• scarborough81

När hörde prästen av sig till er???

Ingen präst har hört av sig till oss ännu, och vi gifter oss om 5 veckor, har försökt få tag på vår präst men han är jämt bortrest.
    Paniken börjar komma nu...

• Svar på tråden När hörde prästen av sig till er???
  • Förväntan2010

Vår har inte heller hört av sig ännu, 29/5 gifter vi oss! Vi har ringt men fått till svar att det är han som ska höra av sig!! Så vi vet heller inget!!

• Kramilikram

Blev stressed över att vår Präst aldrig hörde av sig, så vi tog kontakt med henne istället fick "jaga" ett par gånger.. hon bad om ursäkt o nu nästa vecka ska vi träffas o gå igenom vigseln... gifter oss den 29maj!!

• scarborough81

Jo men jag tycker inte man ska behöva jaga "prästskrället" hur mycket som helst... Har testat mail och telefon och ingen lycka på något vis.

• Kramilikram

Tycker de samma är lite dålig stil, de är ju faktiskt deras jobb! Men när vi fick tag i våran så kändes det som att hon tyckte att vi va ute i god tid... hm.. man vill ju ha så mycket avklarat så fort som möjligt så man hinner vila lite innan bröllopet o bara njuta. så lycka till o Du snart e vi Fruar!! tjohoo!! 

• pettan

Vår präst hörde av sig ca 7veckor innan men vi har pratats vid innan för det var jag som ringde o frågade om han ville viga oss (han döpte mig) men vi ska inte träffas förrens ca 1 1/2 vecka innan bröllopet för vi bor i olika ändar av sverige! (Vi bor i Halmstad, ska gifta oss i Eskilstuna och prästen har sin församling utanför Södertälje)

• Kjell Präst

Ungefär en månad före vigseln är ganska vanligt, tror jag. Det är en hållpunkt jag har. Den 29 mars träffade jag ett brudpar som jag viger 1/5.

• juni2010

Vi har haft samma problem, om man nu ska kalla det problem.....men till saken hör att när min sambo ringde honom i höstas sa han att han skulle höra av sig i feb-mars, men vi har inte hört nåt än....skulle vilja få bestämt i vilken ordning allt ska vara under vigseln så att vi kan börja göra vigselprogrammen å inte behöva stressa med dom sista veckan.....fast det kanske vi kan göra ändå, men jag har ingen aning om i vilken ordning allt ska göras under vigseln??

Svar på tråden När hörde prästen av sig till er???