• Emmmy

En annorlunda tärna

Jag och min sambo ska gifta oss i sommar och som tärnor har jag tänkt ha min bästa kompis och min lilla hund. Jag har sytt en klänning till henne men vissa i min bekantskapskrets är lite skeptiska till detta. Hur tycker ni? Hur ska jag göra? Kan man ha med ett husdjur eller är detta bara konstigt?

• Svar på tråden En annorlunda tärna
  • duckling

tycker det låter jättegulligt att ha med hunden i bröllopsceremonin, men det är kanske ordet tärna som får folk att bli lite skeptiska? hunden kanske kan vara näbb istället, och som nån skrev bära på en liten korg eller kanske bära släpet på klänningen? tror det kan bli väldigt fint och gulligt, men det hänger ju såklart på att hunden kan hålla sig lugn och inte blir stressad av alla människor eller så.

men ni känner ju er hund bäst så jag tycker ni ska köra på! spela roll vad alla andra säger...

• bruden i skogen

Jättexsött. Roligt att du/ni tänekr på er lilla bäbis.

• Lilleke

Vi ska också vara utomhus och ha med vår hund! Så kör på :)

• Oktoberbrud2010

Jag tycker inte det är konstigt att du vill att er älskling ska vara en del av ceremonin, det tycker jag är helt ok, speciellt som ni gifter er borgerligt. Det enda jag reagerar på är att du tänker klä din hund i klänning.... 

Fast jag är superskeptisk till alla former av klädesplagg på djur, som inte kommer av ett behov från djuret, t.ex. att slippa frysa vintertid...  Jag har väldigt svårt för när djur kläs för att roa oss människor...  

Men det är min personliga åsikt!  

• Emmmy

Vad bra det känns att det är så många som är positiva {#lang_emotions_smile}

Vår lilla hund är vår bäbis och för oss känns det självklart att hon ska vara med.

När jag tänker efter så kanske det blir lite för mycket om hon har en klänning, jag vill ju inte att hon ska få all uppmärksamhet {#lang_emotions_laughing}

En fin rosett eller ett fint halsband är nog en bättre idé...

• Jojjo82

Ooooh, gud vad mysigt med hund på vigseln!! Hade jag haft hund hade den definitivt fått vara med när vi gifte oss Kul med idéer som bryter mönster. Kör på!

• rottizz1

Bra att ni ändra er om klänningen- köp en snyggt halsband med massa bling eller nåt band som matchar din klänning =)

• Sebastiána

Det borde vara förbjudet att klä ut djur. Sätt inte på klänning på stackarn utan låt henne få vara som hon är!

• Sebastiána

Såg nu att ni ändrat er när det gäller klänning

• Eriane

Ett fint halsband tycker jag, det finns otroligt många fina nu för tiden och det är inte särskilt svårt att göra själv heller om man är ute efter något speciellt. Tycker vovven är helt bedårande föresten

• Midvinterflicka

Jättekul idé att ha med vovven!

• Pärlis

Åh, va gulligt =) Önskar att vi kunde ha med våra marsvin, hihi. De hade varit supersöta i små klänningar =P

• Houdini

Jag har tre storpudlar som vi fnular på hur vi ska få med på vigseln.

Vårat liv kretsar runt våra hundar, så varför ska de inte vara med den dagen?

Fast inga kläder på våra inte ;)

Svar på tråden En annorlunda tärna