• källerudd

Någon som är bra på det här med namn??

Jag och min sambo fick avslag på vårt namn förslag...fanns redan ett företag/varumärke med det namnet. Så nu är vi tillbaka på noll :S

Känns jätte tråkigt då vi nog trodde det skulle gå igenom...

Någon som är bra på det här med namn...
    Kan man få ihop något genom att plocka från våra namn Martina Rask, Johan Carlsson

eller

Vi gillar ord som, sand, vatten, is, lo, silver, strand, vind, sjö, hav, frost.... ni kanske förstå?!

eller

något kärleks fullt...

Snällga hjälp oss hitta det perfekta efternamnet

• Svar på tråden Någon som är bra på det här med namn??
  • Blivandefrueriksson

Skare finns redan en släkt dock inte jag..

• Wunderlich

För att fortsätta på den latinska vågen (tydligen kan de latinska orden betyda mycket "so bare with me", jag tycker detta är askul (är inte mitt liv tragiskt så säg! ):

Candoris:
    blekvit, snö, ; snow; strålglans, ljus, sken, skönhet, renhet, godhet

Niveus:
    snöigt, snötäckt, vitt

Harenae:
    sand, sandkorn, sandigt land/öken, havsstrand, arena, tävlingsplats

Venti:
    Vind

Hiemis:
    Vinter

Martina och Johan Harenae
    Martina och Johan Niveus
    Martina och Johan Candoris
    Martina och Johan Venti
    Martina och Johan Hiemis

Av dessa tycker jag nog att Niveus är bäst, men låter som ett namn som kan finnas... Kanskem an kan stava det på lite olika sätt...

Haranae är svårt att uttala... för mig iaf. Hiemis låter kanske lite finskt - inte för att det är något fel med det och då finns Candoris och Venti kvar...

Du inte lätt detta Jag tycker också att Åsa Erika hade en hel del bra förslag.

Lycka till!

• Hoffsennanen Tottoplex

Om båda vill att båda vill ha varandras namn kan man då göra såhär:

Om man heter tex:
    johan Andersson
    Anna Johansson
    och båda vill ha Johansson lite ner för att det är lite " annorlunda",
    kan man då heta:

Johan A Johansson & Anna A Johansson?!

Hänger ni med? Vi har nämligen släktnamn som den enes farfar och den andres morfar skapat och vi vill ha dem i exakt samma ordning och då att man endast skriver ut första bokstaven i den enes namn.
    Går det?

• Kattpoet

Vad om  Snellman  eller  Quickman?    Rask kan ju också var kvick och snell är snabb på tyska  och där vi har order snälltåg i från.  Carl betyder ju man så varför inte?

• källerudd

Förlåt att jag varit dålig på att svar...men är nästan aldrig här, så himla mycket annat...tack för era svar. Vi har skickat in namnförslag och nu fått tillbaka att vårt andra namn blev godkänt. det ska bara kunngöras..

Någon som varit med om att få avslag efter en kunngörelse??? Är så nervös att det ska komma någon och säga att nä det får ni inte heta... :S

• Wunderlich

Får man fråga vad det blev

• källerudd

När jag vet att det gått igenom, kommer jag att tala om det..men det ligger ute för kungörelse...och ska så göra i en månad.

• Eriane

Hur går man till väga för att byta namn? Kostar det något? min m2b och jag har också funderat på att byta namn. Våra är väldigt lika varann och ganska tråkiga så skulle vara kul med något nytt. Gillade ett av alternativen ovan också om nu inte det är det namnet källerudd har valt förstås {#lang_emotions_wink}

Fanns en del annat fint också och vi har själv några förslag. Men jag vet inte hur man går till väga

• Åsa Erika

Hur gick det med kunngörelsen?
    Vilket namnblev det?

• källerudd

Åsa Erika skrev 2010-05-08 12:05:57 följande:
    Hur gick det med kunngörelsen?Vilket namnblev det?

Det ska ju ligga ute en månad så två veckor till tror jag det är...26 maj el nått sånt, sen ska de ju skicka ut ett brev om hur det har gått så i slutet på maj borde vi ha besked..Lovar att kika in här och berätta..Men det blir efter att vi kommit hem den 14:e juni (tror knapt vi vet innan vi åker nämligen)

• liljasvart

väntar med spänning att få se vad det blev!

• 20110820

Lyfter av nyfikenhet upp tråden och frågar TS hur det gått, vilket namn blev det?

• källerudd

I tisdags fick vi eller ja min sambo ett jätte fint brev hem med ett bevis på namnbyte...Vågar knapt säga det högt. Vi ska ju inte berätta för någon förens bröllopet, men oki då...Vår nya namn kommer att bli....

Sommarnatt

Svar på tråden Någon som är bra på det här med namn??