• Moi mokulat

Välkomms drink eller champang eller......

Jag fundera och fundera.
    Snart måste allt inhandlas och jag vet inte vad vi ska.
    Vill inte att det kostar skjorta heller.

• Svar på tråden Välkomms drink eller champang eller......
  • Sebastiána

Vi ska inte ha champagne, eftersom vi inte gillar det. Funderar på cava eller annat mousserande vin. Bål är ju trevligt också.

• Jmms

Vi ska bjuda alla på välkomstdrink, det blir Smultronvin som vi blandar 1/3 sockerdricka i. Muma!!

• Moi mokulat

Är det gott? Vart köper man smultron vin?

• Moi mokulat

Vi har 70 gäster. Hur mkt behöver man? kanske 15 av dem dricker inte.

• Superstarfia

Moi mokulat skrev 2010-05-06 15:00:57 följande:
    Vi har 70 gäster. Hur mkt behöver man? kanske 15 av dem dricker inte.

Beror ju på hur många glas dem ska få, vi räknar med 1,5 till mingel och skål. de får ett glas vid ankomst och sen lagom till vi kommer fyller servisen på med ett halvt glas till..

• jos2010

Vi ska bjuda på Fesita. Gott mousserande med jordgubbar från Patagonien.

• jos2010

Fresita heter det :) hmm, jag borde ta som vana att läsa igenom innan jag trycker på Posta!

• Peppo79

Fresita är såååå gott!! vi funderade me på att ha ngt sånt, men många killar är riktigt karla-karlar, så jag vet inte om det skulle gå hem hos en del. men ska man ta hänsyn till sånt??

• liro2010

Vi hade vitt vin óch fruktsoda och en jordgubbe i varje glas som var dränkt i grenaldin och fryst. Så drinken blev rosa och höll sig kall. Det var jättegott! Rekomenderar det verkligen. Och då blir det inte så dyrt heller.

• soon and very soon

vi hade bubbel vin, vanligt chapell hill

• Aleta
    Peppo79 skrev 2010-07-02 23:52:40 följande:
    Fresita är såååå gott!! vi funderade me på att ha ngt sånt, men många killar är riktigt karla-karlar, så jag vet inte om det skulle gå hem hos en del. men ska man ta hänsyn till sånt??
    Nix, ta inte hänsyn till det, ha något som ni tycker är gott.

Karlakarlar brukar vara osäkra killar innerst inne som inte törs erkänna att de tycker att det är gott.

• Peppo79

Aleta skrev 2010-07-03 10:40:08 följande:
    Nix, ta inte hänsyn till det, ha något som ni tycker är gott. Karlakarlar brukar vara osäkra killar innerst inne som inte törs erkänna att de tycker att det är gott.

Så sant! :)

• Tess80

Vi hade Amadeus -mousserande vin (låtsas champange he he). Det är nämligen min och min mans "speciella" dryck. För det var den vi firade med när vi förlovade oss.

• FruHassel

Peppo79 skrev 2010-07-02 23:52:40 följande:

Åååååååååååå det smakar ju ljuvligt....

Svar på tråden Välkomms drink eller champang eller......