• Baskerville

irriterad!!!! mycket!!!!

Hejsan alla där ute i natten!

Vill bara skriva av mig då jag är duktigt, duktigt irriterad!

Har skicakt ut inbjudningar till vårat bröllop för ca två månader sedan, 70 st allt som allt. I dag är sista dagen att anmäla sig och ca 35 at. har inte svarat varken bu eller bä och inte ens tackat för inbjudan eller gratulerat till bröllopet!

Vad händer om man inte hör något? Ska man behöva ringa folk och fråga om de vill komma på ens bröllop? Tycker detta skulle kännas som att man verkligen bönar om att gästerna ska komma!

Tillika hör alla de som inte svarat hemma på "min sida"av gästlistan vilket gör att jag skäms inför min flickvän/svärföräldrar! Blir bara så TRÖTT!!!!

Förlåt alla som läser det här, men vara bara tvungen att få ur mig det då jag irriterat mig över detta ganska länge nu.

Sov gott alla som kan och dröm om något mysigt!

Kram!

/ M.

• Svar på tråden irriterad!!!! mycket!!!!
  • Lillaria

jag kommer nog att köra med masspåminelsemail. En vecka kvar på osa och hälften har svarat så ca 40 som inte har hört av sig ännu. Sen har jag bett de som ordnar svensexa och möhippa att eftersom de ändå har kontakt med en hel bunt människor så kan de kanske påminna igen =) Man måste utnyttja alla kanaler. Min m2b är inte orolig men det brukar han inte vara förrän tre minuter innan det är för sent. Det blir nog han som får terra folk för jag har  nog inte tålamod till det... 

• Superstarfia

Jag tänkte skicka ut ett mail när de är ca 2 veckor kvar..

Jag är lite besviken då ingen av mina 5 syskon osat...

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • Sebastiána
    scimmietta skrev 2010-04-07 12:02:57 följande:
    Fruktar inför OSA dagen den 1 maj... Det är så många som inte osat än men som bokat flyg osv (utan att säga det direkt till oss men till vänner) och bara tar för givet att vi ska fatta...Vill inte sitta där och behöva maila/ringa till folk bara för att de är slöa. Det är fruktansvärt dålig stil! Vi har alltid osat när vi har varit inbjudna till bröllop...
    Om vi hamnar i situationen att folk inte svarar funderar jag på att ringa och säga något i stil med att "Synd att ni inte kan komma på bröllopet, men vi kanske kan ses en annan gång". Då kanske de säger att de visst kan komma "Jaha, ni hade inte svarat så jag antog...men vad kul att ni kan komma!"
  • Sebastiána
    ALLIMA skrev 2010-04-07 13:13:50 följande:
    Vad är bättre då : att ha kort tid mellan inbjudan och OSA. eller lång tid för att kunna planera ledighet o boka ev. flyg? vad funkar bäst tror ni? Vi funderar på att skicka ut inbjudan i augusti och OSA i oktober o gifter oss 8/1 2011....Tips tack!
    Undrar också. Ska man få billigt flyg - eller tåg - måste man boka några månader i förväg! Om man måste ta ledigt måste detta också ordnas en tid i förväg.
  • Sebastiána
    Superstarfia skrev 2010-04-22 15:26:48 följande:
    Jag tänkte skicka ut ett mail när de är ca 2 veckor kvar.. Jag är lite besviken då ingen av mina 5 syskon osat...
    Det är nog en bra variant, maila eller ringa lite innan OSA - särskilt om man skickat ut inbjudningarna tidigt - och påminna.

Bra tips också att be de som ordnar svensexa och möhippa att påminna!

• Superstarfia

Sebastiána skrev 2010-04-22 17:07:10 följande:
    Undrar också. Ska man få billigt flyg - eller tåg - måste man boka några månader i förväg! Om man måste ta ledigt måste detta också ordnas en tid i förväg.

haha jag är orolig att folk inte ska få boende i Sundsvall nu när Roxette ska göra comeback efter 8 år.. på våran bröllopsdag...

hoppas att de finns några rum över på vandrarhemmet vi hyrt...

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • BrideBecks

Människor är som de är. Jag kan sätta en hundralapp på vilka som inte kommer ha osat till vårt bröllop i tid och när jag ringer och undrar kommer de säga "Jamen det är ju klart att vi kommer!" Skulle jag gå i taket för att vissa inte osar i tid hade vi fått låta bli att bjuda dessa.

Sen håller jag naturligtvis med om att det är respektlöst att inte osa i tid - jelt klart, men ibland får man bara acceptera faktum att  visst folk är slöa

• scimmietta

En vecka kvar till sista OSA-dag... och fortfarande ett 30-tal som inte svarat... spännande!!

• Lina_K

Malla och Mojje skrev 2010-04-06 14:48:23 följande:
    Usch vad trist. Vi har en annan variant: Våra gäster bjuder själva med personer som inte är bjudna - också ett sätt att agera på!!!

He he, det hände oss med.

• Lina_K

scimmietta skrev 2010-04-22 22:12:10 följande:
    En vecka kvar till sista OSA-dag... och fortfarande ett 30-tal som inte svarat... spännande!!

Fast de behöver ju inte svara förrän på datumet Men surt... det förstår jag.

• Lara C

Förstår stressen över att folk inte svarar i tid, men jag vet själv hur jag är . Tänker glatt att visst ska jag svara i tid, lägger inbjudan åt sidan och inser sedan med ångest att det var visst imorgon/idag/igår jag skulle svarat.

Tror inte att folk låter bli av illvilja, utan helt enkel har för mycket annat att tänka på.

Påminn dem som inte svarat - och tro inte enbart att de struntat i er utan förstå att det är lätt att missa. (Hör till dem som lägger in en anteckning i outlook om att jag ska kolla min att göra-lista och dt handlar inte om illvilja.)

Svar på tråden irriterad!!!! mycket!!!!