• Emmmy

En annorlunda tärna

Jag och min sambo ska gifta oss i sommar och som tärnor har jag tänkt ha min bästa kompis och min lilla hund. Jag har sytt en klänning till henne men vissa i min bekantskapskrets är lite skeptiska till detta. Hur tycker ni? Hur ska jag göra? Kan man ha med ett husdjur eller är detta bara konstigt?

• Svar på tråden En annorlunda tärna
  • Emmmy

Vigseln kommer att hållas utomhus, borgligt

• Superstarfia

Emmmy skrev 2010-04-28 16:44:32 följande:
    Vigseln kommer att hållas utomhus, borgligt

ja då kan det väl funka, om hunden klarar av att hålla sig still å inte ställer till med rackartyg.. ;)

• Astro

Men jösses, vad folk ska vara skeptiska då!

Ha du hunden med, det är väl bara att den får vara i koppel eller i famn på någon under vigselakten? Sött tycker jag. Jag har sett knasigare saker i vigselakter, och är det bara något som brudparet tycker känns bra så brukar det lysa igenom och då blir det bra för alla andra oxå!

• rottizz1

Riktigt härlig idé- skulle hunden "spexa" till det så kommer alla antagligen skratta och ni kommer ha det som roligt minne =)

Skulle absolut haft med vår hund om vi inte hade gift oss i kyrkan

• shakynose

Jag tycker att det är jätteknasigt på ett roligt sätt! Om du tror att hunden skulle gilla det så är det ju helt OK, och som sagt kan ju kanske någon gå iväg med henne om det inte funkar eftersom ni ska vara utomhus.

• Jessika81

Jag gillar också idén eftersom ni gifter er borgligt. Men snälla, låt hunden slippa klänning!! Däremot skulle jag lära den att bära en liten korg med blommor i- det kan vara jättesvårt att träna in men är såklart mycket bra aktivering för vilken hund som helst. 

Och Astro- jag tycker visst inte att folk är skeptiska! Antar att TS efterlyste råd och tips? Det gäller ändå att tänka igenom saken rätt noga, är det tex en gnällig hund skulle den ju kunna förstöra hela vigseln.

• Rufsas

Om jag ska vara helt ärlig så hade jag tyckt att det kändes lite löjligt med en hund som tärna. Är inte så förtjust i djur och skulle tycka att det var märkligt om man inte bara vill ha hunden som tärna utan även att klä ut den.

Nu är inte jag rädd för hundar men det finns ju faktiskt dem som är det. Har ni tänkt på det när det gäller era gäster?

• Moi mokulat

Självklart att ni ska ha med hunden. Ur gulligt och de en familjemedlem.
    Hunden är ju en del av ert liv.
    Skippa klänningen på hunden och hittat ett fint halsband som blingar och koppel.
    Kanske en rosett någonstans.

• uppochhoppa

Skippa klänningen  - men varför inte låta hunden vara med om ni känner för det! Vi har två hundar, men de får vara hos uppfödaren ( hoppas jag - rätt långt kvar så jag har inte frågat ännu) eftersom ingen av oss hinner lägga tid elelr energi på dem den stora dagen.

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
Svar på tråden En annorlunda tärna