När hörde prästen av sig till er???
Ingen präst har hört av sig till oss ännu, och vi gifter oss om 5 veckor, har försökt få tag på vår präst men han är jämt bortrest.
Paniken börjar komma nu...
Ingen präst har hört av sig till oss ännu, och vi gifter oss om 5 veckor, har försökt få tag på vår präst men han är jämt bortrest.
Paniken börjar komma nu...
Vår har inte heller hört av sig ännu, 29/5 gifter vi oss! Vi har ringt men fått till svar att det är han som ska höra av sig!! Så vi vet heller inget!!
Blev stressed över att vår Präst aldrig hörde av sig, så vi tog kontakt med henne istället fick "jaga" ett par gånger.. hon bad om ursäkt o nu nästa vecka ska vi träffas o gå igenom vigseln... gifter oss den 29maj!!
Jo men jag tycker inte man ska behöva jaga "prästskrället" hur mycket som helst... Har testat mail och telefon och ingen lycka på något vis.
Tycker de samma är lite dålig stil, de är ju faktiskt deras jobb! Men när vi fick tag i våran så kändes det som att hon tyckte att vi va ute i god tid... hm.. man vill ju ha så mycket avklarat så fort som möjligt så man hinner vila lite innan bröllopet o bara njuta. så lycka till o Du snart e vi Fruar!! tjohoo!!
Vår präst hörde av sig ca 7veckor innan men vi har pratats vid innan för det var jag som ringde o frågade om han ville viga oss (han döpte mig) men vi ska inte träffas förrens ca 1 1/2 vecka innan bröllopet för vi bor i olika ändar av sverige! (Vi bor i Halmstad, ska gifta oss i Eskilstuna och prästen har sin församling utanför Södertälje)
Ungefär en månad före vigseln är ganska vanligt, tror jag. Det är en hållpunkt jag har. Den 29 mars träffade jag ett brudpar som jag viger 1/5.
Vi har haft samma problem, om man nu ska kalla det problem.....men till saken hör att när min sambo ringde honom i höstas sa han att han skulle höra av sig i feb-mars, men vi har inte hört nåt än....skulle vilja få bestämt i vilken ordning allt ska vara under vigseln så att vi kan börja göra vigselprogrammen å inte behöva stressa med dom sista veckan.....fast det kanske vi kan göra ändå, men jag har ingen aning om i vilken ordning allt ska göras under vigseln??