BlivandeFruPettersson skrev 2010-04-05 17:14:12 följande:
Jo, det är tydligen såhär det ska vara... En vecka efter OSA hade vi fortfarande inte fått svar från en tredjedel av de inbjudna, så då började projekt påminnelse. En höjdarkommentar vi fick var "Vi vet inte om vi kan komma än, men vi hör av oss så fort vi vet mer". Det här var över en månad sen nu och än så länge har vi inte hört ett pip trots att det här är människor vi pratar med flera gånger i veckan.
Vi fick ungefär samma svar från några av våra gäster... Skickade ut inbjudningarna i mitten på januari, hade osa den 5 mars och bröllopet är den 8 maj. Sista veckan innan osa hade 20 av 70 personer svarat, så vi passade på att påminna folk vartefter vi träffades eller pratade med varandra. Många hade glömt av att svara. Under helgen (den 6 o 7 mars) ringde vi runt/smsade till dem som fortfarande inte svarat eftersom vi för vår skull ville veta vilka som kommmer och framför allt vilka som ska sova över (vilket var andledningen till just det osa-datumet).
Min ena bror kunde inte lämna besked för de visste inte om de kunde få barn- och hundvakt! Ja visst, de har 3 barn o gud vet hur många hundar men det är tyvärr inte mitt problem. Tror framför allt att de inte ansträngt sig för att hitta barnpassning än eftersom de inte tycker det är så bråttom med det... Jag tänker inte ringa dem igen, har de inte hört av sig veckan innan bröllopet (då vill kocken veta slutgiltigt antal gäster) så tolkar jag det som att de inte kommer, mer kan jag inte göra.
Min ena farbror har inte heller kunnat svara på inbjudan än då han råkat ut för en allvarlig sjukdom och inte vet om han kommer vara frisk nog för att komma. Det är ju en helt ok ursäkt och jag håller det lite öppet i hopp om att det ändå ska gå.
TS: Det är jättesurt att behöva ringa runt till resterande gäster och kräva ett svar på bröllopsinbjudan (man kunde ju önska att alla tyckte det var så kul att de svarade omgående!), men för din egen skull kanske det är lika bra så du vet. Har du mailadresser till många kanske du kan skicka ett masspåminnelsemail? Oftast tror jag ändå det beror på att folk har glömt av osa-datumet.