• Ängla80

Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar

Hejsan!
    Jag har tidigare bitit på mina naglar och jag måste erkänna att jag ibland känner suget och då river jag av mina naglar istället.

Jag har med andra ord väldigt fula naglar och ganska korta. Går det att göra nagelförlängning och vad rekommenderas för mina naglar och vad håller bäst. Hur ofta måste man göra om det/förbättra och vad kostar det. Jag vill ju givetvis ha fina naglar på bröllopet.

tack

• Svar på tråden Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar
  • Ängla80

Smilla82 skrev 2010-04-27 11:32:33 följande:
    Jag skulle gärna också vilja ha lite tips om att bygga naglar. Jag ska gifta mig i juni och tänkte att då börjar jag med bygda naglar redan nu så att jag hinner vänja mig och hitta det jag vill ha. Så igår var jag och fick det gjort.... 

Hejsan Smilla82!
    Det låter inte alls kul men jag förstår hur du menar. Man vill verkligen inte ha bulliga naglar. Vad kan man gra för att undvika det? Har du något foto på dina naglar? Jag har ju läst någonstans att man kan göra någon specialbehandling på väldigt korta naglar/bitna naglar men jag kommer inte ihåg vad det heter. Någon som vet?

• fibobs

Nagelsalongen i Linköping är jätteduktiga. Jag gör mina naglar där och med Bio-Gel. Nu har jag ju egna långa naglar så jag förstärker bara dem.
    Men första gången jag gick dit så hade en av dem gått av, och då la hon på en tipp på den.
    Blev jättefin och höll bra.
    Jag har enbart fransk manikyr med den inte alltför vita kanten. Finns i två olika färger. Själva nageln är helt naturlig och ser inget rosaaktig ut.
    På den stora dagen ska jag ha en liten dekoration på naglarna och en blå strass för "något blått".
    Om du bor i närheten av Linkan kan jag rekommendera dem!
    Ska göra nya imorron, kommer tillbaka och visar dem då{#lang_emotions_kiss}

• Smilla82

Precis sådana naglar som bild nr 1 visar skulle jag vilja ha! Precis så! Fast kanske utan dekorationerna. Men formen och längden är alldeles perfekt! Kan man få sådana här mha tippar?

Gel-lagret jag har nu på naglarna är ganska så tjock och så vill jag inte ha det. Dessutom tycker jag att den vita randen blir alldeles för skarpt och även för bred. Jag ska nog ta och skriva ut den där bilden och ta med mig nästa gång till nagelbyggaren. De är verkligen duktiga på salongen. Det var bara det att jag valde fel alternativ (tippar eller gel direkt på). Jag ville ha långa fina naglar redan nu och det går ju inte med den metoden jag fick.

Vilka färger ska man be om för att få sina naglar så som bilden? De ser väldigt tunna och fina ut också.

• fibobs

Smilla82, jag har lagt upp ännu ett par i mitt galleri. Jag kan fråga lite idag på min salong.

• Moi mokulat

Får bara fråga en sak. Hur funkar det med vatten med naglarna. Tex när man duscha och diska m.m. Badar ni förstå

• fibobs

Moi mokulat skrev 2010-04-29 12:54:23 följande:
    Får bara fråga en sak. Hur funkar det med vatten med naglarna. Tex när man duscha och diska m.m. Badar ni förstå

Inga problem alls.
    Det är ju inte som lösnaglar som ramlar av om du är för mycket i vatten. Det är ju din nagel men förstärkt.
    Men som med alla naglar så ska man ju vara aktsam i vatten. Och se till att du använder vanligt överlack då och då.

• Moi mokulat

fibobs skrev 2010-04-29 15:00:07 följande:
      Inga problem alls.Det är ju inte som lösnaglar som ramlar av om du är för mycket i vatten. Det är ju din nagel men förstärkt.Men som med alla naglar så ska man ju vara aktsam i vatten. Och se till att du använder vanligt överlack då och då.

men är det inte en tipp eller något mer? mina naglar är ju jätte små. Vill inte ha jätte jätte långa ,em lite längr och kvinnligare

• Plutten2010

Moi mokulat skrev 2010-04-29 17:05:47 följande:
      men är det inte en tipp eller något mer? mina naglar är ju jätte små. Vill inte ha jätte jätte långa ,em lite längr och kvinnligare

Om jag fattar det rätt så är det en tipp som limmas fast och sen lägger de gelé eller akryl ovanpå och då sitter ju tippen fast ännu bättre.

• Moi mokulat

okej.
     jag har ingen ingen anning

• fibobs

Plutten2010 skrev 2010-04-29 21:19:07 följande:
      Om jag fattar det rätt så är det en tipp som limmas fast och sen lägger de gelé eller akryl ovanpå och då sitter ju tippen fast ännu bättre.

Yep det stämmer.
    Även om det är en lös tipp som sätts på så hålls den där...vädligt stadigt med gélen.
    Men som jag sa, man ska alltid vara aktsam om sina händer och naglar.

• Linkan82

Man kan förlänga dem på två sätt beroende på vilket material man jobbar med, antingen med tippar eller med mall. Förlänger man med tippar så limmar man på en tipp på din nagel och fyller på med material. Förlänger man med mall så sätter man fast en mall undet nageln (fria randen) och förlänger sedan med material. Den sista metoden kan ju dock vara lite svår att göra om man har bitit ner hela nageln.
    Jag skulle då rekommendera att gå och göra naglarna 2 gånger innan bröllopet (en gång några veckor innan och en gång några dagar innan) så man har möjlighet att få ut sina egna en bit...

Har ni fler frågor så hjälper jag mer än gärna till!

Lycka till!

MvH Lina Hansson

• Kristine165

Jag blev djupt besviken på Feet&Nails bemötande. Hade hört att Feet & Nails skulle vara bra och beställde därför tid igår för att fixa naglarna till helgen. Gick dit och döm om min förvåning när jag efter att ha väntat drygt 30 min får beskedet att de inte skulle hinna fixa mina naglar den dagen! Ingen salong med självaktning gör väl så! Inte ens en ursäkt fick jag. Blev helt chockad! Så skulle de väl säkert inte gjort om jag varit en kändis eller bloggare... Men är man bara en "vanlig" person kan de tydligen behandla en hur som helst...Aldrig mera Feet&Nails. 

• NY 2 juni 2011

Jag tycker ju att det absolut bästa att ha är gel-naglar. Visst de är lite tjockare, men grymt så hållbara! Jag var ockå sådär första gången hur de skulle göra för jag har också haft väldigt korta sönderbita naglar! :)
    De limmar på en tipp och sen lägger de på gel i olika lager och så får du välja färg på det vita. Finns ju en krit vit som ser onaturlig ut och en mer neutral som jag har. Sen växer ju din egna nagel ut så får du går att fylla på ungefär var 4:e vecka. Det är ju bara första gången du gör nageln som det vita blir lite bredare, bara för att täcka över hela tippen. Sen gör de ju den smalare om du vill det,  Det är ju inte snyggt med kritvita naglar med jättebred vit rand, typ sådana Laila Bagge har.

Svar på tråden Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar