• scarborough81

    Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

    Tänkte vi skulle ha en nedräkning, tre veckor kvar... Hur mycket har ni kvar att göra?
    Vi börjar på att bli klara, bara pirriga inför fredagen då allt ska ställas iordning och för att det är dagen innan den riktiga doppardagen.. lol

  • Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..
  • scarborough81

    Roligt att höra hur ni andra har gjort inför bröllopet.. Nu är det i övermorgon... dan före dan före dopparedagen!!

    Vi ska till bystugan idag och göra maten idag... Nu har vi tom fixat sömntabletter till fredagen, sover mindre och mindre nu..

    Vad ska man kunna ge sin man i morgongåva?

  • Martinaa

    Idag jobbar jag min sista dag som ogift!! Har till och med bett att få gå två timmar tidigare idag så jag ska hinna med lite mer ikväll (slutar sju i vanliga fall så inte mycket kväll kvar då). Nu ska jag sola en sista gång, färga håret, färga ögonfransar och bryn, röja upp och städa i lägenheten för några av gästerna som ska bo hos oss och kolla över checklistor, börja packa ihop allt pyssel som ska med imorgon med mera med mera.
    Imorgon blir det salong med vaxning och naglar, till feststället och duka upp samt lämna av klänning och sånt hos frisören.
    På kvällen sen ska vi gå ut och äta och ha det lite mys. Tänk, då kan vi inte göra NÅNTING mer utan sen får det bli som det blir. Har vi missat nåt så får vi nog leva utan det, hehe. Men det ska bli så skönt att få släppa allt sen. Om jag kan...

    Köpte också sömntabletter för ett tag sedan för jag har svårt att sova nu när det är så ljust, men vi får väl se hur det går... Vill ju inte direkt gå runt och gäspa på lördag!

    Som morgongåva har jag bara gjort en enkel, men personlig sak. Jag köpte den här http://www.myheart.se/bocker/14-bok-en-karleksforklaring.html?gclid=CKigk6Tbg6ICFdMq3god8UwLFg fyll-i-boken som jag fyllt i och ska ge honom på morgonen. Hade tänkt göra en egen secret box med en kompis, men blev tvungen att spara hår till vaxningen så det får bli en annan gång. Bättre kanske efter sommaren då man fått lite mer färg också!

    Shit, det är verkligen nära nu!! Dagen man väntat, längtat och planerat så mycket inför är snart här!! När vi vaknar på söndag är vi FRUAR!


  • scarborough81

    Ja det ska bli svårt att släppa allt sen... Ett års planering för en dag.. konstigt.. men ack så roligt..

  • yatzy86

    Jag är typ stressad till max haha.


    Igår övade vi ju i kyrkan, ojoj vad nervös jag blev. Vet inte vilket som var bäst att jag höll på spy eller att göra ner mig. Återstå och se på lördag.


    igår klistrades bordsplaceringen färdig och idag ska allt lämnas hos feststället. placeringsaskar, festprogram bordsplacering. så skönt få bort allt sånt. toastmaster ska få sig en kasse också.


    annars är det städning av hus som gäller. då vi har presentöppning här på söndag så måste här ju vara städat tills i morgon. :)


    2 dagar. ojoj.


  • scarborough81

    Imorgon!!! Imorgon brudar.. är vi fruar!!! Helt otroligt, kan inte sova alls för tillfället.... undrar då hur det blir inatt... Får nog bli tablett ändå... men vi får se.

    Den här veckan har gått så fort och nu är det fredag och imorgon lördag, imorgon vår bröllopsdag... :D

    Ha en underbar bröllopsdag och njut, bara njut av hela dagen!!!!

    Kramar blivande Fru Jacobsson...

  • DaisyMom

    Ja imorgon är det dags!! Jag har åxå lite svårt att sova, jag var helt slut igår kväll men kunde inte somna, lår flera timmar! Hoppas kunna sova bättre i natt så man kan vara någorlunda utvilad på den stora dagen imorgon!


     


    Idag ska jag hämta ut förlovningsringarna.. hoppas att dom lyckats gravera rätt denna gången!


  • Martinaa

    Tjoho!


    Nu är naglarna fixade, borden är dukade, klänningen inlämnad hos frisören och mannens kläder hämtade. Nu är vi nog redo för imorgon...hoppas jag, hehe. Är oroväckande lugn faktiskt...


    Nu ska jag snart göra mig i ordning så jag och älsklingen gå ut och äta ikväll. Nu kan vi bara slappna av och låta allt ske. Nu kan vi inte göra mer.


    Lycka till till er alla här imorgon!! Ha er bästa dag nånsin och NJUUUT!!


     


    Ps. Är det för fler än mig som smileysarna inte funkar??


  • DaisyMom

    Ja lycka till alla brudar och brudgummar imorgon, hoppas att ni alla får en underbar dag!! Var och hämtade ut ringarna idag och nu hade dom fått till det rätt!


     


    Nu sätter jag mig och fixar naglarna! 


     


    Vi hörs på andra sidan!


  • scarborough81

    Om åtta timmar står vi inne i vapen kammaren och hör musiken spela och dörrarna öpnnas... Längtar!!

    Gick inte att sova även med sömntabletter... men men... vad ska man göra!

    Vädret är än så länge kanon, strålande blå himmel och sol..

    Idag får jag äntligen min MAN!!

  • lillamaa

    Önskar er alla lycka till, njuuuuut av hela dagen och glömt inte att komma tillbaka och dela med er av era berättelser under "Gifta- Berättelser mm" :D

  • yatzy86

    vi har sovit stenhårt i natt hehe. snart bär det av till frissan!! ha en kanon dag alla!!! :D


  • DaisyMom

    Hallå alla fruar! Hur hade ni det på er stora dag?? Blev det lyckat? Vi hade en underbar dag, jag är så nöjd med allting och vädret kunde man ju verkligen inte klaga på! Har lagt upp en liten bild i mitt galleri, men har inte fått de som våra fotografer tog ännu...


  • yatzy86

    Vår dag var också kanon!! :) Har också lagt upp en bild :D


  • scarborough81

    Dagen var helt underbar...vi var trötta så skönt att lägga sig efter en underbar dag.... Vädret vart kanon, och alla hade roligt efteråt..klänningen blev lite skitig på släpet, men det blir den väl efter utomhus springadet..

    Men jag är så tom nu... Vet inte vad jag ska göra med mig själv... gubben är på jobbet, vi ska iväg på vår lilla bröllopshelg på fredag.. Men vad ska jag göra nu..

    Vigseln gick hur fort som helst... var nervös alldelles innan men aldrig under vigseln... då var man lugn, bara nära tårarna när båda höll i ringarna...

  • soonAmrs

    Dagen gick så fort. Blev nästan deprimerad när jag skulle tvätta ur håret häromdagen då sista lockarna skulle försvinna.. då var det verkligen över..
    MEN det var en underbar dag och allt var super! Har lagt upp en bild i galleriet.

  • April 99

    ja då blev man fru då...ringen sitter på fingret o på spihyllskanten finns vigselbeviset. Hade underbart, underbart väder o allt som inte var perfekt(hade ingen röst när jag skulle sjunga på festen pga förkylningen, men showade loss ändå, och maten kom ut lite sent, blåste så det som filmades var lite svårt att höra ibland, men vad gör väl de om hundra år) kommer jag glömma bort för jag trippar på små rosa moln. Lycklig!

    var aldrig nervös, cool är nog det rätta ordet, bara strålande glad, men sen när vi öppnat alla presenter o kort och när jag tittar på det vi filmat blir jag aldeles rörd!!! Vilken fin dag det blev!!! kram på er alla fruar (ni ger väl er inte av nu va? för jag kan ju inte bara sluta hänga här på en gång bara för att den stora dagen passerat)

  • DaisyMom

    Hehe.. nej nu är man ju lite smått beroende av bröllopstorget! Tycker fortfarande att det är kul att läsa på forumet och kika på andras klänningar!


  • Martinaa

    Hallå!


    Kikar in och säger hej! Sitter just nu på vårt hotellrum i Milano. Har inte hunnit kolla in här tidigare.


    Vi hade en FANTASTISK dag i lördags som knappt kan beskrivas i ord! Underbart väder, glada gäster, lycklig man och fru och allt var nästintill perfekt. Några smärre missöden men det löste sig så bra att jag knappt kan räkna dem som missöden. Längre historia kommer nån annan dag, likaså bilder. 


    Helt otroligt är i alla fall att vara GIFT nu. Det hela känns fortfarande så overkligt att jag måste titta mig själv på fingret lite då och då för att fatta att det verkligen har hänt! :)


    Ciao!

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..