Var glad att ni får en möhippa
Har läst en del "möhippe-trådar" och har reagerat på en sak, det är så många som är besvikna på sin hippa! Visst, jag kan förstå att man är besviken om man, som i någon tråd jag läst, blivit illa behandlad och nonchalerad av de som är med på hippan.
Men en del är riktigt arga och besvikna över att vissa kompisar inte kunnat vara med! Eller att hippan inte varit tillräckligt "häftig"!
Att bli hippad är ingen självklarhet! Man ska vara glad att de som är där har tagit sig tiden att avsätta en hel dag och lägga ut pengar på på hippan!
Jag hade en kompis som tidigt antydde att det skulle bli en möhippa, men för mig var det ingen självklarhet att alla skulle vara med. Jag hade några kompisar som inte kunde vara med p.g.a. olika orsaker, men jag förväntade mig inte att folk ska släppa sina liv för att jag ska hippas. Så därför blev jag inte besviken när inte det fattades några. Jag var istället tacksam att de som var med. Att få i hop ett datum när alla kan är också rätt svårt.
Det jag vill med detta inlägget är att uppmana alla er blivande brudar att vara tacksamma för att någon/några tar sig tiden att ordna en hippa för er. Fokusera inte på de som inte är med utan på de som är där!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 16:25
"Så därför blev jag inte besviken när det fattades några." skulle det vara