• Bridet­obe201­1
    Äldre 16 May 23:57
    18684 visningar
    139 svar
    139
    18684

    Juni 2011

    Finns det en tråd med Juni brudar??

    annars finns det en nu {#lang_emotions_tongue_out}

    vårt bröllop in finner sej på pingst nästa år alltså den 11 juni!

    vilket datum har ni?

    Kopiera och lägg in!

    Bridetobe2011 /11 juni 2011

  • Svar på tråden Juni 2011
  • Monark­fjäril
    Äldre 11 Aug 11:30

    Vi kommer förmodligen ha kvar våra förlovningsringar som jag har gjort, kanske gör vi en ring till, men jag är tveksam för det är svårt att hitta en bra modell till våra raka silverringar. I så fall ska jag be min kursledare göra den =)

    Ni som har tittat på klänningar, är det någon som har kollat påklänningar med täckt axel?
    Jag har svårt att hitta en bh som funkar utan axelband så det skulle vara skönt att ha någon form av axelband.

  • lunaga­rden
    Äldre 11 Aug 12:07

     


    Monarkfjäril skrev 2010-08-11 11:30:24 följande:
    Jag har svårt att hitta en bh som funkar utan axelband så det skulle vara skönt att ha någon form av axelband.

    När jag provade klänningar på MB Design sa de att de fanns fantastiska BH:ar utan axelband i alla storlekar, så jag litar på dem

    Klänningarna jag har provat har dessutom haft inbyggda korsetter som lyfter brösten på ett fint sätt.

    Men axelband eller inte är ju en smaksak

  • Thulan­85
    Äldre 12 Aug 14:27

    lunagarden: Vilket fynd du gjorde och väldigt fin var den också!

    Här kommer min klänning:

    http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&ProductID=PROD879&GroupID=GROUP51&VariantID=

  • Thulan­85
    Äldre 12 Aug 14:30

    Nehe det gick inte att länka. Om man går in på Lillys hemsida och sedan klickar sig in på kollektionen Passions by Lilly, klänningen längst ner till höger=)

  • nsdtr
    Äldre 12 Aug 15:54

    Nu har det hänt en del,, vi har bestämt datumet till den 4 juni. festlokal är bokad, jättemysig med underbar utsikt över vättern,, dj som ska spela är oxå klart så nu känns de stora bitarna färdiga,, bara allt andra som man kan klura o ändra på säkert tusen ggr innan man bestämmer sig

  • Äldre 12 Aug 16:16

    Nu har jag hittat 2 låtar som jag tycker är fina

    "Håll i min hand"-Anders Lundin

    "Mitt livs gemål" -Charlotte Perelli-Magnus Carlsson

    De är fina tycker jag, få se vad fästmannen tycker på söndag.

    Jag kollade på allsång på skansen på svtplay och då var dessa låtar med
    de var så underbara =)

    På söndag är det dags för avslöjandet vad som händer 4 juni 2011 =)
    Jag fyller år på söndag, så då blir det dubbelt kalas kan man ju säga =)

    Mina föräldrar bor uppe i Dalarna, så då avslöjar jag när de ringer för att
    gratulera mig.

    Min ena storasyster vill jag ha som tärna, då jag var tärna på hennes bröllop.
    henne frågar jag på lördag kväll.

  • lunaga­rden
    Äldre 12 Aug 16:17

     


    Thulan85 skrev 2010-08-12 14:30:51 följande:
    Nehe det gick inte att länka. Om man går in på Lillys hemsida och sedan klickar sig in på kollektionen Passions by Lilly, klänningen längst ner till höger=)

    Gryyymt fin, Thulan, synd att man inte har figur för en sån Vi ska ha barn i december, så jag vågar inte chansa, fick bli en A-linje som döljer lite om det skulle vara lite extra kurvor kvar

  • Äldre 12 Aug 16:18

    Utsikt över Vättern låter helt underbart =)

  • nsdtr
    Äldre 13 Aug 09:37

    jaa hoppas på fint väder oxå så vättern får visa sin fina sida:))

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 13 Aug 18:34

    Tror jag hittat min klänning! Halva priset på rean! 4000 kr istället för 7999 kr...Det är visst en utgående modell men vad gör det? Första klänningen jag provade var "min" klänning. Provade 20 till men nä, den första var drömmen. Lägger handpenning på måndag!

  • lunaga­rden
    Äldre 13 Aug 19:20

     


    prinsessanogrodan skrev 2010-08-13 18:34:09 följande:
    Tror jag hittat min klänning! Halva priset på rean! 4000 kr istället för 7999 kr...Det är visst en utgående modell men vad gör det? Första klänningen jag provade var "min" klänning. Provade 20 till men nä, den första var drömmen. Lägger handpenning på måndag!

    Grattis!

  • Söndag­sbrud 2011
    Äldre 15 Aug 14:14

    Vi gifter oss också i juni 2011 men vi har valt ett lita annorlunda datum. Vi gifter oss 110605 eftersom vi förlovade oss 061105 =) Vi har bokat lokal, vigselplats, vigselförrättare, boende till bröllopsnatten, fotograf och frisören är tillfrågad. Vi kommer även att skicka ut save-the-date i veckan.


    Har ni andra skickat save-the-date och i så fall vilka har ni skickat till? Vi funderar på att enbart skicka till släkten.

  • lunaga­rden
    Äldre 15 Aug 18:30

     


    Söndagsbrud 2011 skrev 2010-08-15 14:14:05 följande:
    Har ni andra skickat save-the-date och i så fall vilka har ni skickat till? Vi funderar på att enbart skicka till släkten.

    Vi skickade till de 50 närmaste, även vännerna, eftersom det är mitt i semestern (16 juli) och många gör upp sina planer lååångt i förväg. Dessutom är de flesta av våra gäster långväga, så det krävs lite planering.

  • Äldre 15 Aug 21:36

    Nu har vi berättat och alla blev glada förstås =)  att dessutom berätta det på sin födelsedag gör det ju dubbelt =)

  • Madde2­011
    Äldre 16 Aug 10:59

    Tjena brudar! =)
    Vi ska gifta oss 4 juni i Loka Brunns Kyrka, helt perfekt.

    Grovplaneringen är klar och i och med att vi bokar den platsen ingår vår kära Helena i paketpriset som ansvara för allt på platsen. Så just nu lutar vi oss tillbaka, funderar på inbjudningar och sånger....så skönt, ingen stress och jäkt.

  • wiii
    Äldre 16 Aug 12:48

    Vi gifter oss 18/6 nästa sommar :)


    Lokal är preliminärbokad och gästlistan ganska så klar!

  • Thulan­85
    Äldre 16 Aug 16:39

    Hej tjejer!

    Får jag fråga vad ni andra har för bröllopsbudget? Satte ihop en budget här om dagen och det drog i väg alldeles för mycket. Så nu försöker jag hitta saker som man kan stryka eller åtminstone hitta billigare alternativ en det är så synd att behöva ta bort sånt som man verkligen vill ha. Just nu ser det ut som att stråkkkvartetten tas bort helt (6000kr) och att vi hyr någon fin gammal bil istället för häst och vagn. Men sen tar det stopp, vill verkligen inte behöva välja bort saker men är livrädd för att stå där i slutändan och inte få det att gå ihop. I värsta fall får vi betala ringen med våra  sparpengar och så har jag gjort så att de mindre sakerna (max 1500kr) får vi ta av våra "vanliga" pengar och inte från bröllopskontot. Hur finaniserar ni era bröllop?

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 16 Aug 18:28
    Thulan85 skrev 2010-08-16 16:39:38 följande:
    Hej tjejer!Får jag fråga vad ni andra har för bröllopsbudget? Satte ihop en budget här om dagen och det drog i väg alldeles för mycket. Så nu försöker jag hitta saker som man kan stryka eller åtminstone hitta billigare alternativ en det är så synd att behöva ta bort sånt som man verkligen vill ha. Just nu ser det ut som att stråkkkvartetten tas bort helt (6000kr) och att vi hyr någon fin gammal bil istället för häst och vagn. Men sen tar det stopp, vill verkligen inte behöva välja bort saker men är livrädd för att stå där i slutändan och inte få det att gå ihop. I värsta fall får vi betala ringen med våra  sparpengar och så har jag gjort så att de mindre sakerna (max 1500kr) får vi ta av våra "vanliga" pengar och inte från bröllopskontot. Hur finaniserar ni era bröllop?
    Vi har en del sparat så vi tar av det. Sen vill vi ha ett väldigt litet bröllop med väldigt få gäster, bara 30 st, och det gör ju att vi kan lägga mer pengar på annat än mat och dryck som ju annars brukar bli en stor utgift. Mat, dryck och lokal brukar ju vara de största utgifterna och så blir det ju för oss också men med så få gäster kan vi även lägga pengar på annat som vi prioriterar (fotograf,ring,resa,övernattning under bröllopshelgen etc). Alla brudpar prioriterar olika saker och har olika budget och olika förväntningar och föreställningar och värderingar om vad som är viktigt och hur det "ska" vara på ett bröllop. För oss är det den närmsta familjen och allra närmsta vännerna som vi vill ha där, vi umgås inte så mycket med våra respektive släkter och sen är det "god mat, en fin ring, bra foton och en präst" som är viktigt

    Vi ska åka till och från kyrkan i vår gamla vanliga bil. Visst det vore ju fräckt att åka limo eller häst och vagn eller fin gammal bil...men det är inget som vi (i nuläget iaf ) vill lägga pengar på. Vi lägger hellre dom pengarna på en resa eller lite extra på ringen eller fotografen eller maten eller kanske en spa-behandling på hotellet där vi ska övernatta.


    Ska ni ha många gäster? Finns det inget ni kan/vill/göra själva för att skära i kostnaderna ? Inbjudningarna tex? Kan ni/vill ni göra maten eller delar av den själva? Kan ni hyra eller låna kläder? Eller kanske köpa billigt på Blocket eller kanske här på BT? Känner ni någon som kan sjunga och spela, kanske billigare än stråkar? Kolla runt, kanske finns det någon som kan spela fiol eller så? Fråga om kyrkokören där ni ska gifta er vill/kan sjunga?

  • mojika­nan
    Äldre 28 Dec 18:35

    hur går det för er juni brudar??

Svar på tråden Juni 2011