Möhippan från helvetet!!!!!
Har igår kväll genomlevt den värsta möhippan som kunde planeras.
Allt började bra, blev hämtad i fin bil av en 21 åring och blev skjutsad till platsen för fest/möhippa.
Mysig fika i trädgården och därefter fick jag gå in och baka bullar (husmoderstema på möippan). Frid och fröjd. Fick lappa ett par byxor.
När vi skulle äta skulle jag sitta på "högsäte" och det var där allt började sedan. Mina sk kompisar som sa var jag skulle sitta satte sig i andra änden av rummet och pratade med varandra. Ingen satt i närheten av mig så jag kunde vara med i samtalsämnet. Stillasittande utan aktivitet i 1½ timme, var ute och rökte (feströker), var på toa, utan att bli saknad.
Fick sedan ett paket kaffe upptryckt i handen med kommentaren "koka kaffe". Sagt och gjort. Kokade kaffe.
Var allmänt ledsen och kände att jag ville hem efter 3 ½ timme. Hade fått huvudvärk. En av mina vänner som faktiskt satt vid mitt bord tog tag i att vi skulle gå ut och spela kubb. Gick ut men inget kubbspel. Fick däremot gå runt och sälja mina nybakade bullar. (faktiskt riktigt kul) och därefter gick vi in ingen. Sattes att göra min familj i lera och därefter skulle vi gå ut. En efter en troppade av och kl 12 gick några som den ena skulle upp tidigt och de andra 2 skulle ha skjuts av henne hem. 12.15 på natten gick min tärna på toa för att inte komma tillbaka igen. 01.20 gick vi från stället och på första matstället sitter inga mindre än MIN TÄRNA och de andra 3. Vill man inte ordna möhippa eller vara på den, överlåt till de som vill och tycker det är roligt!! Detta blev min största besvikelse någonsin. 2 av tjejerna som var kvar hade suttit ochvarit med att planera, men allt de sa var bara " det vill vi inte, nej det ska vi inte göra" från min tärna och 1 av de andra tjejerna. BESVIKEN!!
Kan man ta tillbaka inbjudan till bröllopet??
Gifter oss 5 juni.
Detta blev en lång tråd, behövde bara skriva av mig lite!!! :^(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 09:12
De 2 tjejerna som var kvar ville ordna möhippa och la fram förslag efter förslag och min tärna och en av dem som satt på matstället var det som sa att det vill vi inte mm. Vet inte om det framgick så bra innan.