• Linna77

Möhippan från helvetet!!!!!

Har igår kväll genomlevt den värsta möhippan som kunde planeras.
    Allt började bra, blev hämtad i fin bil av en 21 åring och blev skjutsad till platsen för fest/möhippa.
    Mysig fika i trädgården och därefter fick jag gå in och baka bullar (husmoderstema på möippan). Frid och fröjd. Fick lappa ett par byxor.
    När vi skulle äta skulle jag sitta på "högsäte" och det var där allt började sedan. Mina sk kompisar som sa var jag skulle sitta satte sig i andra änden av rummet och pratade med varandra. Ingen satt i närheten av mig så jag kunde vara med i samtalsämnet. Stillasittande utan aktivitet i 1½ timme, var ute och rökte (feströker), var på toa, utan att bli saknad.
    Fick sedan ett paket kaffe upptryckt i handen med kommentaren "koka kaffe". Sagt och gjort. Kokade kaffe.
    Var allmänt ledsen och kände att jag ville hem efter 3 ½ timme. Hade fått huvudvärk. En av mina vänner som faktiskt satt vid mitt bord tog tag i att vi skulle gå ut och spela kubb. Gick ut men inget kubbspel. Fick däremot gå runt och sälja mina nybakade bullar. (faktiskt riktigt kul) och därefter gick vi in ingen. Sattes att göra min familj i lera och därefter skulle vi gå ut. En efter en troppade av och kl 12 gick några som den ena skulle upp tidigt och de andra 2 skulle ha skjuts av henne hem. 12.15 på natten gick min tärna på toa för att inte komma tillbaka igen. 01.20 gick vi från stället och på första matstället sitter inga mindre än MIN TÄRNA och de andra 3. Vill man inte ordna möhippa eller vara på den, överlåt till de som vill och tycker det är roligt!! Detta blev min största besvikelse någonsin. 2 av tjejerna som var kvar hade suttit ochvarit med att planera, men allt de sa var bara " det vill vi inte, nej det ska vi inte göra" från min tärna och 1 av de andra tjejerna.  BESVIKEN!!
    Kan man ta tillbaka inbjudan till bröllopet??
    Gifter oss 5 juni.

Detta blev en lång tråd, behövde bara skriva av mig lite!!! :^(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 09:12
    De 2 tjejerna som var kvar ville ordna möhippa och la fram förslag efter förslag och min tärna och en av dem som satt på matstället var det som sa att det vill vi inte mm. Vet inte om det framgick så bra innan.
  • Svar på tråden Möhippan från helvetet!!!!!
  • Rufsas

Både jag och min Fästis är helt förundrade över dina "kompisars" beteende. SJÄLVKLART kan du dra tillbaka deras inbjudan. Bara att säga: "Jag upplever att vi inte är så bra vänner som jag trodde och därför ser jag inte att det är lämpligt att du kommer på bröllopet heller (eftersom det är en otroligt viktig dag för mig)."

Hur du än väljer att göra så önskar jag dig lycka till!

• Linna77

Tack för alla era tankar . De värmer!!!  Ska ta och prata med dem när jag lugnat nerverna lite. Får se vad det leder till!
    Hoppas ni får underbara dagar på era möhippor, det förtjänar alla!!  Ha en bra dag allihopa. Jag skriver igen när jag fått lite svar.

• lydice

Nämen FY, så får man faktiskt inte göra. Hoppas de kan ge dig svar. Håller helt med "Rufsas" Komentar!

• aikidoaasa

Usch! Det låter lite som att dwe glömde bort varför man har en hippa överhuvud taget.

Jag tycker att du deffinitivt ska ta och prata med dem, det kan vara så att det ligger en hund begraven som kan "ursäkta" deras uppförande till viss del. Men jag kan deffinititvt förstå att du blev väldigt ledsen över detta.

Jag vet inte alls hur jag skulle reagera om min hippa var på det sättet...

• Irish

Men det kanske var en sken-möhippa? Annars är det väääldigt ruttet. De/-n man valt till brudtärna/-or ska ju vara de man litar på och som känner dig bäst och därmed också planera den bästa möhippan ever! Det du fick var inte sjysst för fem öre!

• frökenfalksnartfru

Ja förstår hur du känner, hade också en möhippa som inte var gjort för mig...  

Jag pratade med dom som höll iden redan på tidigt på dagen ( jag är en person som HATAR överraskingar) jag förväntade mig att dom skulle ta hänsyn till det men tji fick jag.

Hela möhippan var en överrasking vilket min blivande hade bett om att det inte skulle vara utan att han skulle få reda på det innan så han kunde förbereda mig. Jag började med när jag kom dit att berätta vad jag kände och sa att jag ville få reda på hur dagen skulle vara upplagd (förklarade att jag inte ville ha detaljer utan bara i stora drag för att jag itne skulle gå och må dåligt över vad som komma skulle) men inte ens det lyckades dom med.... utan det kom överraskingar trots att dom sagt att det inte skulle hända mer än vissa saker. När jag försökt förklara min syn på det hela, varför jag inte gillar överraskingsmomentet så fick jag bara till svar att det är ju inget läskigt eller förnedrande som ska hända!

Må så vara att dagen var utan förnedring men jag njöt inte heller och är det den upplevelsen som jag lämnar när jag blir gift (eftersom möhippan ska vara ett hej då till singellivet menar jag)  så längtar jag ännu mer efter att få gifta mig!!!

Sorry TS att det blev mycket om mig men jag tyckte det var "skönt" att höra att inte alla är såååå nöjda med sina möhippor, får nämligen den uppfattningen av andra blivande brudar och har kännt mig rättså ensam i min upplevelse.

Själv har jag nästan ingen kontakt med de drivande personera längre, känner inte heller att jag saknar dom!

Hoppas att det går bra när du pratar med dem och att du och din blivande får en underbar dag när det är dags!!

Sickar dig styrkande kramar!!

• Trasan99

Usch, vad vidrigt gjort av dina sk vänner! Jag läste ditt inägg redan igår och har redan berättat för flera om det och tackat min tärna och en annan vän som var med och planerade min för att de är så underbara! Ta dig ett rejält snack med dina "vänner" och ifrågasätt deras prioriteringar. Du är värd bättre!

• Sebastiána

I det här fallet hade det faktiskt varit bättre med ingen möhippa alls. Herregud vilka dåliga kompisar. Med såna behöver man inga fiender! Jag skulle verkligen inte vilja ha en tärna som betedde sig så med mig på dagen D.

• Puchiko

fy fan va dålig stil, hoppas min hippa i framtiden blir bättre än så. Annars ska jag ta mig en funderare.. hur har det gått för dig? Pratat med någon av dem?

Jag har varit med om viseversa.. vi ordnade en möhippa som blev total katastrof för att blivande bruden inte orkade för att det var varmt.. så allt vi planerat gick åt skogen.. hon bara gnällde HELA dagen!

• Bride in leather
    Puchiko skrev 2010-05-04 09:42:41 följande:
    fy fan va dålig stil, hoppas min hippa i framtiden blir bättre än så. Annars ska jag ta mig en funderare.. hur har det gått för dig? Pratat med någon av dem? Jag har varit med om viseversa.. vi ordnade en möhippa som blev total katastrof för att blivande bruden inte orkade för att det var varmt.. så allt vi planerat gick åt skogen.. hon bara gnällde HELA dagen!
    Så otacksamt. Ja vissa förtjänar tamigtusan inte det
Svar på tråden Möhippan från helvetet!!!!!