår (3 dagar sen bröllopet) och expediten frågade vad jag hette och sa direkt mitt gamla namn av bara farten. Någon annan som haft svårt att komma in i nya namnet? :)
Mitt nuvarande efternamn börjar på E och mitt nya på Br, å jag försöker få b och r att sitta i varandra, för annars får jag inte till det...
hahaha.. jag skrivövar på nya namnteckningen varje dag.. sitter på kontor så det finns ju ex antal postits som gått åt till mina autografer .-D
måste erkänna att jag är så dålig på och skriva min mans efternamn, har inte vant mig =(, måste bli bättre på det.
Har inte övar så mycket, har så slarvig underskrift redan som det är nu så kommer väl bli så med nästa med. Med tanke på hur ofta man ska skriva det, varje gång man betalar med kort osv orkar jag inte ha någon svår som tar tid, när man handlat klart eller ätit klart osv vill man vidare och bara skriva under snabbt och sen gå typ... Men får stta igång och äva snart ändå :)
jag kan undra, när man byter körtkor, för det görs ju ganska snart efter vigseln, så skriver man sitt nya namn.
Men efter ett tag kommer det kanske inte se lika ut, då man övat lite.
Någon som haft problen med att namnteckningen inte stämmer efter ett tag?
Jag har inte börjat öva ännu, sju veckor kvar, men när jag läser här blir jag genast sugen på att ta fram papper och penna
Jag har övat ett tag nu (berätta inte det för någon, haha) men det blir inte snyggt. Innan var mina initialer CB, mjuka fina bokstäver som gav min signatur ett bra "flow". Nu kommer de bli CH.. Det där H:et pajar hela signaturen.. Haha.. Snacka om i-landsproblem...=)
Haha nu har jag provat... Senilia jag har samma problem som du. Mina initialer var tidigare CO och nu blir det CH. Jag får inte heller till något flow.. japp, I-landsproblem var det.. hihi
Jag har fyra månader kvar, men blev såklart tvungen att ta fram papper och penna nu när jag såg den här tråden :D
Det blir INTE snyggt, haha nej fy, här måste övas! Det är ju jätte svårt, får inte till nått bra "flow" som någon annan sa. Initialerna går bra MD, men hela namnet, nej nej.
vi har svårt att betsämma vad vi ska heta i efternamn. tidigare när jag hörde om folk som hade svårt för sånt tyckte jag de va jättefåniga. Men nu är vi där;)
Jag övar och över man blir inte alls nöjd.. känner igen mig i det där med för många toppar och prickar. Från JP till JL det blir för många låga bokstäver i mitt nya så det känns rörigt på något sätt..
Som sagt dagens i-lands problem;)
Idag har jag hittat ett sätt att få till det tror jag :o)
Jag har övat som en tok :) Fyller a4-papper lite nu och då! Gillar verkligen mitt nya namn, blir mycket finare än det gamla
Både jag och karl'n min har två efternamn så vi ska ta ena hans och ena mitt så vi fortfarande kommer ha två efternamn. Och jag har övat på hans efternamn sedan jag träffade honom. Haha...