Svart klänning som gäst?
Nå, hur skulle ni reagera om en av era gäster hade en svart klänning med färgglada örhängen och färgglad kuvertväska? (Bröllopet är på lördag)
Nå, hur skulle ni reagera om en av era gäster hade en svart klänning med färgglada örhängen och färgglad kuvertväska? (Bröllopet är på lördag)
Varför inte!
Svart är ju snyggt!
Jag skulle inte vilja att mina gäster ha svart eller vitt på sig. Jag skulle hellre vilja se en massa glada färger
Det finns väldigt mycket som man KAN. Man KAN exempelvis gå naken till ett bröllop också. ;) Det beror ju på bröllopsfesten och brudparet. Vet man att de som gifter sig inte bryr sig, så är det väl fritt fram, men jag ser ingen anledning att ta på sig det om man vet att brudparet tar illa vid sig. Den hänsynen tycker i alla fall jag att man visar som gäst.
Måste dela med mig om en rekommendation att inte ha på sig på bröllop. Vit skjorta och svart kjol, då ser man ut som någon ur personalen. Svart går bra för mig men inte vitt eftersom det är brudens färg. Svart kan bli så fint med accentfärger så det gör i alla fall inte mig någonting.
NI kan vara lugna, jag hade inte svart på mig.
svart är snyggt :)
skulle inte bry mig alls om någon kom i svart, det är ju snyggt en helvit klänning som kändes lite brudlik skulle dock göra mig lite irriterad. Förmodligen skulle jag inte säga nåt, jag skulle bara reta mig lite i smyg.. hehe
Men fråga brudparet för att vara säler
Men det var många andra tjejer som hade svart! Jättefint på ett vinterbröllop!
Jag tycker att man ska få ha det. Mina tärnor kommer att ha svarta klänningar och vi gifter oss i kyrkan. Om nu männen får ha svarta kostymer, varför ska då inte kvinnor få ha svart på sig? Jag tycker att det är snyggt.
Jag vill tillägga att svart traditionellt sett är en högtidsfärg enligt min blivande man prästen. Han nämner också att det är helt okej med vitt på begravningar, där man som närmast anhörig bär vit slips. Man skulle alltså inte få ha vit brudklänning heller om man ska tänka så.
Det är förresten inte bara i Sverige som svart har ansetts olämplig på bröllop. Jag funderade på svart klänning på ett bröllop i Italien för några år sedan, men fick veta av den italienska bruden att det inte var önskvärt.
I Makedonien är det likadant, enligt en bekant som kommer därifrån.
Det vart ett riktigt intressant ämne detta:)
Nu när man läst en hel del står jag fast vid att svart absolut är festfint!