• Ängla80

Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar

Hejsan!
    Jag har tidigare bitit på mina naglar och jag måste erkänna att jag ibland känner suget och då river jag av mina naglar istället.

Jag har med andra ord väldigt fula naglar och ganska korta. Går det att göra nagelförlängning och vad rekommenderas för mina naglar och vad håller bäst. Hur ofta måste man göra om det/förbättra och vad kostar det. Jag vill ju givetvis ha fina naglar på bröllopet.

tack

• Svar på tråden Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar
  • Linkan82

Moi mokulat:
    Jag arbetar också som nagelteknolog. det låter inte trevligt! Och så ska det absolut intevara. Något "fel" måste hon ha gjort så förstår att du inte går dit igen. Vad sa hon när du kom tillbaka då?

Jag skulle iallafall rekommendera en gelé som går att ta bort eftersom det är skonsamt för dina egna naglar då du slipper mycket av all slipning som sliter på naglarna.

Lycka till!

• Moi mokulat

jag mådde så dåligt så ajg gick inte tillbaka.
    Hon ahde inte kunnat göra något annat.

Vad ska de vara för gele?
    Sitter det lika bra?
    Vill inte att de ska tappa dem eller så

Linkan82 skrev 2010-04-14 20:34:08 följande:
    Moi mokulat:Jag arbetar också som nagelteknolog. det låter inte trevligt! Och så ska det absolut intevara. Något "fel" måste hon ha gjort så förstår att du inte går dit igen. Vad sa hon när du kom tillbaka då?Jag skulle iallafall rekommendera en gelé som går att ta bort eftersom det är skonsamt för dina egna naglar då du slipper mycket av all slipning som sliter på naglarna.Lycka till!
  • Linkan82

Moi mokulat:
    Nej förstår att du är lite "rädd" för att det ska bli så igen. Vart i Sverige bor du?

• Hushinia

Kan varmt rekommendera

Luisa eller Valentina på www.feetandnails.se på Regeringsgatan 95

Luisa Urriola är den som gör naglar och fransar på flera kändisar, som Victoria Silvestedt , Anna Anka m.m

Britt Ekland (ser man ofta i den salongen ) med sin chihuahua

Har nu även hört att hon gör prinsessorna . Sist jag var där satt Johan Pråmell bredvid mig i NAIL BAREN!

Ebba Von Sydow har rekommenderat den salongen på flera olika intervjuer

www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/2009/12/2...

Maria Rogersdotter, Nyheter24

nyheter24.se/bloggar/modebloggar/maria-rogers...

SKA MAN GIFTA SIG, SKA MAN HA DEN BÄSTA! Feet and Nails ÄR VERKLIGEN BÄST, BÄSTA PRISER OCH SERVICE , tjejerna där har jobbat många år !!!

Dem jobbar med O.P.I som jag själv tycker är himla bra nagelprodukter =Bästa!

Naglar (Konstnaglar) har jag också Bio Sculpture Gel (gele som löses upp )

Kund hos dem i snart 5 år , förut hette salongen Beauty and Nails 

Himla duktiga tjejer Feet and Nails,

Lycka till

• Moi mokulat

Jaha idag ska jag in till en salong och höra lite. Jag är faktiskt rädd.
    Jag är rädd att naglarna ska bli fula igen.
    När jag väntade min son hade jga jätte fina långa långa naglar, men så fort jag fött honom så blev de jätte dåliga. Bara gå sönder och jag kan inte låta bli att pilla bort dem eller bita bort dem.

• Jolle76

Kan man göra naglar själv också? Eller måste man gå till en salong och få dem gjorda?
    Om man kan göra dem själv, var köper man saker till det då? Och vad skall det vara för märke?

• Plutten2010

Jolle76 skrev 2010-04-27 09:52:50 följande:
    Kan man göra naglar själv också? Eller måste man gå till en salong och få dem gjorda?Om man kan göra dem själv, var köper man saker till det då? Och vad skall det vara för märke?

Depend (finns på bl a Kicks, Åhléns) har kit för hemmabruk; http://depend.se/se/Products.asp?pagenumber=6&ProductCategory_Id=100

• Jolle76

Aha, då skall man kanske köpa hem och testa det. Håller det lika bra och blir lika fint tro?

• Smilla82

Jag skulle gärna också vilja ha lite tips om att bygga naglar. Jag ska gifta mig i juni och tänkte att då börjar jag med bygda naglar redan nu så att jag hinner vänja mig och hitta det jag vill ha. Så igår var jag och fick det gjort. Dessvärre visste jag ju inget om byggda naglar och vilka typer det finns och nu känner jag mig inte helt nöjd. Jag valde nog fel.  

De jag fick igår är gel-bygda direkt på nageln. Eftersom jag själv har väldigt korta och dåliga naglar så blir ju nagellängden väldigt olika. Dessutom har jag ganska så små naglar som är lite runda. Så jag tycker verkligen att de bygda naglarna ser himla fula ut. De är ganska så "bulliga" och tjocka och korta och det var precis det jag inte ville ha.

Vad ska jag välja till nästa gång för att få dem fina? Ska jag be dem göra tippar då så att alla naglarna är jämnlånga och dessutom längre än mina egna? Och vilken "färg/manikyr" ska jag fråga om för att de ska se så naturliga ut som möjligt? Jag vill ha lite tunnare, långa men fina naglar. Precis som om de var mina egna.

Som det är nu så är den vita randen väldigt vit och gelen är lätt rosa. Jag ville ju ha lite tunnare naglar än detta jag fick nu. Jag känner mig som en porrskådis när de ser ut så här (förutom att naglarna inte är långa nu då). 

Svar på tråden Naglar- håller det bra, jag har väldigt korta dåliga egna naglar