• JeanetteoFredrik

Svar på inbjudan, När??

Vi har satt OSA senast 3 maj på våran inbjudan, och än har bara hälften hört av sig...
    Vad gör man?
    Hör resten av sig imorgon, senaste dagen?
    Man ska väl inte behöva skicka en påminnelse??

Är lite irriterad faktiskt..

• Svar på tråden Svar på inbjudan, När??
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-07 08:58:34 följande:
    Det är faktiskt sant! Vi hade 20 par som inte hade svarat när OSA gick ut.Vi ringde och kollade. Några trodde att de redan hade sagt ja, några trodde att man inte behövde svara om man inte skulle komma, någon hade glömt osv. osv.
    Pratade med min bästa kompis för några dagar sedan. Jag var lite undrande varför hon inte sagt något om inbjudan. Det visade sig att hon tyckte att hon OSAde när hon fick se PROTOTYPEN av inbjudan för två månader sedan. Ja, jag säger då det...
  • Aleta
    Rufsas skrev 2010-05-07 09:13:43 följande:
    Pratade med min bästa kompis för några dagar sedan. Jag var lite undrande varför hon inte sagt något om inbjudan. Det visade sig att hon tyckte att hon OSAde när hon fick se PROTOTYPEN av inbjudan för två månader sedan. Ja, jag säger då det...
    Haha!
    Jag fick faktiskt en påminnelse om att jag inte hade svarat på en inbjudan till en fest. Men jag hade inte fått någon inbjudan - trodde jag!
    Jag hade ju fått se utkastet till mailet som alla (utom jag) fick. (Hur kunde jag missförstå det? )
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-07 17:23:56 följande:
    Haha! Jag fick faktiskt en påminnelse om att jag inte hade svarat på en inbjudan till en fest. Men jag hade inte fått någon inbjudan - trodde jag!Jag hade ju fått se utkastet till mailet som alla (utom jag) fick. (Hur kunde jag missförstå det? )
    Haha, men min kompis fick ju faktiskt en riktig inbjudan. Så jag håller på dig... ;
  • Troll10

Vi skickade ut våra inbjudningar nu i veckan och det är flera som har ringt och sagt att "inbjudningen var så fin". Har sedan hört genom andra att dessa anestt sig ha tackat ja genom att på detta sätt nämna inbjudan. Hur skulle ni tolka detta? Jag trodde varken att de tackat ja eller nej genom att bara kommentera inbjudan? Den kan väl vara fin även om de inte tänkt komma!?

• Peppo79

samma här! har några som kommenterade inbjudan och "vad roligt"! men sen inte mer. Anser de sig ha tackat ja då eller??? man vill ju ha ett definitivt svar eftersom man kommer köpa mat osv. Jag tycker det iaf är dålig stil att inte svara JA eller NEJ. när det handlar om en sån pass stor tillställning kan man inte ge ngra luddiga svar så att brudparet ska behöva ringa upp dem och dubbelkolla eller påminna! Som om man inte hade annat och tänka på....

• Superstarfia

Jag fick en utskällning när jag påminnde om OSA, och enligt vissa här på Bröllopstorget är det ofrösrkämt att påminna...

• Peppo79

Men man måste ju veta antal gäster när man ska besälla maten! hur veta om man inte påminner eller dbl kollar med de som inte ens svarat?
    Jag tycker det är oförskämt att inte svara innan osa datum!

• Pälsboll

Vi har sista svarsdatum 1 juni, men ändå skickade jag ut påminnelser på facebook till ganska många. Skrev att dom skulle svara även om dom inte kommer så vi vet att mailet kommit fram.
    Typ 5 min efter jag skickat mailet kom några svar...
    Kanske det är jobbigt om man måste skriva ett helt nytt mail själv för att säga om man kommer, när det är lättare att bara trycka på en svara knapp när man får en påminnelse...

Vi har oxå fått flera kommentarer om "Ååå vad roligt!" men dom har inte sagt om dom kommer eller inte...

• Superstarfia

Pälsboll skrev 2010-05-08 13:33:43 följande:
    Vi har sista svarsdatum 1 juni, men ändå skickade jag ut påminnelser på facebook till ganska många. Skrev att dom skulle svara även om dom inte kommer så vi vet att mailet kommit fram.Typ 5 min efter jag skickat mailet kom några svar...Kanske det är jobbigt om man måste skriva ett helt nytt mail själv för att säga om man kommer, när det är lättare att bara trycka på en svara knapp när man får en påminnelse...Vi har oxå fått flera kommentarer om "Ååå vad roligt!" men dom har inte sagt om dom kommer eller inte...

Det var just så jag gjorde och fick på pälsen och fick frågan varför jag är så jävla stressad, det är ju en hel månad kvar till OSA... OCH att jag inte skulle räkna med att mina syskon kunde komma, dom kunde ju inte ändra hela sitt liv pga av mig...

• Pälsboll

Superstarfia skrev 2010-05-08 13:59:03 följande:
      Det var just så jag gjorde och fick på pälsen och fick frågan varför jag är så jävla stressad, det är ju en hel månad kvar till OSA... OCH att jag inte skulle räkna med att mina syskon kunde komma, dom kunde ju inte ändra hela sitt liv pga av mig...

Vad fräkt av dina syskon {#lang_emotions_surprised}
    kan inte riktigt komma på hur mycket som skulle vara viktigare än att ett syskon gifter sej... Min moster planerade t.om om sin semester pga vårat bröllop.

Igår var sambon till sina föräldrar, och då har hans mamma pratat med sin bror för å påminna dom lite. Sambon fick till svar att Jo dom ska komma, men dom tänkte dom inte behövde skicka svar redan för det är ju en hel månad kvar.
    Förstår inte vad det är för fel i att svara på en gång, man måste ju inte vänta till sista dagen. {#lang_emotions_undecided}

• Aleta
    Pälsboll skrev 2010-05-09 12:53:04 följande:
    Igår var sambon till sina föräldrar, och då har hans mamma pratat med sin bror för å påminna dom lite. Sambon fick till svar att Jo dom ska komma, men dom tänkte dom inte behövde skicka svar redan för det är ju en hel månad kvar.Förstår inte vad det är för fel i att svara på en gång, man måste ju inte vänta till sista dagen.
    Precis!
    Man har ju inte satt ett sista datum för att folk ska vänta med att svara tills dess. Så fort de vet ska de höra av sig om de har något hyfs i kroppen! 
  • jensol

Åhh jag är lika irriterad jag. Vårt sista osa gick ut 1/5 och då hade sju par inte svarat!  Som Aleta skrev, "så har man inte satt en sista dag för att man ska vänta i i det sista". Har väntat så på att det ska bli 1 maj så vi säkert, kan sätta igång med bordsplacering och dylikt. Men har nu fått ägna denna vecka åt att ringa och sms:a påminnelser. Igår svarade den sista (8:e maj!!!) att dom kommer. Svaret från samtliga var: Ja, självklart så kommer vi, detta vill man ju inte missa!  Nähe det var nämligen inte så självklart för oss morr  

Svar på tråden Svar på inbjudan, När??