• 1 Grevinnan

Ris eller bubblor?

Hur gör ni med ris och bröllopsbubblor, är det meningan att brudparet står för det nuförtiden?

Kan man lägga vanligt matris i en korg/skål som folk får ta av utanför kyrkan? Någon som känner till nåt ställe där man kan köpa/beställa bröllopsbubblor till bra pris?
    Kan man ha lite av varje eller ska man skita i det helt, de som vill kasta nåt får ha med det själva, för vem vill egentligen få håret fullt med ris och såpbubblor i ansiktet?

Vet inte hur vi ska göra...?

• Svar på tråden Ris eller bubblor?
  • Kattpoet

Blir det inte deg som kan tas in på mattorna i kyrkan och skita ner om någon stampar i bröllopsriset?

• mica82

bra funderingar Sebatiána coh kattpoet. Det får bli det säkra före det osäkra. bubblor!

• Sebastiána

Det blir nog bubblor för oss också. Det tråkiga då är att man knappast kan förvänta sig att gästerna tar det med sig, det är ju inte något man köper styckevis direkt utan då får vi stå för det - det gör väl inget egentligen, men jag gillar det där med "den spontana hyllningen".

• Moi mokulat

Hänger med tråden.
    Ingen som funderat på rosenblad?

• Kattpoet

Rosenblad kan ni också få nej på eftersom de skräpar ner och det blir extra jobb för vaktmästaren.

Fråga kyrkan först vad som är okej innan ni börjar planera vad som ska köpas in.

Och om ni inte vill köpa sakerna, skriv på inbjudningar riskastning förbjuden men älgkastning går bra.

• Ergilwen

Rosenblad kan väl dessutom färga av sig...

• Kattpoet

Älgkastning..... oki, jag ska inte skriva medans jag lysnar på gamla sketcher..

Jag menade rosbladkastning.

• cajeli
    Kattpoet skrev 2010-03-12 15:14:20 följande:
    Älgkastning..... oki, jag ska inte skriva medans jag lysnar på gamla sketcher..Jag menade rosbladkastning.
    Älgkastning kan man ju faktiskt skriva med glimten i ögat, kan nog få mycket spännande respons på denna uppmaning till sina gäster.
  • Kattpoet

Jo och man lär få en tygälg kastad på en i bästa fall.

• Lillatussi20

Vi ska ha ris i fina rispåsar för de vuxna och sen får barnen bubblor (blir lite roligare för dem att blåsa bubblor)

Riset, rispåsarna och de söta bröllopsbubblorna har vi köpt på kalasbutiken men de finns även på nätet (kalasbutiken.nu) I Boråsbutiken har dom nu 50% på allt.

Superfina i kungsblått och väldigt billigt.

• lecaroline

Vi hade rosa och vita bubblor till alla gäster, men vissa hade med sig ris och det var INTE trevligt att få kastat i ansiktet och håret...

Svar på tråden Ris eller bubblor?