• Linna77

Möhippan från helvetet!!!!!

Har igår kväll genomlevt den värsta möhippan som kunde planeras.
    Allt började bra, blev hämtad i fin bil av en 21 åring och blev skjutsad till platsen för fest/möhippa.
    Mysig fika i trädgården och därefter fick jag gå in och baka bullar (husmoderstema på möippan). Frid och fröjd. Fick lappa ett par byxor.
    När vi skulle äta skulle jag sitta på "högsäte" och det var där allt började sedan. Mina sk kompisar som sa var jag skulle sitta satte sig i andra änden av rummet och pratade med varandra. Ingen satt i närheten av mig så jag kunde vara med i samtalsämnet. Stillasittande utan aktivitet i 1½ timme, var ute och rökte (feströker), var på toa, utan att bli saknad.
    Fick sedan ett paket kaffe upptryckt i handen med kommentaren "koka kaffe". Sagt och gjort. Kokade kaffe.
    Var allmänt ledsen och kände att jag ville hem efter 3 ½ timme. Hade fått huvudvärk. En av mina vänner som faktiskt satt vid mitt bord tog tag i att vi skulle gå ut och spela kubb. Gick ut men inget kubbspel. Fick däremot gå runt och sälja mina nybakade bullar. (faktiskt riktigt kul) och därefter gick vi in ingen. Sattes att göra min familj i lera och därefter skulle vi gå ut. En efter en troppade av och kl 12 gick några som den ena skulle upp tidigt och de andra 2 skulle ha skjuts av henne hem. 12.15 på natten gick min tärna på toa för att inte komma tillbaka igen. 01.20 gick vi från stället och på första matstället sitter inga mindre än MIN TÄRNA och de andra 3. Vill man inte ordna möhippa eller vara på den, överlåt till de som vill och tycker det är roligt!! Detta blev min största besvikelse någonsin. 2 av tjejerna som var kvar hade suttit ochvarit med att planera, men allt de sa var bara " det vill vi inte, nej det ska vi inte göra" från min tärna och 1 av de andra tjejerna.  BESVIKEN!!
    Kan man ta tillbaka inbjudan till bröllopet??
    Gifter oss 5 juni.

Detta blev en lång tråd, behövde bara skriva av mig lite!!! :^(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 09:12
    De 2 tjejerna som var kvar ville ordna möhippa och la fram förslag efter förslag och min tärna och en av dem som satt på matstället var det som sa att det vill vi inte mm. Vet inte om det framgick så bra innan.
  • Svar på tråden Möhippan från helvetet!!!!!
  • Puchiko
    Bride in leather skrev 2010-05-04 09:51:23 följande:
    Så otacksamt. Ja vissa förtjänar tamigtusan inte det
    Ja vi var så jäkla besvikna att vi faktiskt struntade i att göra någon scrapbook till henne som var planen.
  • Gorgeousnes

Jag lider med dig! Låter verkligen hemskt. Som någon sa att kanske var det en "sken"hippa. Men det tror jag inte varför vill man att någon ska må dåligt och ha tråkigt.

Jag har varit på en "sken"hippa en gång. Då satt några på ett fik mitt på dagen. Sedan kom bruden med en kompis. Å hon bara va är ni här åsså dök det upp mer folk. Å efter fikat sa vi bara hejdå och gick.

På din bröllopsdag ska du inte ha sådana här människor. Stora energitjuvar. Du ska vara lycklig på din dag :)! Du får självklart ta tillbaka inbjudan, jag lovar :)!!

• ElinDaniel

Jag vet inte ens vad jag ska säga... Har läst din tråd och skickar en bamsebautakram till dig! Ta stöd av din blivande man och hur svårt det än är: låt inte detta ta udden av din fina dag! Prata med de inblandade, gråt och få ur dig besvikelsen. För på bröllopet ska du inte ägna det en tanke. Då är det du och din man. Inget annat än kärlek den dagen!!! Kramar

• Bride in leather
    Puchiko skrev 2010-05-04 10:03:13 följande:
    Ja vi var så jäkla besvikna att vi faktiskt struntade i att göra någon scrapbook till henne som var planen.
    Det förstår jag,den hade jag med struntat i..

Jag har satt en begränsning,jag säljer inga kyssar.

• svart ros

det är klar att du kan ta tillbaka inbjudan jag tycker inte dom betede sig som vänner gör skippa dem lycka till på din bästa dag

• Vinter10

Tråkigt att hippan inte blev alls som du tänkt dig. Men bra att du vill "sansa" dig en stund innan du konfronterar. Kanske är det så att dina vänner inte alls uppfattade kvällen på samma sätt som du. Även om man tycker att det är självklarheter att du skall vara med i gänget och till och med mittpunkten på en sådan här dag så är det inte alla som är vettiga nog att fatta. Det betyder i sig inte att de medvetet vill dig illa. De har ju trots allt planerat en möhippa för dig med aktiviteter som i tanken verkade passa dig rätt väl. (Bullbak, byxlappning, fika, sälja bullar och sedan utgång som jag förtstod det hela).

I ett av inläggen ovan klagades det på att en blivande brud bara gnällde hela dagen. Hon kanske hade precis likadana känslor som du hade under din dag, medan de som anordnade tyckte att bruden var den som var otacksam och betedde sig illa. Jag säger inte att det var just så, men alla upplever vi situationer olika.

• Puchiko

Den blivande bruden som jag pratade om är väldigt otacksam i alla situationer och denna dagen så klagade hon hela dagen över att det var varmt och ville inte alls vara med på något. Men visst kan det varit så att hon inte alls tyckte om det vi gjorde.. jag själv hade uppskattat att få veta det isf.

• Vinter10
    Puchiko skrev 2010-05-04 19:12:08 följande:
    Den blivande bruden som jag pratade om är väldigt otacksam i alla situationer och denna dagen så klagade hon hela dagen över att det var varmt och ville inte alls vara med på något. Men visst kan det varit så att hon inte alls tyckte om det vi gjorde.. jag själv hade uppskattat att få veta det isf.
    Som sagt så säger jag inte att det var ni som gav en dålig möhippa, jag känner ju varken er eller bruden. {#lang_emotions_smile}

Men flera människor kan ju uppleva samma situation olika. Därför är det så viktigt att tänka igenom först vad man vill få sagt. Det är ju dumt att förlora vänner på grund av att man missförstått vad en möhippa är eller något annat som bara baseras på en kväll.

• Kanelen

Konstigt beteende från dina vänner. Det vore nog klokt att ni pratar om det så det inte hänger över er i framtiden. Kanske uppfattade de situationen helt annorlunda?

• tingeling11

Stackars dig! Hoppas du får ett alldeles underbart bröllop!!

• Grodfrun

Hjalp vilken skithippa! (om man far saga sa..)
    Husmodertemat hade de ju absolut kunnat utveckla och ok, visst kan man vara bunden vid att ga hem tidigt etc men de verkar ju inte haft tokbrattom..
    Det later som du valt fel tarna om jag ska vara arlig och nej, jag tycker inte du kan dra in inbjudan (gissar att du skojade dock ;) ) men du kan ju byta tarna faktiskt. Savida hon inte ar jatteengagerad i allt annat?! Jag menar om hon varit hjalpsam och ett bra stod etc bla bla.. sa kan det ju vara sa att hon bara rakar vara dalig pa att planera 'events' och det ar ju inte hela varlden egentligen..

• Uppsalabrud2010

Tycker inte att de låter som vänner överhuvudtaget. Att bara dra utan att säga något till dig för att sedan träffas ensamma var ett riktigt lågvattenmärke tycker jag! Stackare!! Sparka tärnan så fort du kan, någon annan vän kanske vill hoppa in i hennes ställe!

• Sonja68

Förstår att du är besviken. Men å andra sidan, det är bara en hippa. Försök glömma det och se fram emot bröllopet. Låt inte detta förstöra din och din blivande makes dag.
    Tärnan skulle jag däremot fråga varför hon drog iväg och lämnade dig på din hippa. För jag antar att hon är en nära vän till dig, eller? Hippa eller inte hippa, om jag går ut med en kompis så drar jag inte bara och lämnar henne utan att säga ett ord!
    De andra s.k. vännerna skulle jag skita i faktiskt. Inte dra tillbaka inbjudan, men jag skulle nog inte ägna dem så mycket uppmärksamhet framöver, de verkar inte vara så där jättebra vänner faktiskt!
    Försök lägga det bakom dig och se det som positivt att du nu har lite mer kännedom om dina "vänner" och hur de funkar.
    Hoppas du får en underbar bröllopsdag!

• Rock n Rolla

jag hade omgående på skriftligt vis (samma sätt som bröllops inbjudan) förklarat att de här med inte längre är inbjudna till en av mina viktigaste dagar i mitt liv. Glädje är ju faktist en del av temat!

• Rufsas

En fråga till TS:

Har du och din tärna, plus de andra elaka tjejerna pratat om det som hände?

Svar på tråden Möhippan från helvetet!!!!!