• JeanetteoFredrik

Svar på inbjudan, När??

Vi har satt OSA senast 3 maj på våran inbjudan, och än har bara hälften hört av sig...
    Vad gör man?
    Hör resten av sig imorgon, senaste dagen?
    Man ska väl inte behöva skicka en påminnelse??

Är lite irriterad faktiskt..

• Svar på tråden Svar på inbjudan, När??
  • Aleta
    Rufsas skrev 2010-05-03 08:29:09 följande:
    Vi har i inbjudan önskat att alla gästerna ska önska en låt samtidigt som de OSAr. Det har gjort det väldigt tydligt att man ska höra av sig vid OSA och inget annat. Måste helt ärligt säga att jag inte fattar att det är så många som inte verkar veta vad OSA betyder? Hur som helst är jag mest lite förundrad över de jag absolut inte trodde skulle tacka för inbjudan har gjort det men min bästa kompis har inte ens nämnt att inbjudan kommit.

Hur menar du när du skriver "höra av sig vid OSA och inget annat"?
    Jag förstår inte riktigt, menar du till någon speciell person?

• Sebastiána
    Aleta skrev 2010-05-04 07:51:56 följande:
    Hur menar du när du skriver "höra av sig vid OSA och inget annat"?Jag förstår inte riktigt, menar du till någon speciell person?
    Tror hon menar just att man ska höra av sig och inte bara anta att de vet att man kommer.
  • Aleta
    Sebastiána skrev 2010-05-04 08:06:54 följande:
    Tror hon menar just att man ska höra av sig och inte bara anta att de vet att man kommer.
    Aha, jag tyckte det lät som att det var vid ett speciellt datum eller liknande.
  • uppochhoppa

Rufsas skrev 2010-05-03 08:29:09 följande:
    Vi har i inbjudan önskat att alla gästerna ska önska en låt samtidigt som de OSAr. Det har gjort det väldigt tydligt att man ska höra av sig vid OSA och inget annat. Måste helt ärligt säga att jag inte fattar att det är så många som inte verkar veta vad OSA betyder? Hur som helst är jag mest lite förundrad över de jag absolut inte trodde skulle tacka för inbjudan har gjort det men min bästa kompis har inte ens nämnt att inbjudan kommit.

Men då kan det ju också bli den där " jag kan inte komma, därför behöver jag inte önska en låt - alltså hör jag inte av mig" - för de personer som nu inte fattar vad  OSA är. jag hoppas verkligen att fiolk kommer svara i tid och direkt när vi skickar ut inbjudan men ser ju i jättemånga trådar att detta problem återkommer.

Funderar starkt på att skicka inbjudningar tidigt (tidigare än etikett) och hålla ganska kort osa- ändå - då finns möjligheten att bjuda till vissa gäster som inte fick plats från början i budgeten.

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • JeanetteoFredrik

Jaha, då var osa-dagen igår och fortfarande är det drygt 20 som inte hört av sig..
    Jag gjorde också en liten fin påminnelse på FB igår, och på en halvtimme hörde 10 pers av sig.. :-O

Vi får väl se om de sista hör av sig inom det närmaste, annars får jag ju ringa och kolla..

• Rufsas

Jag menar precis som Sebastiana skriver att man inte bara kan kasta ur sig ett "vi tror att vi kan komma". Definitivt OSA blir när man "anmäler" låt.

uppochhoppa, låtval är för de gäster som tackar ja till inbjudan. Har inte tänkt på det som du lyfter. Hoppas dock att de fattar vad OSA betyder.

• uppochhoppa
    Rufsas skrev 2010-05-04 13:12:48 följande:
    Jag menar precis som Sebastiana skriver att man inte bara kan kasta ur sig ett "vi tror att vi kan komma". Definitivt OSA blir när man "anmäler" låt. uppochhoppa, låtval är för de gäster som tackar ja till inbjudan. Har inte tänkt på det som du lyfter. Hoppas dock att de fattar vad OSA betyder.
    Tycker den är skitsmart - kanske lånar vi den när vi skickar våra inbjudningar :) Men jag måste komma på något bra då när man svarar att man inte kan --- - samtidigt - det kanske är det bästa att tydligt skriva ut att "svara ja eller nej" (OSA) senast xx datum. Särskilt om man har en bröllopshemsida som man hänvisar till för mer info kan man ju få till det bra!
    Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Rufsas
    uppochhoppa skrev 2010-05-04 21:07:26 följande:
    Tycker den är skitsmart - kanske lånar vi den när vi skickar våra inbjudningar :) Men jag måste komma på något bra då när man svarar att man inte kan --- - samtidigt - det kanske är det bästa att tydligt skriva ut att "svara ja eller nej" (OSA) senast xx datum. Särskilt om man har en bröllopshemsida som man hänvisar till för mer info kan man ju få till det bra!
    Klart ni får "sno" idén!

Vi har valt att inte ha en hemsida då en del släktingar är gamla och inte behärskar datorer så bra och vi ville inte gästerna att känna sig exkluderade. Däremot borde vi absolut formulerat meningen om OSA så som du beskriver ovan. Att SVAR senast ett visst datum. Förhoppningsvis behöver vi inte ringa runt till så många. Jag har en tendens att oroa mig i förväg.

• Flotten

Kollade med Ribbibg och etiketten säger att man skall svara senast det datum som står på inbjudan,här gäller inte inom en vecka när man anger ett slutdatum, hon säger också att OSA inte är ett bra alternativ att ha på ett inbjudningskort utan att man skall använda sig av "svar senast" då OSA just kan bli ett förvirrat begrepp.

Detta svara inte på TS fråga men det verkar som om de flesta tolkar OSA olika, och som vanligt så har vi alla rätt!!

• Aleta
    Flotten skrev 2010-05-04 22:48:00 följande:
    Kollade med Ribbibg och etiketten säger att man skall svara senast det datum som står på inbjudan,här gäller inte inom en vecka när man anger ett slutdatum, hon säger också att OSA inte är ett bra alternativ att ha på ett inbjudningskort utan att man skall använda sig av "svar senast" då OSA just kan bli ett förvirrat begrepp. Detta svara inte på TS fråga men det verkar som om de flesta tolkar OSA olika, och som vanligt så har vi alla rätt!!
    Självklart ska man alltid svara senast det datum som gäller, men man ska alltid svara så fort man kan ändå.

Tyvärr räcker det inte att skriva "svar senast" eller "svara senast" har jag upptäckt. Då tror ändå en del att de bara behöver svara om de kommer. Uppoch hoppas förslag ska jag testa nästa gång jag skickar inbjudningar till något. "Svara ja eller nej "OSA" senast datum."
    Fattar de inte ens det så ger jag nog upp.

Svar på tråden Svar på inbjudan, När??